• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

maanantai 29. elokuuta 2011

Vasten mun kasvojani. ♪

Tylsistyneenä selasin we ♥ it 'ssä kuvia ja törmäsin tähän.
Hetken aikaa sitä katsottuani päätin piirtää saman tyylisen kuvan.
Hirvieläimen, jonka sarvet ovat puunoksat, joissa kukkivat kukat
houkuttelevat pikkulintuja oksilleen. Kumpa saisin sen aikaiseksi ..

-

Torstai iltana minä säryin, murruin ja romahdin. Purin huulta pidätellen kyyneleitä katsellessani parvekkeelta taivaan rantaan laskevaa aurinkoa, joka maalasi taivasti helakan punaiseksi. Sitten vain itkin. En kestänyt enään. Sanelin sydäntä särkeviä sanoja, tuntui kuin olisin pian tukehtunut itkuuni, nielin lievän yliannostuksen unilääkkeitä ja halusin vain nukkua sen olon pois. Sen oli loputtava, en sietänyt edes peilikuvaani ( itseäni ) enää. Alkoholinkäyttöni riistäytyi käsistä. En ollut päivääkään ilman alkoholia. En minä kännännyt joka päivä, mutta en voinut olla päivääkään nauttimatta alkoholia. Perjantai 26.8.'11 oli ensimmäinen päivä ilman alkoholia pitkään, pitkään aikaan. Ja minä tunnustan, että se teki tiukkaa, mutta olin koko viikonlopun ajan ilman alkoholia ( ok, kävimme Miikan kanssa yhdillä lauantai iltana ) ja se siitä. Mutta minä onnistuin, ja olen itsestäni ylpeä.


" Mä en halua kuolla lääkkeiden ja alkoholin väärinkäyttöön niinkuin äiti. "

- Ja toivoin kaiken sen olevan vain pahaa unta.


Havahdun puhelinsoittoon ja soittajaksi osoittautui sijaisäitini. Hän ei ole ollut yhteydessä minuun pitkään aikaan, ainakaan pariin viikkoon, mutta nyt hän soitti ja kysyi " Tiedätkö, kuka hakee sun pikkusiskolle alkoholia ? " Ei, en todellakaan tiedä. Pikkusiskoni, 14 vuotias ( pahempi murrosikä kuin minulla aikoinaan oli ), itseppäinen ja ajattelematon lapsi tuli ennen kymmentä kotiin yli kahden promillen humalassa. Puhelu keskeytyi, kun sijaisäitini sanoi soittavansa myöhemmin, koska ambulanssi ajoi juuri pihaan. Ainakin ottaa opikseen, jos hän nyt joutuu vatsahuuhteluun. Tai sitten ei .. Siskoni ei ole koskaan ottanut virheistä opikseen. Siinä tapauksessa on hän täysin erillainen kuin minä. Hän varastaa kodistaan alkoholia ja tupakkaa, valehtelee ja karkailee ja silti vaatii itselleen kaikkea ja enemmänkin. Siskoni on kiittämätön. Senkin suhteen olemme siskoni kanssa kuin eri planeetoilta. Minullekkin tosin alkoholi maistuu turhankin hyvin, mutta ! ( ks. ylempi teksti )

-

Ja lauantai aamuna, jona heräsin hyvin nukkuneena ja hymyillen, havahduin puhelimen soittoääneen ja jälleen kerran soittaja oli rakas huoltajani. Ajattelin, että hän vain päivittää edellisillan tapahtumia, mutta se oli enemmän, paljon enemmän ja jotain paljon pahempaa. " Et puhu tästä kenellekkään. Asia pysyy perheen sisäisenä, mutta tästä tulee ihan helvetin iso juttu. " Ja minä olen shokissa kuulemastani, paniikissa. En kyennyt käsien tärinältä edes meikkaamaan siististi. Tämä on ihan vitun kamalaa. Enkä saisi edes puhua siitä, en kenellekkään. Pakko minun on .. Tukihenkilölle ehkä ? Psykiatria kun minulla ei enään ( lue: vielä ) ole .. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä. Ei tämä voi olla totta. Miksi ? Minua ahdistaa.

-


Paras asia ulkonäössäni ?

- Hymyni. Sitä on aina kehuttu ja pidän siitä itsekkin.
Se on viekas ja jollain tapaa viettelevä, ehkä juuri siksi,
kun silmäni menevät " kissamaisiksi viiruiksi " ..  

Pst. Tämä kuva on tosin jo muutaman vuoden vanha.

-

" Mulla on sellainen olo, että huomenna oon tosi, tosi, tosi kipeenä. " Ja nyt tuntuu kuin pitkät kynnet raatelisivat nieluani. Perkeleen vuodenajan vaihtelut. Tulen aina syksyn ja kevään tullen kipeäksi. Miika oli ihana tänä aamuna, jona heräsin sietämättömään kurkkukipuun. Lähestulkoon suoraan sängystä noustuaan hän lähti ostamaan minulle suklaata ( tentattuaan ensin mitä kaikkea kaupasta haluan), mutta tullessaan takaisin hän kantoi lempi suklaalevyni mukanaan myös lilaa kukkakimppua. Mieheni on ihana ! ♥


" Tää nyt on tämmönen parane pian -kukkapuska.
" Kiitos rakas, mie rakastan sinuu. "
-




- Rakastan tätä vaatekokonaisuutta. 

7 kommenttia:

  1. Siis onko sun siskolle tapahtunut juuri nyt jotain ?;_; tulee itelleni mieleen oman veljeni yksi virhe jonka jälkeen meiän perhe n.vuosi sitten muuttuin.ja mekää ei siitä saada puhuu muille.

    Sun hymy on ihana,ja sun silmäs kans :) oot tosi kaunis ;_;<3 ja hei,muista aina olla ylpee itestäs ku saavutat jonku tavoitteen c: sori sekavia lauseita koska makaan sängyssäni migreenin nujertamana :(

    VastaaPoista
  2. Ihana blogi sulla! Ja hei voimii ton siskos suhteen (ja muutenkin), mitä ikinä sille on nyt käynytkää. :( Ja oot tosi kaunis, saat kyllä olla ylpee sun ulkonäöstä :)

    -Karita
    http://love-are-everything.blogspot.com/

    VastaaPoista
  3. Arvaa, mitä mun sisko on aivan samanlainen! Sekin on välillä aika kiittämätön, juo liikaa, polttaa jatkuvasti, jääräpäinen eikä tiedä aina omaa parastaan- mutta on minulle maailman tärkein pikkusisko. ♥ kaikesta huolimatta. Hänkin joutui kerran menemään tiputukseen ,koska oli juonu liikaa. Hölmöä.

    Toivottavasti sinä ja siskosi voitte paremmin, pus. ♥ :)

    VastaaPoista
  4. Tylsyyssyöminen. niin tuttua. Ja alkaa mun syömiset tasoittua neljän hyvin käytetyn lepopäivän jälkeen, nukuin rasituksen pois ja nyt ei syöminen ahdista, ainakaan niin pahasti. Kun vaan pystyis olemaan kunnolla koulussa, ilman että pää hajoaisi kappaleiksi.

    -Kauris. (kone kettuilee enkä pysty satunnaisesti kommentoimaan omalla tunnuksellani ?)

    VastaaPoista
  5. Ihana mies<3 Ja jos sulla on asiasta niin paha olo, niin puhu jollekin ammattilaiselle (terapeutti/tukihenkilö), koska eihän ne saa kertoa mitään asioita eteenpäin kumminkaan.

    VastaaPoista
  6. Voi ei :( miks sun kohdalle pitää aina osua kaikkea paskaa?

    Kyllä sä ainakin ammattilaiselle voit puhua, niillä on vaitiolovelvollisuus. Ja miehellesikin harkintasi mukaan. On raskasta kantaa asioita yksin sisällään.

    Voimia tyttö!

    VastaaPoista