• desireforthefuture.blogspot.fi

torstai 28. huhtikuuta 2011

Hyvää syntymäpäivää minä.


Tosiaan. Tänään minä täytin vuosia. Legendaarista. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut,
vaikka olen virallisesti jälleen vuoden vanhempi. Aamulla ennen kahdeksaa kauppaan
ostamaan tupakkaa, omenoita ja battery stripped. Myyjä oli hyväntuulinen ja hymyilevä.
Enkä minä tänäkään aamuna tarvinnut henkilöllisyystodistustani. Toivotin hänelle hyvää 
päivän jatkoa. Tänään on hyvä päivä. Asiat ovat hyvin. Ainakin siltä näyttää ja vaikuttaa.
   Sain ihanalta ystävältäni ihanan synttärilahjan ! Ensimmäinen syväluotaava henkilökuva
ilmiöstä nimeltä Lady Gaga. Ja suustani huokui kiitoksia kuin kiljuen. Upea nainen tuo
Stefani Germanotta. Kotiin päästyäni vastassani oli 5 tummanpunaista ruusua, jotka
pikkusisarukseni toivat minulle vuorollaan. Kuinka suloista. Eikä rahan tuloa voi estää ..
   Jos nyt synttäreiden kunniaksi kotosalla muutama olut. Btw, rakastan olutta ! ♥

Huomenna yökerhoon ja mieltäni kalvaa jumalaton vaatekriisi. Mitä helvettiä minä laitan
päälleni ? Mitä helvettiä, "APUA SAATANA !" Toivon, että ilta tulisi olemaan onnistunut .. 
Toivon, että he, keitä kutsun kavereikseni saapuvat paikalle niinkuin ovat luvanneet .. 
Niin kuin kummisetäni tänään saneli; 
" Kaverit eivät ole kavereita, jos ne eivät syntymäpäiviin osallistu ja sillä selvä. "
   .. Seuraavana päivänä juhlitaankin vappua ja sen kunniaksi juodaan jälleen itsemme
humalaan olutta koko ilta nauttien. Mitään muuta en toivo, kuin että tämä viikonloppu
onnistuisi, enkä minä tuntisi ahdistusta tai tuskaisuutta. Minä tahdon voida hyvin niin 
kauan, kuin juhlin syntymäpäiviäni, siihen asti kunnes maanantai saavuttaa minut jälleen.
Mutta totuus on se, etten minä koskaan ole oikein välittänyt syntymäpäivistä saati niiden
juhlimisesta. Minä vain tykkään juhlia ja juoda alkoholia. Sellainen minä vain olen. 

Nyt toivotan teille ihanaa vappua, pus. ♥

- Loppuun teksti, jonka kirjoitin muutama päivä sitten ..


-


Sometimes i wake up crying at night
and sometimes i scream out your name.
What right does she have to take your heart away
when for so long you were mine.


Ensirakkaus. Se legendaarinen tapahtuma, tunne. Kuinka kukaan voisi unohtaa tuon tunteen, 
tuon hetken kun on ymmärtänyt rakastuneensa ensimmäistä kertaa elämässään. Minä en tule
koskaan unohtamaan sitä. Minä en tule koskaan unohtamaan häntä. En ikinä. -20 asteen
pakkasessa, kylmän tuulen ja jäähiutaleiden piiskoessa kasvojani minun oli lämmin ja minä
hymyilin. Jokainen ensirakkauden kokenut varmasti tietää mitä tarkoitan. Unohtumatonta.

Jostain syystä minuun sattuu kun ajattelen tätä. Miksi sen pitää olla niin vaikeaa. Sanelimme
toisillemme, olevamme me nyt ja aina. Sormuksin me sen toisillemme lupasimme, kihlajais-
lahjoin siitä meitä muistutettiin.
   Nyt kihlajaislahjat pölyttyvät sänkyni alla pahvilaatikossa. En minä voi niitä käyttää, ne
ovat meidän, minun ja hänen, eivät minun. Sormus lepää vaaleanpunaisessa rasiassa
kaiverruksenaan hänen nimensä. Sormuksin me lupasimme toisillemme toisemme. Nimi
ei lähde sormuksesta koskaan, enkä minä tule koskaan hävittämään tuota sormusta. Se on
muistutus minulle ensirakkaudestani ja hänestä, ketä minä ensimmäistä kertaa elämässäni
tosissani rakastin. Minä en häpäise tuota muistoa, minä en unohda häntä, minä en häpäise 
meitä ja meidän muistoamme.
   En usko, että hänkään tulee koskaan unohtamaan. Onkohan hänellä vielä sormuksensa..

Kuinka paljon tällaisen tekstin kirjoittaminen sattuukaan. Miksi minä edes kirjoitan tänne
tällaista tekstiä ensirakkaudestani, hänestä, josta en osaa puhua.. Olen niin hämmentynyt ja
minuun jollain tapaa sattuu. Miksei ensirakkaus ole ikuinen rakkaus, kestä ikuisesti nyt, aina
ja elämän loppuun asti, "kunnes kuolema meidät erottaa". Me olisimme eläneet elämäämme
yhdessä, jos se meidän omista tahdoistamme olisi ollut kiinni. Mutta ei, elämä erotti meidät.
Se oli niin epäreilua, elämä on niin epäreilua.

Mutta elämä jatkuu. Rakkaus saavuttaa  ihmisen vieläuudestaan ensirakkauden jälkeenkin,
mutta mikään rakkaus ei ole samanlainen kuin se ensimmäinen. Elämä eteenee ja muuttuu,
niin rakkauskin. Tunsin syvää tarvetta kirjoittaa ensirakkaudestani ja tämän tekstin sain
aikaiseksi. En tosiaan tiedä miksi, mutta minä vain tahdoin purkaa ajatuksiani. Elämä on
niin raakaa. Niin minua, häntä ja kaikkia kohtaan, joskus elämä vain tulee rakastavaisten
rakkauden väliin ja estää yhteisen tulevaisuuden.

- " Meillä on edessä yhteinen tulevaisuus. "


Jotkut ajattelevat, että on täyttä paskaa, jos joku hehkuttaa ja väittää löytäneensä elämänsä
rakkauden, mitä nyt sanoisin.. vaikka 15 vuotiaana. Niin ajattelen minäkin. En minä usko heitä,
jotka viidentoista kesäisinä hehkuttavat ircgallerian päiväkirja merkinnöissään eläneensä 2 viikkoa
parisuhteessa elämänsä rakkauden kanssa. Vitut, sanon minä. Tuo touhu on niin saatanan
ärsyttävää, anteeksi vain kielenkäyttöni. En minä tiedä, oliko hän elämäni rakkaus mutta sen
tiedän, että hän oli ensirakkauteni. Minä koin ensirakkauteni 16 vuotiaana ja sillä selvä. Minä
tiedän mitä olen tuntenut, eivätkä silloiset rakkauden tunnustukseni olleet sitä yleistä "teineilyä"
mitä joutui usein netissä seuraamaan.
   On niin vittumaista lukea -96 ikäisten facebook kirjoituksia toistensa seinillä " mä rakastan sua
kulta <3 ! " ja kahden viikon päästä huomaankin ettei pariskunta ole enään parisuhteessa. Oho,
kuinkas näin pääsi käymään, sammuiko rakkauden liekki ? Eikö elämäsi suurin rakkaus ollutkaan
niin kiva miltä se aluksi vaikutti ? Jumalauta, edes minä en 16 vuotiaana tietänyt rakkaudesta
kaikkea, mitä helvettiä nämä massalesbokakarat ( anteeksi tuo ) oikein ajattelevat ? Helvetti ..



10 kommenttia:

  1. Paljon onnea Eris! <3 Toivottavasti löydät jotaki kivaa päälle pantavaa, ja muista pitää hauskaa! :))

    VastaaPoista
  2. Hyviä synttäreitä ja maailman parasta viikonloppua.

    VastaaPoista
  3. "Mutta totuus on se, etten minä koskaan ole oikein välittänyt syntymäpäivistä saati niiden
    juhlimisesta."

    Siltä se saattaa tuntua, että ei tuolla olisi niin väliä vaikka ei juurikaan juhlistettaisi. Minä taas en ole juhlinut syntymäpäiviäni sitten 12v jälkeen kertaakaan, en edes 18-vuotispäivääni vaikka se on useimmille iso juttu. Kyllähän se tuntuisi kivalta jos olisi kavereita, jotka vaikka väkisin raahaisivat juhlimaan huutaen korvaan "mutta onhan sentään sun synttärit", mutta ei. Ole onnellinen mitä sinulla on :)

    No mutta kuitenkin, twotears toivottaa hyvää syntymäpäivää!

    VastaaPoista
  4. hyvää syntymäpäivää ♥
    ja rakkaus, niin monimutkaista, niin koukuttavaa, niin repivää. Ahh <--koittaa edelleen toipua exästään.
    mutta kaikista ärsyttävimpiä on kyllä ne kahden viikon parisuhteessa olevat teinit (lukaan mukien serkkutyttö). facebookit täynnä lirkutuksia, jee me ollaan kuin vanha pariskunta..mitävit.
    sitten pum - **** on sinkku. Jes

    VastaaPoista
  5. Hyvää syntymäpäivää, vaikkakin hieman myöhässä :)

    VastaaPoista
  6. Paljon paljon onnea murunen! ♥
    Vietä hauska päivä :)

    Niin ja muakin ärsyttää suunnattomasti semmoset pikkupissikset ketkä hehkuttaa 2vk kestänyttä "rakkauttaan". Sitten kun niillä on kaulat täynnä niitä vitun rumia fritsuja ja luulee että se on coolia, hyi.

    VastaaPoista
  7. en tiiä mitä kautta päädyin lukee tätä sun blogia mut tykkäilen kyllä kovasti ja jään seuraileen :)

    ps. onnea :)

    http://trashyzz.blogspot.com/

    VastaaPoista
  8. kivaa synttäriä (:

    se mitä mä tulin oikeasti sanomaan, on tuo 15-vuotiaana rakkauden löytäminen. mun vanhemmathan ovat sieltä 15-vuotiaasta saakka seurustelleet, ja nyt vielä melkein viisikymppisenä yhdessä ovat (:
    itse taisin tosin kuulua siihen porukkaan, joka on "tosi rakastunut", kahden viikon päästä eronnut, ja taas viikon päästä yhdessä, mutta eipä siitä sitte sen enempää :P

    VastaaPoista
  9. Kiitos paljon onnitteluista ja kommenteistanne ihanat lukijani !

    twotears; Olen kyllä ikionnellinen siitä, että jopa 11 ihmistä osallistuivat syntymäpäiväjuhliini. Mutta kuitenkin totuus on se, että ennen minä en ole synttäreitä tykännyt juhlia, enkä minä ole ylipäätään välittänyt syntymäpäivistä. Ehkä minä vasta nyt alan saamaan elämästä ja juhlimisen arvoisista juhlista kiinni.. (:

    Mari K.; upeaa, että sinun vanhempasi ovat tuollaisen rakkauden löytäneet jo noin nuorina <3 harva tuon todella kokee.. ihanaa varmasti elää tuollaisien vanhempien kanssa ! :) <3

    VastaaPoista