• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

sunnuntai 26. kesäkuuta 2011

I'M OK, BITCH

Kävin (sijais)äitini luona perjantai aamuna heti aamukahvin juonnin jälkeen. Kun kävelin eteisestä olohuoneeseen, sivusilmällä huomasin käytävän päässä (entisen) huoneeni. Huonekalut ja tavarat olivat vaihtuneet. Minulla ei ollut enään omaa huonetta tuossa asunnossa. Ymmärsin, että minä todella olin muuttanut pois kotoa. Mutta olin helpottunut. Tiedostan kuitenkin, että olen aina tervettullut kotiin. Vaikka minulla ei siellä paikkaa enään ole. Paikkani on M 'n luona niin kauan, kunnes saan oman asunnon.
   Siitä puheen ollen, lähetin jälleen kaksi asuntohakemusta, joihin minulla taitaa olla ihan hyvät mahdollisuudet. Asunnot ovat samassa kerrostalossa, 1. ja 2. kerroksessa. Vuokra on todella alhainen ja yleisesti ottaen asunnot ovat todella edullisia. Kulkuyhteydet ovat hyvät (sijais)äidin ja kavereiden luokse, kuten myös kouluun. Kauppa on lähellä, ja jos saan jomman kumman näistä asunnoista, kuntonikin kohenee, kun liikun kauppaan joko kävellen, rullaluistimilla tai pyörällä. Olisin ikionnellinen jos nyt kävisi hyvä tsägä. Odotan innolla mahdollista yhteyden ottoa .. Tahdon jo oman kotini, enkä asua kaverin nurkissa, prkl !

-

Minun juhannukseni pilattiin puhelulla yön pikkutunteina, jonka seurauksena istuin Helsingin yössä sateessa, tupakka huulessani itkien, hiukseni tahmautuessa hiuslakan ja sateen takia, meikit levinneenä kasvoillani. Jälleen kerran hoin niitä neljää sanaa, mitä helvettiä minä teen. Tahdon vain unohtaa tuon illan, joten siitä sen enempää. Minä en olisi uskonut, että hän voi vielä satuttaa minua. Mutta sen hän teki, puukotti ja käänsi veistä haavassa. Minähän olen hänelle enää vain pikku pirihuora, mitätön muisto menneisyydestä. Ja siitä sen enempää. Seurauksista kuitenkin hieman enemmän ..
   Olen edelleen jonkinsorttisessa shokissa. En edelleenkään tiedä mitä helvettiä minä teen, mutta yksi asia on varmaa; Minä aloitan kaiken alusta. En jaksa tätä enään. En kestä näitä ihmisiä. En siedä itseäni tässä tilanteessa, en tällaisena. Minun elämäni on minun elämäni ja olen antanut muiden vaikuttaa siihen jo aivan liian paljon. Nyt se loppuu. Tämä on perkele minun elämäni, eikä kenelläkään ole sanavaltaa tulla sanomaan minulle millainen olla tai miten elää. 
- Vituttaako, teitä ketkä tahdotte vaikuttaa minuun ?

Minä en yksinkertaisesti jaksa tätä enään. Minä lopetan tämän, minä aloitan alusta. Mikään ei ole enään niinkuin ennen. Kaikki on muuttunut, kaikki on tuleva olemaan erilailla. Minä en ole kuin ennen. Luulin jaksavani, mutta en jaksa. Jätän tämän kaiken taakseni. En tahdo, että minua satutetaan enään. Uusi alku, uusi turva, uusi elämä. Tulevaisuus on turvallinen, kun poltan siltoja takanani. Niin minun olisi pitänyt tehdä, polttaa siltoja takanani. Niin minua neuvottiin tekemään, mutta en tahtonut, en uskaltanut. Mutta nyt tahdon ja uskallan. Nyt tiedän, että se on ainoa ja oikea vaihtoehto jatkaa eteenpäin elämässä. Minä en jää tähän enään. Minä lähden, aloitan alusta. Vittu tämä on minun elämäni, tämä olen minä !


- Nyt minä vain elän päivä kerrallaan 
ja rakennan uutta alkua, uutta elämääni.


Olen tupakoinut yli 5 vuotta ja nyt olen päättänyt lopettaa. Uusi alku tosiaan. Olen ollut polttamatta n. 40 tuntia, ja voin sanoa että kiristää ! Tulen olemaan muutaman päivän todella, todella kiukkuinne ja tuskastunut, mutta kyllä se on tupakoimattomuuden arvoista. Säästän rahaa ja edistän terveyttäni lopettamalla savuttelun. Toivon tosiaan, että onnistun tavoitteessani .. Silloin voisin olla ylpeä itsestäni. En ole koskaan ollut näin päättäväinen. 
Tuntuu tosiaan, että voisin onnistua ! :)

-

I'm OK, bitch !

8 kommenttia:

  1. Kiitos Passion, toivon todella että onnistun, että onnistun kaikessa tässä !

    VastaaPoista
  2. Olen iloinen että olet päättänyt lopettaa tupakanpolton. Isäni yskii joka ikinen päivä yhä pahemmin keuhkojaan ulos koska on polttanut 30 vuotta ja veljelläni on kai sama kohtalo.
    Tsemppiä kovasti sulle siihen, mieti mitä kaikkea voit sitten tehdä siinä säästyvillä rahoilla! =)

    Voimia muutenkin hurjan paljon.

    VastaaPoista
  3. Kiitos paljon Mary ! Äitivainaani puolelta niin perkeleen moni polttaa. Itse opin tupakan polton äidiltä jo 12 vuotiaana.. Liian nuorena. Mutta nyt tahdon lopettaa. Säästän niin paljon rahaa, jos olen polttamatta !

    VastaaPoista
  4. Toivottavasti saat kämpän nyt, ja pysyt irti tupakasta! Mutta kuten toi ensimmäinen sanoi; ''Sinä onnistut.''

    Ja jos et onnistu, et ole halunnut tarpeeksi ;) Kaikki on mahollista, kun vaan tarpeeks haluaa :-) Vaikka se vaikeeta oiskin.

    VastaaPoista
  5. Mitä koulua sä käyt?

    VastaaPoista
  6. Opiskelen audiovisuaalisenviestinnän perustutkintoa, olen nyt 3 vuosikurssin oppilas. Olen siis ammattikoulussa. Aion kuitenkin ehkä käydä toisen asteen opinnot läpi uudestaan toisella linjalla, esim. autopuolella.

    VastaaPoista