• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

maanantai 16. tammikuuta 2012

Kuningas alkoholi.

Perjantaina illan vaihtuessa yöhön kaikki riistäytyi käsistä. Menetin malttini pahemman kerran. Ja oikeastaan minua hävettää ihan helvetisti. Ei, minua ei hävetä se mitä tein, vaan se, että lukemattomat ihmiset, baarimikot ja portsarit joutuivat näkemään kaiken, todistaa hulluudenpurkaustani ja pitelemään minua, etten riehuisi sen enempää. Se mitä tein sille yhdelle saatanan jakorasialle, oli oikein. Teki ihan helvetin hyvää tapella kerrankin kunnolla ja huutaa äänensä käheäksi. Olen varma, että hän joutui tekemään saman kuin minä; Tarkastelemaan seuraavana aamuna itseään peilistä ja laskemaan mustelmat. Muija on 4 vuotta vanhempi ja koki totaalisen nöyryytyksen, ja niin oikeastaan minäkin. En tosin samanlailla kuin hän. Se rumuuden perikuva satutti minua aikoinaan niin pahasti, että huhhuh. Ja arvatkaa huviksenne, mistä hän alkoi minulle huutamaan ja uhoamaan, ennenkuin pääsimme edes kunnon riidan ja tappelun makuun ? Siitä, että olin poistanut hänet facebook kavereista ! Ei oikeasti voi olla totta. Seuraavana päivänä hän oli sitten lähettänyt minulle kaveripyynnön ? Mitä vittua, oikeasti ?! Onneksi sain purkaa aggressioni tappellessa ja painiessa hänen kanssaan baarin ulkopuolella. Ja tämä tapahtuma on meidän molempien vikamme, kumpikin liian kännissä ja minä tappelun aloitettuani sain yhtä paljon iskuja kuin hän minulta. ← Hän kantaa itse minulle kaunaa siitä, että exäni ( joka on myös hänen hieman tuoreempi exänsä ), tahtoi kokoajan enemmän minua kuin häntä. Hän on niin vitun katkera ja vihainen minulle siitä, ettei saanut sitä mitä halusi, mutta minä sain sen mitä hän halusi ja vielä enemmänkin.


Mutta ei tässä vielä kaikki, ei todellakaan !

En oikein osaa sanoa mikä minuun meni, kun pääsin kotiin.
Sain totaalisen raivokohtauksen ja suoraan sanottuna taisin 
menettää järkeni hetkellisesti kokonaan. En ollut omaitseni. 
Aloin huutamaan ja raivoamaan, heittelin lasisia tavaroita,
hakkasin päätäni seinään ja kirosin koko elämäni helvettiin.

Tapahtuneen jälkeen minä yht'äkkiä kuin heräsin. 
Katselin ympärilleni kauhun vallassa, hengitys ei kulkenut,
enkä muistanut tehneeni sellaista, mitä näin ympärilläni.
Kotini oli tuhoutunut niiden muutamien minuuttien aikana.

-



Alkoholin vaikutuksen alaisena persoonallisuuteni muuttuu täysin. En ole selvinpäin tuollainen, en todellakaan. Pitäisi vähentää tätä juomista, ettei tarvitsisi joka viikonloppu ja joskus jopa useamminkin herätä jumalattomiin kiputiloihoin. Minusta tulee niin äkkipikainen ja aggressiivinen, että olen usein vaaraksi muille, ja jopa itselleni ( yllätys yllätys ). Ja nyt mietin, mikä vittu minua vaivaa .. Miksi persoonani muuttuu totaalisesti alkoholin vaikutuksen alaisena, enkä minä mahda sille mitään. Tahtoisin tämän loppuvan, tahtoisin pystyä pitämään hauskaa alkoholisoituneena niinkuin kaikki muut, mutta ei.

Holtiton alkoholinkäyttö ja humalahakuinen juominen lisää aggressiivisuuden ja väkivaltaisuuden riskiä !
Tutkimukset ovat osoittaneet, että päihdeongelman taustalla on masennus15-70 % tapauksissa. 
Myös ahdistuneisuushäiriön osuus on paljon suurempi kuin yleisväestössä, noin 25 %
Pitkään jatkunut stressi henkilökohtaisessa elämässä lisää monilla ihmisillä alkoholinkäyttöä.

" Mutta .. "

F63, Käytös- ja hillitsemishäiriöt.

Tämän ryhmän käyttäytymishäiriöitä ei voida luokittaa muihin ryhmiin. 
Luonteenomaisia ovat toistuvat hallitsemattomat toiminnot, joille ei ole 
selviä järkiperäisiä syitä ja jotka yleensä vahingoittavat omia ja muiden 
ihmisten etuja. Henkilö kertoo käyttäytymisen liittyvän toimintayllykkeisiin. 
Näiden häiriöiden syitä ei tunneta.

( F63.9 Määrittämätön käytös- ja hillitsemishäiriö. )

-


-

11 kommenttia:

  1. ''ja paniessa hänen kanssaan baarin ulkopuolella''

    ää voi ei oli pakko...:D

    VastaaPoista
  2. Taitaa olla siivouspäivä edessä... :(

    Voimia Oona! Pidä huolta itsestäsi.

    VastaaPoista
  3. hopsan... aika paha. Mutta niin kuin itsekin sanot, ei voi mitään.
    Semmoinen mulle tuli mieleen, että onks sulla jotakin uusia lääkkeitä? Ne vaikuttaa aika iloisesti siihen, miten alkoholi vaikuttaa. Pienetkin määrät. Mulla on mielialalääkkeet masennuksen vuoksi ja kun ne aloitin, meni pienikin määrä alkoholia päähän kuin naula. Muisti katosi jne. mulla vaan ei toi aggre hyppää pintaa, mä oon muuten vaan hillitön liian humalassa ja päädyn konttaileen pitkin ja poikin.

    Hessu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole uusia lääkkeitä. Tämä sama lääkitys ollut kohta vuoden verran.

      Poista
  4. Mun mielestä alkoholista pidättäytyminen tai sen huomattava vähentäminen on ainoa apu asiaan. (Tää on siis vaan mun kantani, oon vielä alaikäinen enkä voi juoda enkä oo koskaan humalassa ollut, mutta siihen tietty on henkilökohtaiset syyt että miksen. (Joojoo tiedän melkein kaikki juo alaikäisinä.) )

    VastaaPoista
  5. Tollanen riehumiskohtaus on mullakin ollut joskus, hakkasin ja potkin seiniä, käyttädyin täysin hillitsemättömästi, lopulta tarvittiin kolme kaveria pitelemään minua aloillaan (joista yhtä raavin ja purin ja toista heitin lasilla päähän) enkä jälkeenpäin muistanut mitään... Että et ole yksin :)

    VastaaPoista
  6. Tuo kertoo ainoastaan siitä, että alkoholi ei sovi sinulle. Se johtuu joko lääkkeistä tai sitten siitä, että satut kuulumaan niihin ihmisiin, jotka muuttuvat aggressiivisiksi humalassa. Lisäksi, sulla on aika monta diagnoosia ja alkoholin liiallinen käyttö sekä pahentaa mielenterveysongelmia että heikentää lääkkeiden tehoa. Mikäli siis haluat voida paremmin niin suosittelen todellakin, että joko lopetat tai vähennät reilusti alkoholin kulutustasi.

    T: Loretta joka itse on oppinut nämä asiat kantapään kautta

    VastaaPoista
  7. Huhhuh. a) se että teet tuollaisia typeryyksiä b) se, että teet itsestäsi julkisesti pellen kertomalla avoimesti siitä kirosanojen saattelemana. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi miten paljon blogisi saattaa aiheuttaa sinulle häpeää pitkällä aikavälillä?
    Kuulosti kamalalta. Näyttää kamalalta. Ryhdistäydy!
    Älä pakene diagnoosien taakse jos käyttäydyt yksinkertaisesti typerästi. Ennenkuin joskus vielä vahingoitat raivollasi viatonta ihmistä/eläintä niin toivon tosiaan että sinut on jo ennen sitä teljetty jonnekin pehmeiden seinien taa.

    VastaaPoista
  8. Hei.
    Eksyin blogiisi monen mutkan kautta ja bongasin että kappas Oona. Juteltiin aikoinaan netissä, silloin kun IRC-gallria oli vielä in. Luettuani tämän(kin) postauksen tunnistin tästä itseni. Saan hillittömiä raivokohtauksia joista en jälkeenpäin muista mitään, mutta tajuan katua. Lyrica tekee ihmeitä. Tsemii. :)

    VastaaPoista