• desireforthefuture.blogspot.fi

keskiviikko 27. heinäkuuta 2011

En voi hallita enkä estää.


Tämän blogitesktin olin kirjoittanut ja luonut jo monta päivää ennen muuttoa,
joten julkaisen sen nyt, jotta saan itselleni ns. enemmän aikaa duunata
uutta postausta, joka " yllätys yllätys " kertoo lähinnä muutosta ja uudesta
asunnostani. Olen siis nyt muuttanut, tälläkin hetkellä kirjoitan tätä tekstinpätkää
yksiössäni kylmä olut vierelläni, mutta postaus sen suhteen tulee myöhemmin.

- Pusuin, Eris.
-

" Jos menet pois, mitä minulle jää ?
Jos menet pois, kesä tää häviää. 
Jos menet pois, joet jäätyvät taas ja
huurtumaan saat pihamaan pihlajan. "



-

Olen menettänyt hänet. Ainakin niin hän antaa minun ymmärtää, niin hän minua kohtaan käyttäytyy, että on jättänyt minut. Paras ystäväni, ainoa todellinen ystäväni J. Miksi näin pitää tapahtua ? Miksi ? Tunnen itseni tyhjäksi. Aikaa kuluu ja kuluu, mutta mitään ei tapahdu. Minä rakastin ja rakastan häntä enemmän kuin mitä pystyn hänelle ikinä näyttämään. Hän merkitsi ja merkitsee minulle elämää. Minä merkitsin hänelle elämää. Lupauksemme toisillemme. " Jos sinä lähdet, niin lähden minäkin. " Mutta puhuimmeko henkisestä lähtemisestä ? Entä sitten, jos me molemmat vaellamme edelleen maan päällä, mutta emme ole enään niinkuin ennen, parhaita ystäviä, erottomattomia, aina hädän hetkellä toisen luona. Entä sitten ? Niin helvetillisen paljon kysymyksiä, mutta ei vastauksia. Minua itkettää, mutta en pysty itkemään. Kuin sydämeeni olisi ilmaantunut uusi särö. En tahdo sen särkyvän jälleen.

 
Tiedän, että minun täytyy antaa hänen mennä jos hän tahtoo mennä. Olen aina halunnut omistaa ja pitää ihmiset ominani. Olen aina pelännyt menettäväni ihmiset ympäriltäni, olen aina pelännyt että läheiseni jättävät minut. Mutta nyt minun täytyy päästää irti, ainakin osaksi. Minä en voi omistaa häntä, ei hänkään omista minua. Minä pelkään, että hän unohtaa minut, että jään yksin. Tiedostan, että hän erkanee minusta, hän ei tule olemaan minua kohtaan samanlainen kuin ennen. Hän ei tule olemaan minulle, minua kohtaan enään se sama J, hän tulee olemaan J, joka seurustelee, joka ei ole enään minun. Ja nyt minuun sattuu. En voi estää häntä.


" Mutta sinä lupasit, ettet koskaan jättäisi minua yksin. "
Ja minä rakastan sinua, enemmän kuin uskotkaan.

-

Uni. Se oli kamala. Olin matkannut unessa vuosia taaksepäin elämään elämäni kamalimman ajan uudestaan. Tiedostin sen unessa itsekkin. Olin shokissa ja totesin koko sen ihmisjoukon edessä; " Jos tämä tapahtuu vielä kerrankin niin tapan itseni. " Näin paljon minä inhosin, vihasin ja pelkäsin silloista elämääni, jonka jouduin nyt elämään uudestaan. Ala-asteelta yläasteelle. Kiusaajani, he ketä eivät välittäneet, he keitä ei vittuakaan kiinnostanut. Ensimmäinen poikaystäväni ja se hetki, kun hän jätti minut toisen takia, se kun hän ei enään välittänytkään minusta. Se tunne, kun olin jatkuvasti yksin, kukaan ei ymmärtänyt minua, kukaan ei kuunnellut minua, kukaan ei välittänyt minusta, kukaan ei näyttänyt edes näkevän minua. Olin heidän keskellään, mutta yksin. Minä en ollut siellä, en heille. Uni oli kamalin mitä olen aikoihin nähnyt. En ole koskaan ennen nähnyt samankaltaista unta. Unta, joka on oikeasti tapahtunut, unta jossa tiedostin kaiken tapahtuvan. Se oli kuin valveunta. Pelottavaa. En olisi enään koskaan tahtonut kokea sitä tunnetta ja niitä ajatuksia, joiden vallassa elin noina vuosina. En olisi enään koskaan halunnut nähdä niitä asioita, niitä ihmisiä, kuulla heidän ääntään. Ala-aste ja yläasteen ensimmäinen luokka. Silloin tuntui kuin olisin ollut kuollut. Vihasin elämää enkä minä tahtonut elää, sillä pelkäsin elämää. Mutta en voinut kuolla ja lähteä, koska yhtälailla pelkäsin kuolemaa.




Mihin haluaisit nyt ? 
- Asua uudessa kodissani, joka olisi valmis. Sisustettu ja siivottu.
Haluaisin vihdoinkin hengähtää ja todeta, että kaikki on vihdoin valmista.

Haluatko mennä naimisiin ? 
- En. Tarkoittaa turhaa yltiömäistä rahan kulutusta.
Ei tarvitse mennä naimisiin, vaikka haluaisi viettää
toisen ihmisen kanssa koko loppu elämänsä. * Huoh. *

Montako lasta haluat saada ? 
- En yhtäkään. Tähän on sanottu takaisin aina ne samat sanat;
" Kyllä sun mieli vielä vanhempana muuttuu ", mutta se on sen
ajan murhe jos muuttuu. En pidä lapsista, enkä tätä nykyä niitä
tahdokkaan hankkia. En ole koskaan halunnutkaan.

Pitääkö kukaan sinusta ? 
- Riippuu missä mielessä.

Oletko pitänyt jostain henkilöstä joka on kohdellut sinua huonosti ? 
- Valitettavasti näitä ihmisiä on menneisyydessä liikaakin,
mutta onneksi niitä ei tällähetkellä elämässä enään ole.

Mitä jos voittaisit lotossa miljoonan ? 
- Luultavasti menisin shokkiin.

Mitä jos joku kosisi sinua ? 
- Pitäisin sitä vuosisadan surkeimpana vitsinä.

Mitä jos silmäsi olisivat yhtäkkiä eriväriset ? 
- Luultavasti tässäkin tapauksessa menisin jonkinlaiseen shokkiin.

Sano kolme tavaraa mitä näät sinun vasemmalla puolella ? 
- Kännykkä, kynsiviila ja aurinkolasit.

Kuinka monta kenkä/laukku paria sinulla on ? 
- En kehtaa edes arvata .. Joskus kenkiä oli yli 20 paria,
nykyisin en ole varma. Laukkuja varmaan 4-8.

Menetkö sateella ulos ? 
- Riippuu mielialasta.

 ♥

- Iltalehti, terveys.

Miksi vasta nyt tästä uutisoidaan ? 
- Melatoniini ei muuta unenlaatua kuten perinteiset unilääkkeet tekevät. Melatoniinin avustuksella uni on tiiviimpää ja heräämisiä on vähemmän, kun taas perinteiset unilääkkeet vähentävät REM-unta ja syvintä perusunta; se näkyy aamulla, kun olo ei nukkumisesta huolimatta ole virkeä. Perinteisissä unilääkkeissä on riski, että niistä tulee riippuvaiseksi. Melatoniinin käytöstä riippuvuutta ei synny.

Minulle henk.koht. melatoniini on osoittautunut parhaaksi avuksi nukahtamiseen ja yöllisiin heräämisiin. Miksei melatoniinia määrätä ? Miksi määrätään niitä unilääkkeitä, joista voi esim. jäädä riippuvaiseksi ? Miksi määrätään niitä unilääkkeitä, jotka vähentävät rem- ja syvintä perus unta, joka näkyy aamulla tokkuraisena ja epävirkeänä. Miksi melatoniinia ei määrätä ennen muita lääkkeitä ? Itse olen kokeillut varmasti yli 5'ttä eri lääkettä unettomuuteen ja heräilyyn, mutta mikään ei ole auttanut läheskään niin hyvin kuin melatoniini. Onko kellään muilla kokemuksia melatoniinista ? Artikkelissa tosiaan sanottiin, ettei melatoniinia suositella määrättäväksi potilaalle, jolla on todettu masennus. Minulle melatoniini kuitenkin määrättiin, vaikka minulla on todettu toistuvat (vakavat) masennusjaksot ja silti hyvin toimii !

-


Pitkät puoleen reiteen yltävät sukat.


Iso t-paita tai toppi, johon ommeltava risti.
Ollut suunnitteilla/työn alla jo pitkään.


Tuollainen t -paita.

I n s p i r a a t i o, ja minä raivasin tieni vanhan ompelukoneen luo. Kasa vaatteita odottaa muutosta ideoiden tulviessa mieleeni. " Vihdoinkin saan jotain aikaiseksi. " Ensimmäinen vaatekappale tuhoutui käsiini ( myöhemmin myös toinen ) ompelukoneen huristessa ja neulalla sitä pistellen, mutta en lannistu niinkuin yleensä, vaan otan opikseni ja alan keskittymään enemmän .. Vaatteita on lukematon määrä joita pitää esim. korjata, pienentää ja/tai saada uuteen uskoon. Esim. yllä olevista kolmesta kuvasta sain inspiraatioita. Ideoita on kuitenkin kuvia ilmankin enemmän kuin liikaa !



← One of my favourites,
now when i have fixed it ..

6 kommenttia:

  1. Mua pelottaa että saan just jotkut unilääkkeet jotka vaan aiheuttaa mulle riippuvuutta ja oon ihan tokkurassa koko aamun (1.8 lääkäriaika) joten otin ohjat omiin käsiini ja reippaana tyttönä tilasin netistä melatoniinia purkillisen! Saa nähdä että mitä tuo on, kuolenko vai onko tuo ihan oikeaa tavaraa :D Eilen nappasin ensimmäisen ja tänään toisen, parin viikon päästä sen kai sitten näkee :>

    VastaaPoista
  2. Mulle määrättiin just vähä aikaa sitte melatoniinia sen takia etten saa nukutuksi. Aikasemmin en siis oo käyttäny mitään. Mua se ei kuitenkaa oo auttanu ollenkaan, joten uutta reseptiä pukkaa... :<

    VastaaPoista
  3. Melatoniini toimii loistavasti. Saan siitä luonnollisen väsymyksen ja unenlaatu on hyvä. Se ei pakota nukkumaan, mutta auttaa siinä kummasti. Näin rauhallisina vapaapäivinä melatoniininkin kanssa pystyn koko yön valvomaan, mutta jos niin käy niin syytän vain itteäni.

    Eihän se tosiaan kaikille toimi, mutta et ole eka bloggaaja, joka kehuu melatoniinia. Tuttavapiiristä löytyy myös pari, jotka on havainnu sen tehon.

    Sain ite reseptin tuohon vasta kun tajusin sitä itse ehdottaa.

    VastaaPoista
  4. sun teksti sai mut miettii asioita, ihmissuhteet on aina niin vaikeita ja tuntuu, että tärkeimmät ihmiset satuttaa sua aina kaikista eniten -.-

    onko sun oikea nimi Eris? En oo ennen törmänny tollaiseen, uniikki. :) missä päin suomea asut? tai minne muutit, onko muutto helpottanu asioit?

    ite muutin reilu vuos sitten karkuun toiselle paikkakunnalle "uuden" elämän toivossa, ja parempihan siitä tulikin...

    VastaaPoista
  5. Skinnyemily
    - Kannatan todellakin aluksi ainakin kokeilemaan melatoniinia. Ei se minullakaan vaikuttanut 1-3 viikkoon aluksi, vasta nyt paljon myöhemmin huomaan niiden tehon. Minulle nämä unta ja nukahtamista parantavat melatoniini lääkkeet ovat olleet jumalattoman hyviä.

    Yvonne
    - Toivottavasti se vielä alkaa vaikuttaa.. En itse haluaisi edes kokeilla syödä mitään muita unilääkkeitä, niitä jotka vähentävät rem -unta ja aamulla niiden takia onkin sitten tokkurainen olo ..

    Pasta
    - Itse en todellakaan pysty melatoniinin oton jälkeen valvomaan koko yötä, en todellakaan ! Pystyn olla hereillä max. 2 tuntia iltalääkkeiden oton jälkeen ja sitten lähestulkoon sammun. Melatoniinin lisäksi Seroquel.

    paige
    - Ihmisluonto on tosiaan kummallinen.. En itse ymmärrä itseäni, joten kuka voisi ymmärtää ketään ? Hämmentävää, huoh.

    Oikea nimeni ei ole Eris, mutta ah jos olisi.. ♥ Asun eteläsuomessa, 30 kilometriä Helsingistä. Muutin n. 3 kilometrin päähän ex kodistani, kylän keskustaan. Muutto on sujunut hyvin ja toivon voivani täällä yksin paremmin kuin (sijais) äitini luona.

    Kiitos <3

    VastaaPoista
  6. Itse asiassa se nainen ei ollut hoitaja vaan joku muu. Ilmeisesti potilas myöskin. Mutta ei sillä niin väliä ole. Paha oloni saattaa kyllä hyvinkin näkyä ulospäin; ainakin valokuvien perusteella näytän jotenkin sairaammalta kuin ennen.

    "Vihasin elämää enkä minä tahtonut elää, sillä pelkäsin elämää. Mutta en voinut kuolla ja lähteä, koska yhtälailla pelkäsin kuolemaa."

    ^^Tuo lause on jotain niin totta.

    VastaaPoista