• desireforthefuture.blogspot.fi

maanantai 11. huhtikuuta 2011

Viikonloppu takana, "normaali arki" edessä.




Tällaisen sain aikaiseksi 6 tunnissa, on tuossa päässä vielä tekemistä,
mutta.. Olen ylpeä itsestäni ja tyytyväinen siihen mitä sain aikaan,
joka tarkoittaa sitä, että Miika on myös tyytyväinen. ♥ 


Tänään menin jälleen kouluun. Opinnot ovat
olleet tauolla 3 viikkoa ja vihdoin sairaslomani
on ohi. Minulle oli kova paikka todeta, että
minä todella keskeytin opintoni. Pidin itseäni
epäonnistuneena, kun en kyennyt käymään
koulua, kun minun piti jättää kaikki taakseni ja
keskittyä vain ja ainoastaan itseeni, omaan
vointiini, olotilaani ja ennen kaikkea paranemiseeni. Mutta en minä voinut
muutakaan. Jos samankaltainen tilanne toistuu tulevaisuudessa, minun on hyväksyttävä se,
minun on ajateltava jatkossa enemmän itseäni, omaa vointiani ja jaksamistani. Tulenkohan
pääsemään pois tästä koulusta niin, että olen opiskellut itselleni ammatin media-assistenttina..
   Fiilikseni koulun alkamisen suhteen ovat ristiriitaiset. Toisaalta odotin koulun alkamista,
normaaliin arkeen palaamista, mutta toisaalta pelkään tuskastuvani, stressaantuvani ja
ahdistuvani koulun takia, joka johtaisi jälleen sairaslomaan.. Mutta en saa ottaa tästä liikaa
paineita ! Elän päivä kerrallaan ja hoidan kouluasiat parhaani mukaan, jos en onnistu niin
en onnistu, onnistun joskus myöhemmin.. " Minun täytyy, minun on pakko. "
   Kyllä minun on itselleni opiskeltava ammatti, se on totuus ja minulle tavoite, päämääräni.
Jos en käy koulua, opiskele itselleni ammattia, petän perheeni ja sukulaiseni. En tee sitä.
En kuitenkaan tee tätä vain muiden takia, se vain on pinttynyt päähäni. Pakko valmistua.




Kyllä minä olen jo kerennyt ikävöimään luokkalaisiani. 
Varsinkin eräitä erityisiä heistä.. ♥


-


3 viikkoon en ole käynyt myöskään tapaamassa psykiatriani. Tänään saimme kuitenkin
SCID2 -haastattelun päätökseen. Nyt ovat diagnoosini listattu siististi allekkain. Vihdoin.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, traumaperäinen stressihäiriö ja vaativa persoonallisuus
häiriö. Persoonallisuushäiriöistä minulla on taipumusta eristäytyvään ja huomiohakuiseen.
   Vasta tänään sain tietää, että diagnoosien listalla ovat myös toistuvat masennusjaksot.
Kun olin Kellokosken mielisairaalassa, lääkäri oli kirjannut minulla silloin olleen toistuvan
masennusjakson keskivaikea masennuskausi. Ja kuulin tästä vasta tänään psykiatriltani.
Muita diagnooseja tai häiriöitä minulla ei sitten olekkaan. Tuossa onkin jo ihan tarpeeksi.
En tiedä, kuinka jatkamme psykiatrini kanssa.. Vuoden sisällä minun pitäisi vaihtaa hoito
paikkaa ja näillä näkyminen siirryn seuraavaksi terapiaan, en tosin tiedä vielä millaiseen
terapiaan, mutta se selviää lähitulevaisuudessa.
   Olen nyt saavuttanut ensimmäisen tavoitteeni psykiatrian poliklinikalla. Olen saanut
selville diagnoosini, häiriöni, sen mikä minua todellisuudessa vaivaa. Seuraava tavoitteeni
on saada selville diagnoosieni, häiriöideni syyt, saada selville miksi olen sellainen, mitä nyt
olen. Kun syyt ovat selvillä, alkaa parantumiseni, matkani kohti terveyttä.


Nyt olen järkyttävän uupunut ja väsynyt..


-


Kuka inspiroi minua ?


Lisbeth Salander ( Noomi Rapace in The Millenium Trilogy ).
Näyttelijäsuoritus on täydellinen. Lisbethin olemus elokuvassa
on samaistuttava. Kova kuori ja murtumaton muuri ympärillään.
Näyttelijäsuoritus teki minuun järkkymättömän vaikutuksen ja
rooliinsa täydellisesti näytellyt Noomi Rapace on elokuvassa
nainen, joka inspiroi minua, jota ihailen ( vaikka onkin vain rooli ).
Kuten Lisbeth Salanderin luonne, ulkonäkönsä on inspiroiva. ♥


Ja vielä loppuun haaste, jonka olen saanut joskus jostain..
En kuollaksenikaan muista keneltä teistä lukijoistani, sry. ♥



3 kommenttia:

  1. En tienny et oot opiskellu media-assistentiksi (:
    Mäkin haluisin opiskella itseki sitä alaa.
    Mis opiskelet ?

    VastaaPoista
  2. Kuva siitä, jossa olit aidosti onnellinen. ;)

    VastaaPoista
  3. <3 Tulikin jo ikävä kun et ollu koulussa!

    Kuvaa joku tärkeä esine/tavarasi :)

    VastaaPoista