• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

lauantai 5. maaliskuuta 2011

Minä elän hetkessä ja tahdon vain unohtaa !

Palaan vielä siihen, että minulle määrättiin jälleen uusi lääke, Seroquel. Tiedostan kyllä, että
kyseessä on samankaltainen lääkevalmiste kuin Ketipinor, vaikuttavana aineena ketiapiini.
" Ne ovat sama lääke, mutta eri nimikkeillä ", mutta eivät täysin
   Otan Ketipinoria vain, jotta saisin nukuttua. Ketipinor on lyhytvaikutteinen lääkevalmiste,
jonka vaikutus kestää vain yön ajan, eikä vaikutus ole voimassa enään päivisin. Ketipinor ei
tee työtään, ei lievennä yleistyneen ahdistuneisuushäiriöni oireita tai edes yhtään mitään.
Toisin kuin Seroquel, joka määrättiin minulle juuri siksi, että saisin apua ahdistuneisuuteen.
Seroquel on pitkävaikutteinen, vaikutus on minussa jatkuvasti, se ei mene yön aikana ohi,
niinkuin Ketipinorin otettua. 
   Lyhytvaikutteisesta Ketipinorista vain ei ollut tarvittavaa apua ahdistukseen, vain uni-
ongelmiin ( niihinkään täysin ), joten apuun määrättiin Seroquel, joka on kuulemma varmempi
apu ahdistuksen hoitoon ( näin pahassa tilanteessa, kuin minulla ) pitkävaikutteisuutensa takia,
lisäksi kun rinnalla on läheinen sukulainen, kuin sisar Ketipinor.
   Illalla nieltyäni Ketipinorit, vaikutus jysähtää päähän kuin lyönti lekalla päähän, varoittamatta.
Seroquelin vaikutuksen huomasin alkavan hiljalleen, rauhassa, minua säikäyttämättä. Onneksi.
Näiden kahden lääkkeen vaikutuksen ero on huomattava, vaikka olen käyttänyt Seroquelia
vasta 3 päivää. Kommentit näistä kahdesta lääkkeestä ovat ristiriitaisia, jotkut sanovat niiden
olevan jopa myrkkyä. Jokainen reagoi jokaiseen lääkkeeseen eri tavalla, ja minä odotan
nyt vain apua lääkkeistä, joita minulle määrätään. En siedä tätä enään.

- Ketipinor auttamaan nukkumiseen. ( 75 mg iltaisin )
Seroquel lievittämään yleistynyttä ahdistuneisuutta. ( Vasta aloitettu,
joten aamuisin 1. viikon aika 50mg, myöhemmin 100mg ja siitä eteenpäin
annostuksen nostoa jos tarve vaatii/vaikutus ei ole tarpeeksi. )
Sertralin lievittämään ahdistusta, masennusta sekä traumanjälkeisiä stressireaktioita. 
( 25mg aamuisin, annostuksen nosto tarpeen  vaatiessa/jos vaikutus ei ole tarpeeksi. ) -

" Täähän on ihanaa ! Tätä meidän pitää alkaa edistämään ja kehittämään ! "
- Psykiatrini kasvot huokuivat iloa ja helpotusta, ennen näkemätöntä ! Olimme käyneet
läpi huomiohakuisen persoonallisuushäiriön ja sen oireet ja näin hän minulle sen jälkeen
saneli. Minussa, luonteessani, persoonallisuudessani on sittenkin jotain positiivista, kehittämisen
arvoista ( verrattuna läpikäytyyn, joka on ollut psykiatrilleni vain huolestuttavaa ). Kaiken
tämän lisäksi psykiatrini ei ollut ( nähtävästi ) odottanut minusta paljastuvan mitään tämän
kaltaistakaan. " Oho.. Oho.. Oho.. " sanat ja hänen ilmeensä paljastivat sen, kun hän kävi
läpi minun vastauksiani SCID II haastattelun kysymyksiin ( joita verrattaan itse oireisiin ).
   Läpi kävimme myös oireita epäilevään- ja eristäytyvään persoonallisuushäiriöön, joista
molemmat omasivat riittävästi oireita, jotta häiriöt olisivat minulle diagnosoitavissa.
Täydelliset diagnoosit ovat kuitenkin vielä mahdotonta tehdä. Olen niin nuorikin.
Jos ei olisi lähestulkoon normaalia, että persoonallisuushäiriöt ilmenevät monesti yhtenä
ryppäänä ihmisessä, olisin varmaankin jo seonnut.
   Joskus ajattelin/ajattelen jopa ääneen; Olen itse yksi vitun iso diagnoosi, koska
siltä nyt vain joskus tuntuu. Näitä tuntuu olevan niin paljon. Niin paljon korjattavaa, niin
paljon korvattavaa. Monien vuosien pois työntäminen, monien vuosien työstäminen. En
käsitä, miten olen jaksanut näin pitkälle. " Pakko jatkaa " ajatus on tatuoitu päähäni.
Minun on yksinkertaisesti pakko selviytyä, vaikken aina haluaisikaan.

" ..yritän vain unohtaa mitä olen itselleni ja elämälleni jälleen kerran tehnyt. "

-


Ihastuin ja lopulta rakastuin. Vaikka nykyisin olen todella paska käyttämään rahaa yhtään
mihinkään, niin tämä sormus minun oli yksinkertaisesti ostettava. Aivan ihana. Tällaista
sormusta olen etsinyt ties kuinka kauan ja nyt löysin minulle mieleisen. Vielä jos löytäisin
tämänkaltaisen sormuksen, jossa olisi käärme, olisin täysin myyty. ♥

Tänään minä olen jälleen hetken viemää. Minä nautin, minä juon, minä poltan, minä tanssin,
minä nauran, minä keskustelen, minä huudan, minä elän hetkessä ja tahdon vain unohtaa !


- Tämän päiväinen viesti häiriöilleni !

6 kommenttia:

  1. Paljon kiitos kommentistasi! ♥ Tiedän, jokainen on yksilö ja kokee asiat eri tavalla. Huomasitko muuten palkinnon jonka myönsin sinulle? ;)

    VastaaPoista
  2. Kaikilla on oma elämänkertomuksensa ja sinullakin on ollut (ja tulee olemaankin) tosi koskettavaa luettavaa. =)

    VastaaPoista
  3. ihanaa, kiitoksia paljon sanoistasi. ja samoin, itsekin kiinnostuin blogistasi! olen muuten myös käynyt ketipinorin läpi unilääkkeenä, mulla se aiheutti hallusinaatioita ja väsytti vielä aamullakin. nykyään käytän 200mg azonaa.

    VastaaPoista
  4. Niin tai niinkun minä miesten kanssa, luotan heihin enemmän kun naisiin. Minun ei tarvitse pelätä jokaista sanaani ettei mua katota vinoon.

    Ja juuu nuo nettituttujen näkemiset ei aina oo menny kovin hyvin. Yksi koneella juttele kokoajan ja ku näin sen niin se ei puhunu mtn :D

    VastaaPoista
  5. Howdy would you mind letting me know which hosting company
    you're utilizing? I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must
    say this blog loads a lot quicker then most.
    Can you recommend a good web hosting provider at a honest price?
    Cheers, I appreciate it!
    Also visit my web-site ; monstars

    VastaaPoista