• desireforthefuture.blogspot.fi

sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Kun loukkaus on liian suuri.

Viimeistele lauseet:

1. Exäni on.. yksi niistä harvoista ihmisistä, jotka olen päästänyt lähelleni.
2. Kuuntelen.. Better off dead -kappaletta.
3. Ehkä minun pitäisi.. aloittaa kuntoilu.
4. Rakastan.. huolettomuuden tunnetta.
6. En ymmärrä.. ihmisiä, jotka eivät arvosta huoltajiaan/vanhempiaan.
7. Menetin.. itsetuntoni äitini takia ollessani vasta 12 vuotias.
8. Ihmiset puhuvat.. turhan paljon asioista, josta eivät todellisuudessa tiedä mitään.
9. Nimimerkkini tulee.. kreikkalaisen mytologian eripuraisuuden jumalattaren nimestä. Olen aina
halunnut antaa kyseisen nimen myös lemmikilleni ja omistan kuningaspytonin nimeltä Eris.
10. Rakkaus on.. jotain, mitä minä en ymmärrä.
11. Jossain, joku.. kaipaa samoja asioita kuin minä.
12. Tulen olemaan.. tyytyväinen elämääni vielä joskus.
13. Ikuisuus tuntuu.. tuntemattomalta käsitteeltä. Ei kukaan omaa mitään, mikä kestäisi ikuisesti.
14. En koskaan halua.. menettää itsestäni enempää, mitä olen jo menettänyt.
15. Puhelimeni on.. Sony Ericsson XPERIA. Aluksi törkeän vaikea käyttää, ainakin minulle.
16. Kun herään aamuisin.. yritän ottaa selvää, millainen mielialani on.
17. Ärsyynnyn kun.. sovittuja asioita ei tehdä/hoideta tai laiminlyödään.
18. Juhlat ovat.. mahdollisuus irtiottoon, jota en tunne vielä saavuttaneeni.
19. Suudelmat ovat parhaita kun.. ne tuntuvat pysäyttävän ajan.
20. Tänään minä.. makaan leopardikuviollisissa lakanoissani ja pohdin lähitulevaisuutta.
21. Huomenna aion.. pukeutua Petri Nygårdin Pillu Magneetti paitaani, olla koulussa ja hoitaa
työni kunnialla valmiiksi, sekä polttaa tuhottomasti tupakkaa stressin sekä ahdistuksen alaisena.
22. Minä todella haluaisin.. tietää, miltä nautinto tuntuu. 





Suihkuhuoneessa vesipisaroiden piirileikit pitkin kehoani.
   Suihku on yleensä rauhoittanut mieltä, kuuma vesi rentouttanut, mutta moniin päiviin en ole
tuntenut minkäänlaista rauhallisuuden tai rentoutumisen tunnetta. En edes lämpimässä suihkussa.
Viimeaikoina mielessäni ovat pyörineet viimevuosien muistot. En ole varma, kuinka kaukaisia
muistoja osa niistä ovat, mutta eräs muisto on juurtunut mieleeni kuin jäädäkseen. Muisto, joka
saa minut voimaan pahoin sen aiheesta, kuten myös ihmisen takia, jota tämä muisto koskee.
Sanoillaan tämä itsekeskeinen, jopa ulkonäöllisesti kuvottava mieshenkilö sai minut tuntemaan
inhoa, sai aivonesteeni kiehumaan raivosta. Sanansa olivat korvilleni kuin myrkkyä, musiikkia, 
joka rikkoi tärykalvoni. Muistan ääneni värisseen huutaessani hänelle kyynelteni seasta.
   Hänen sanansa aliarvioivat minua, periaatteitani, tunne- sekä ajatusmaailmaani, mutta ennen
kaikkea perhettäni. Sijaisperhettäni. Sitä että olen lastensuojelu nuori, että äitini on kuollut,
jonka seurauksena minut ja kaksi sisarustani on otettu huostaan tätini luokse (jota ennen
asustimme päiviä kalteruitujen ikkunoiden takana lastenkodissa). Tämä itsekeskeisyyttä
huokuva mieshenkilö kuvotti minua kaikilla mahdollisilla tavoilla, arvostellen omaa sijaisperhettään
täysin ala-arvoisesti. Tämä saneli kamalia sanoja uusista vanhemmistaan, heistä jotka hänestä
oikeasti pitävät huolta. En voinut käsittää, ettei hän arvostanut näitä ihmisiä yhtään, ei yhtään.
Hänen äänestään huokui ylimielisyys. Taisin jopa sylkäistä hänen kasvoilleen, hän kuvotti minua
niin. Minä häädin hänet pois siitä talosta, en sietänyt katsoa häntä enään. Herra ylimielisyys,
itsekeskeisyys, vittumaisin ilmestys jota olen nähnyt, sai kadota silmistäni.
   Kenelläkään ei ole oikeutta tulla latelemaan eteeni sellaista tekstiä, mitä hän sylki vasten
kasvojani. Hän arvosteli minua, perhettäni. Hän saneli loukkauksia, väitteitä sijaisperheestä. Se
perhe, jota kutsutaan sijaisperheeksi, on pelastus. He, ketkä ovat ottaneet lapsen/nuoren
hoiviinsa, ovat pelastajia. He huolehtivat, antavat rangaistuksia, määräilevät, asettavat sääntöjä
vain siksi, koska heidän tehtävänsä on kasvattaa lapsesta/nuoresta aikuinen ihminen. Enkä minä
voi henkilökohtaisesti sietää ihmisiä, ketkä eivät arvosta ihmisiä, ketkä pelastavat.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti