• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

tiistai 27. joulukuuta 2011

Ystäviä, onko heitä ?

Hetken aikaa mietittyäni, minä kysyin;

" Onko sulla ystäviä tai kavereta,
jotka on pysy yli muutaman vuoden ajan ?
"

Ja hän pysty helposti luetella heistä ainakin viisi.
Mutta minä en pystynyt luetella yhtäkään.
Minulla ei ole niitä, ei yhtä ainoatakaan.

Sen yhden ja ainoankin minä tuhosin.

" Aijotko sä seuraavaks kysyä, 
haluaisinko mä että niitä olis ? "

" No eiks se oo ilmiselvää ? "
" Tottakai mä haluaisin, että niitä olis. 
Mutta niitä ei ole, ei enää. "

Ja minä olen jo tottunut siihen, 
ettei minulla ole enään ketään.

Mä oon jo tottunu siihen, että oon yksin. "

Ei ystäviä. Ei yhtä, ei ainoatakaan.

Enkä minä pystynyt pidättämään kyyneleitä
valumasta poskilleni, vaikka kuinka yritin.

Hiljaisuus lankesi yllemme, 
emmekä puhuneet enään mitään.

Tämä kaikki on vain minun omaa syytäni.

// Edit.

Ja kun hän myöhemmin yritti piristää minua,
minä vain purskahdin uuteen itkuun ja sanoin;

" Anteeks, mua ei nyt naurata oikeen mikään. "

3 kommenttia:

  1. uusien ystävien saaminen ei kuitenkaan ole liian myöhäistä.

    Esimerkiksi omat parhaat kaksi ystävääni olen toisen tuntenut 3 vuotta (tutustuin osastolla..) ja toisen vasta reilu vuoden.

    Netti, foorumit ja jopa oma blogisi on hyvä sauma uusille tuttavuuksille/ystäville.
    Esim itse en lukisi blogiasi jollet tuntuisi jotenkin kiehtovalta ihmiseltä.

    VastaaPoista
  2. Totta, netti on hyvä paikka hakea ystäviä mutta se ei ole kaikkien juttu.
    Kyllä niitä muualtakin löytyy, oikeasta elämästä jos on yhtään rohkea ja uskaltaa mennä juttelemaan.
    Ei se silti helppoa ole...

    Tiedän tunteen kun kaikki ystävät kaikkoaa, yksi kerrallaan.

    VastaaPoista