• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

tiistai 28. kesäkuuta 2011

Syömis- sekä paino ongelmia, perkele !


- Niin tosiaan, seuraava postaus käsittelee ongelmiani painonhallinan, syömisen ja vaa'an luvun suhteen. Näiden kautta myös ulkoisen olemukseni hyväksyntään. Ei, en ole häiriöitynyt syömisen suhteen, en omaa syömishäiriötä, en enään. Sairastin bulimiaa nuorempana, mutta se on mennyttä elämää. Jos jokin syömishäiriö pitäisi minuun liittää, se olisi ortoreksia. Osa teistäkin on sanonut ( kauan sitten kun tästä aiheesta viimeksi kirjoitin ), että ns. oireeni viittaavat ortoreksiaan, että käyttäytymiseni on ortoreksian alaisen tapaista. Mutta ei, minä olen vain tarkka painostani, siitä mitä syön, vaa'an lukemasta. Tahdon vain hallita painoani. Ja nyt itse postauksen ja ongelmien pariin .. → Te, keitä paino-, ruoka-, ja muut niihin liittyvät ongelmat eivät kiinnosta, äläkää vaivautuko edes lukemaan, kiitos ( ♥ pus ).


Suuri vitutuksen aihe on tällähetkellä vartalooni kertonyt rasva. Luin joskus jostain naistenlehdestä, taisi olla Cosmopolitan, että millaisia eri selluliitteja on, siis millä eritavoin selluliitti näkyy vartalossa. Muistan yhden, taisi olla se "pahalaatuisin" selluliitti, että kun puristaa esim. reittä, niin iho on muhkuraista alla olevan selluliitin takia. Miksi kerron tästä ? Koska minulla on juuri sellaista selluliittia ! Se on oikeasti ällöttävää. Tällaista selluliittia omaan reisissä ja pakaroissa. Ylimääräinen rasva saisi kadota myös vatsan ja lantion alueelta, sillä vatsani pömpöttää ja jenkkakahvat oikein kirkuvat ja tuulettavat olemassaollaan. Enkä minä tiedä miten olen saanut itseni tällaiseksi selluliitti ilmentymäksi, iyh !

Ei vaa'an luvun pitäisi kertoa siitä, oletko onnistunut vai epäonnistuntu. Ei vaaka kerro sitä, oletko onnellinen ja tyytyväinen itseesi vai surullinen ja pettynyt itseesi. Ei vaaka arvostele sinua, ei se sanele millainne ihminen olet, ei vaaka määritä sinua. Minä en kuitenkaan pidä siitä, mitä vaa'an luku allani tällähetkellä näyttää, koska näin vaa'an lukeman vartalossani ennen kuin edes astuin vaa'lle ja tarkastin painoni pitkän ajan jälkeen. Vaaka vain varmisti sen, että olin lipsunut terveellisyydestä. Olin lihonut ajattelemattomuuden takia useita kiloja. Ne kilot eivät ole edukseen vartalossani ja tahdon eroon niistä. Vaa'an numero ei kuitenkaan sano, että olen epäonnistunut, tai että olisin pettynyt itseeni. Vaaka vain vahvisti sen, että olen lipsunut minulle tutusta, terveellisestä painonhallinnasta, että asia täytyy korjata, ja näin teen !
   - Painoni on noussut 5 kiloa. Missä helvetin vaiheessa olen antanut sen nousta, missä helvetin vaiheessa olen antanut tämän ihran vallata reiteni, perseeni, vatsani ja lantion alueeni, miten helvetissä olen lipsunut painonhallinnasta ? Minähän olen elänyt sen kanssa niin kauan kuin muistan ? Perkele ! Otan jälleen kiinni painonhallinnan perusteista, enkä enään kerää tätä perkeleen ihraa vartalooni. Otan takaisin sen, mikä minulla ennen oli ja hävitän tämän epämääräisen ja turhan selluliitin. Miinus 5 kg ja sillä selvä
   Saatan kuullostaa häiriöityneeltä, mutta tahdon painottaa, että olen vain tarkka vartalostani, olen tarkka syömisistäni ja painostani. Ortoreksian tapaista ? Ehkä, mutta, ei ! Minä tahdon vain hallita painoani. Minut on kyllä tutkittu. On testattu ( kaksikin kertaa ) omaanko minkäänlaista sh't, ja ei, en omaa. Ortoreksia käytiin tarkkaan läpi. Tämä kaikki johtuu vain vaativasta persoonallisuus häiriöstäni.



- Tätä mieltä minä en todellakaan ole,
mutta;



En ole niitä ihmisiä, ketkä lopettavat syömisen ja aloittavat yltiömäisen liikkumisen. Minä kadotan läskit ja pudotan painoani terveellisesti ! Syön hyvin ja terveellisesti ja säännöllisesti, en syö herkkuja esim. karkkia, sipsejä tai keksejä, käyn lenkillä tai harrastan muunlaista liikuntaa. Tämä, terveellinen laihdutus on minun juttuni. Se toimii, se on järkevää ja saa henkisesti hyvän olon ! ♥ On ihanaa pystyä syömään terveellisesti ja käydä kerran päivässä parin kilometrin rullaluistelu lenkillä. Se on niiiin ihanaa ! Siitä tulee hyvä olo, kun tiedostaa, että tekee itselleen ja omalle terveydelleen hyvää. Kroppa kiittää tällaisesta ! ( : Pitää vain omata tarpeeksi tahdon voimaa ja positiivisuutta. Kun hallitsen painoni, olen paljon, paljon itsevarmempi. Tällä hetkellä olen epävarma ulkonäöstäni, enkä pidä itseäni viehättävänä. Joten tottakai minä korjaan tämän. 

Itseasiassa huomasin 2 viikkoa sitten, että itsevarmuuteni on kadonnut, että painoni on nyt lukemissa, jossa sen en pitäisi olla, että kropassani on jotain ylimääräistä, jotan en ole siihen tahtonut. DTM 'n baaritiskillä seurasin ohitse kulkevia naisia, niin heteroita kuin lesbojakin. Heitän vartalonsa sai silmäni takertumaan heihin. Niin kiinteitä, kauniita, itsevarmoja naisia. Alemmuuskompleksi.
On järkeen käyvää, että tämä koko juttu johtuu vaativasta persoonallisuushäiriöstäni, joka kohdistuu tutkimuksien mukaan lähes vain itseeni ja omaan henk. koht. ympäristööni. Kriittisyyteni omaa ulkoista olemustani kohtaan johtuu vain häiriöityneestä vaativuudestani, ei ortoreksiasta. Näin on, psykiatrinikin sen totesi. Olen jokseenkin huojentunut siitä, mutta pitääkö minun jumalauta olla tällainen. Kyllä, tällainen minä vain olen. Vaativa, helvetillisen vaativa.

-

 .. ♥ !

 .. ♥ ?

T e r v e e l l i s t ä  j a  h y v ä ä  vs.  H y v ä ä   m u t t a   e p ä t e r v e e l l i s t ä, kyllä kaikki tietävät kumpi kannattaa valita, mutta silti ihmiset usein valitsevat jälkimmäisen vaihtoehdon. Miksi ? Sehän on täynnä tuhansia tyhjiä kaloreita, joista ei ole mitään hyvää vartalolle ja terveydelle. Ensimmäinen vaihtoehto sen sijaan on maukas ja nautinnollinen, täynnä tärkeitä vitamiineja yms. Miksi valita siis epäterveellinen, turha annos, kun voi valita ruuan, joka edistaa parempaa oloa niin henkisesti kuin fyysisestikkin ? Minä ainakin tahdon elää terveellisesti ja hyvin, joten valitsen tästä lähin terveellisemmän vaihtoehdon ! Kroppani kiittää minua tästä, kuten kiitän myös itse itseäni, kun olen saanut vartaloni ja itsevarmuuteni takaisin. ( :

7 kommenttia:

  1. en usko et toi sun kuvailemas oli se pahoin, must toi on just se normaalein ja ''lievin'' :) koska eiköhä kaikil näy jotain, jos puristaa sitä ihoo silleen....:P

    VastaaPoista
  2. Olkoon mitä on, mutta omiin silmiini se ainakin näyttää pahalta ja epämiellyttävältä.. Tottakai sitä rasvaa on jokaisen kehossa, mutta tahdon tämän ylimääräisen 5kg pois :)

    VastaaPoista
  3. mulla on juuri tuota samaista selluliittia, eikä siitä näytä pääsevän millään eroon. ja rasvaa ihan liikaa, sillä oman typeryyden takia lähti aikoinaan lihakset ja rasva jäi.

    aaaa. alemmuuskompleksi täälläkin.

    VastaaPoista
  4. Vihdoi joku kirjottaa myös syömis- ja painoasioista. En tunne itteni niin ulkopuoliseks. samastuin niin moniin kotii,että ihan pelottaa.

    VastaaPoista
  5. Tiedän tunteen oikein hyvin ja samaa selluliittiä kuule löytyy täältäkin ja olen tuskissani kun en tiedä miten siitä pääsee eroon.

    VastaaPoista
  6. Ensinnäkin, lääkärit ovat perseestä kun kertovat mitä lääkettä mitenkin paljon pitää syödä kertomatta kuitenkaan miten se vaikuttaa. Mielenterveyslääkkeiden kohdalla tämä seikka on sitten tavallista vittumaisempi.

    mitens se laulu nyt menikään..

    Hello
    My Boobs, my boobs
    My boobs are ok
    My Boobs, my boobs
    My boobs are ok

    yks maailmankaikkeuden rasittavimmista kappaleista, mutta jotenkin se kaivautui aivosolujeni saloista esiin. PS. Ihana kirjoitustapa sinulla, klikkasin itseni lukijaksi :')

    VastaaPoista