• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

perjantai 8. huhtikuuta 2011

Ulkonäköni on minulle niin helvetillisen tärkeä ja arka asia.

Tein viimein päätöksen, jota olen epäillyt jo lähes 2 vuotta. Leikkasin vasemmalle ohimolleni kaljun. Pidän siitä. ♥ Jakaahan tämä tietenkin mielipiteitä, jotkut pitävät tällaista rumana, jotkut ehkä jopa kuvottavana, mutta minä pidän kaljustani ! Ehkä jotkut tykkäävät silitellä pieni sänkistä kaljuani ( esim. minä itse ).. Hetken aikaa harkittua leikkasin myöhemmin vasemmanpuoleisen ohimon myös kaljuksi. Olen halunnut jo pitkään tehdä hiuksilleni raskaan sarjan muutoksen, tahdon jotain uutta ja ennen ( minun päässäni ) näkemätöntä. Mitä mieltä te olette ( vaikkei se minun mielipiteeseeni, saati uuteen, minua miellyttävään hiustyyliini mitenkään vaikutakkaan ) ?

-




Enään en enään ajattele samoin kuin silloin, kun kirjoitin tuota yllä olevaa tekstin pätkää,
joka huokuu tyytyväisyyttä. Enään en ole tyytyväinen, sillä minut ja mielipiteeni on lyöty.
   Vai ei muiden mielipide vaikuta.. ? Huoh, Olin helvetillisen pahasti väärässä.
En jaksa nousta sängystä. Huppu vedetty peittämään kasvot. Kyyneleitäni en voinut piilottaa
keneltäkään. Itkin 3 tuntia lähes taukoamatta. En muista milloin viimeksi olisin itkenyt niin
kauan ja niin vuolaasti. En itkenyt vihasta, en mistään aggression tapaisestakaan. Aikoihin 
itkin vain siksi, koska olin surullinen, myös hieman pettynyt.
   Hänen sanansa kaikuvat edelleen huoneessani. Inho hänen silmissään pinttyi omaan 
näkökenttääni, enkä pystynyt muuta kuin piiloutumaan katseilta, myös omiltani. En edes
sietänyt nähdä itseäni. Minä olen ihan helvetin ruma. Silmäni turvonneet, päätäni 
särki. Olotilani oli niin henkisesti kuin fyysisestikkin järkyttävä. 
   Itsetuntoni on kolhiintunut pahimman kerran. En muista milloin viimeksi olisin tuntenut
itseni solvatuksi näin pahoin. Viimeksi jotain minussa sanottiin rumaksi ala-asteella, mutta
olin jälleen kuullut ne tärykalvoni särkevät sanat, jotka saivat minut täydellisen, mutta vain
hetkittäisen romahduksen partaalle.  
   Hän silitti minua puolitoista tuntia ja vain oli vierelläni. Minä odotin ja odotin, mutta en
kuullut hänen sanovan niitä 4'ää sanaa joita olisin kaivannut. Hän ei sanonut niitä, hän ei
suonut minulle sanoja " Sinä et ole ruma. " Vaikka sijaisäitini oli romuttanut itsetuntoni 
ja kykyni nähdä peilissä mitään hyvää, hän ei sanonut sitä. Vaikka sijaisäitini oli sanellut
minun olevan ihan helvetin ruma uusissa hiuksissani, hän ei sanonut sitä.
   Vaativa persoonallisuushäiriöni kohdistuu minuun itseeni, omaan pärjäämiseeni, mutta
ennen kaikkea siihen mitä ulkoisesti olen. Kuinka suuri viilto itsetuntooni on kuulla, että
hiukset, joista itse pidin todella kovin, olivat todellisuudessa rumat, helvetin rumat. Hän 
lannisti minut täysin. En olisi uskonut että tällainen asia saisi minut tällaiseksi. Minä vain 
makasin sängyssä enkä jaksanut nousta, en jaksanut tehdä mitään. Tietokonekkin piti ottaa 
sänkyyn, jotta sain tänne kirjoitetuksi. Itsetuntoni oli ja on virallisesti romutettu. Ryven 
itsesäälin pohjamudissa vain siksi, koska sijaisäitini kommentoi hiuksiani helvetin rumiksi 
inhoa huokuvalla äänellään. 


Ei minun pitäisi lannistua yhden ihmisen kommentista. 
" Ajattele joskus muitakin ihmisiä. Tässä talossa asuu muitakin kun sinä, et sä voi noin
vaan leikata kaljua. Sitäpaitsi noi sun hiukses on kamalat. Ajattele muitakin kuin vain 
itseäs ja sitä mikä sua miellyttää. En mäkään voi tostanoin vaan mennä leikkaamaan 
kaljua, koska mä tykkään  siitä. Noi on ihan helvetin rumat. "
   .. Niin. Minä olen lyöty. Ennenkuin lähdin osastolle, ajattelin niin vitusti liikaa muita kuin
itseäni. Nyt kun olen päässyt pois osastolta, muistelen kuinka minua neuvottiin ajattelemaan 
enemmän omaa itseäni ja sitä mitä itse haluan. Minä halusin leikata hiukseni näin ja sitten minulle 
huudetaan, kun ajattelen vain itseäni. En käsitä mitä minun pitäisi tehdä, että sijaisäitini olisi 
tyytyväinen. Miten helvetissä minä muka pystyisin elää, jos minun pitäisi jatkuvasti ajatella muita ?


Loppuun vielä kaksi videota liittyen hiuksiini ja tapahtuneeseen. Postauksesta tosiaan tuli
nyt tallainen, joka käsitteli vain yhtä aihealuetta, hiuksiani .. Huoh. Mutta minkäs teet, tämä
tapahtuma oli minulle astetta kovempi paikka. 
   Tiedän kyllä, ettei minun pitäisi ottaa kaikkea, tässä tapauksessa sijaisäitini sanoja niin
henkilökohtaisesti, mutta minkäs teet kun otan. Ulkonäköni on minulle niin helvetillisen 
tärkeä ja arka asia. Nyt ainakin tiedän, mistä aiheesta haluan psykiatrini kanssa keskustella
maanantaisessa tapaamisessa..







12 kommenttia:

  1. Ääh, älä masennu siellä ! <3 minusta noin on makeet ja itsekkin haluaisin jotain tuon tapaista hiuksilleni. Sä sentään uskallat repäistä jotain katseita kääntävää, mä en vaan uskalla. ; /

    ;)et oo ruma vaan kaunis.

    VastaaPoista
  2. Olet todella hyvällä asenteella liikkenteessä ja ikävä, että tuli heti tuollainen reaktio vastaan.

    En usko, että sinua piristää tai, että uskotko edes minua, mutta mielestäni näytät ihanalta, kauniilta ja söpöltä. Mutta ymmärrän reaktiosikin, itsekin olisin mennyt samaan kuntoon tuollaisesta kommentista.

    Niin ja mahtava idea lisätä videoita. Ja minulle kelpaa ainakin, että niitä tulee lisää. Oli ihana nähdä, minkälainen todella olet.

    Voimia sinne. <3

    VastaaPoista
  3. No höh, toivottavasti saat edes jonkun kaverin sun seuraksi sinne ettet ihan yksi joudu olemaan koko viikonloppua :( Ja kyllä nautin, sunkin puolesta <3

    VastaaPoista
  4. hiuksissasi on nyt astetta, you are beautiful <3 voimia

    VastaaPoista
  5. sinä näytät hirmuisen kauniilta.

    VastaaPoista
  6. Jokainen saa näyttää siltä kuin parhaakseni näkee ja muilla ei ole siihen kauheasti valittamista! Ikävää, että sait kuitenkin tuollaisen vastaanoton uudelle hiustyylille. Luulen ymmärtäväni miten pahalta tuntuu sillä ulkonäkö on minulle myös herkkä aihe.

    VastaaPoista
  7. Mun mielestä olet kaunis, koska sulla on kauniit kasvot. En kuitenkaan tykkää uusista hiuksistasi, mutta en niitä nyt helvetin rumiksikaan sanoisi. Ja musta on todella upeeta, että ihmiset uskaltaa olla sen näköisiä, mikä itseä miellyttää. Ole vaan ylpeästi erikoisen näköinen!

    Todella ikävää tuo sijaisäitisi asenne. Ei sinänsä se, että hän pitää hiuksiasi rumana, (koska makuasioitahan ulkonäköjutut on, hänellä on oikeus omiin kauneuskäsityksiinsä), vaan se, että hänen mielestään sulla ei olisi oikeutta olla sen näköinen, mistä itse tykkäät. On sullakin oikeus sun omiin kauneusmieltymyksiisi! Et säkään ole sanomassa sijaisäidillesi, että sillä ei ole oikeus olla sen näköinen kuin mitä se on. Tuntuu todella oudolta, vanhanaikaiselta, konservatiiviselta asenteelta, että et saisi olla kalju, koska asut pienten lasten kanssa samassa talossa. Lisäksi miksi ihmeessä sijaisäitisi ei voisi ajaa itseään kaljuksi, jos haluaisi?

    VastaaPoista
  8. "When I see your face
    There's not a thing that I would change
    Cause you're amazing
    Just the way you are
    And when you smile,
    The whole world stops and stares for awhile
    Cause girl you're amazing
    Just the way you are"

    Mun mielestä sulle sopii tosi hyvin tuo uus hiustyyli! Se on tosi persoonallinen ja tarttee rohkeutta leikata tuolla tavalla, ja mun mielestä kukaan ei voi sulle tulla sanomaan et hyi, miks leikkasit tollee. Sä ite tykkäät siitä, se on sun pää ja sun hiukset. Se ei saa vaikuttaa muihin!

    Tuo videojuttu on ihan mieletön idea! Mä lupaan kattoo joka ikisen videon minkä sä tänne laitat! :))

    VastaaPoista
  9. Mulla oli vähän samankaltainen miten viime syksynä leikkasin, ts leikkasin silleen etä keskelle vain jätin hiuksia, tarkoitus oli jättää tuohon korvan yläpuolelle, mutta unohdin.

    saamko kysyä, mikä lääkitys sulla aloitettiin?

    VastaaPoista
  10. Oot tosi kaunis noiden hiusten kanssa. Olisit kaunis vaikka olisit kokonaan kaljukin.
    Eiköhän se ole pääasia että tykkää itse, ärsyttää kuin muut eivät vain tajua sitä :(

    Ymmärrän miltä tuntuu. Ulkonäkö on myös minullekkin herkkä asia.
    Koita pärjäillä, voimia hirmusesti :( <3

    VastaaPoista
  11. kalju on kiva! ja mulla on itelläni toiselta puolelta muutaman sentin siili. kaikkia ei miellytä, mut omat hiukset.
    löysin tänne jonkun blogin kautta ja nyt päätin samalta istumalta lukea nää kaikki. kylmiä väreitä on menny monta kertaa lukiessa. ehkäpä kommentoin vielä kirjotuksiasi joita en ole lukenut..
    sulla on jotenki kiva ääni :) vaikka oletkin kipeänä.
    tsemppii nyt iha kaikkeen mitä ikinä teetkin! :)♥

    VastaaPoista