• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

torstai 10. toukokuuta 2012

Vitutuksen täytteinen hämmennys.

Saan postissa 1500 € laskun. Huudan summan suureen ääneen avattuani kirjekuoren. Soitan
kaksi puhelua ja yritän ymmärtää mistä on kyse. Minulla ei todellakaan ole tuollaisia rahoja.

Olen n. 2 kk sitten ollut tappelussa erään miehen kanssa, joka ei seuraavana päivänä muistanut
tapauksesta mitään. Kun kerroin hänelle tilanteesta, hän lupautui omien sanojensa mukaan
tottakai " maksamaan puolet. Onneksi  hän oli sentään selvinpäin kunnollinen, eikä kusipää.
Tämä asia hoidettiin siis heti seuraavalla viikolla, eikä vasta silloin kun olin saanut kyseisen laskun.

Mies oli lähennellyt minua monista kielloista huolimatta, joten oli tönäissyt häntä paniikissa. Hän
oli niin humalassa, ettei pystynyt pitämään tasapainoaan yhtään vaan lensi päin kaupan ikkunaa. 

Mutta voi jumalauta, ei voi sanoa muuta kuin että olen jälleen kerran totaalisesti kusessa.

Kuukausi sitten luulin, että 8 kk ajalta tullut 192 € vesilaskuolisi ollut katastrofi, mutta jos se oli
sitä, mitä tämä on ? Tämä on siihen verrattuna kymmenkertainen helvetillinen katastrofi !
Jos en saa sovittua, että maksan laskun pienissä erissä ja kaupassa työtä tekemällä niin voi vittu.

Myöhemmin tulen vielä joutumaan maksamaan keittiöni rikki menneen ikkunan, josta en tosin 
muista mitään. Heräsin vain aamulla jäätävässä krapulassa ja huomasin ikkunan olevan rikki.

Olen yksinkertaisesti kusessa. Olen juuri saanut säästettyä 200 €, mutta se eiauta tässä tilanteessa
vittuakaan. Minua stressaa ja pelottaa. Minua ahdistaa ja viuttaa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä.

"Onneksi" näin torstaina tukihenkilöni ja sosiaalityöntekijäni. "Onneksi", koska en pidä sossusta
lainkaan. Hän on valehteleva paarma, joka yrittää vain miellyttää ihmisiä työnsä varjolla.

Olin tympeä koko tunnin kestävän taapamisen ajan enkä katsonut sossua silmiin kuin ehkä 4 kertaa.
Häntä ei kiinnostanut lähinnä muu kuin alkoholinkäyttöni. Tenttaaminen sai minut vittuuntuneeksi.

Kuinka paljon juot viikossa ? Miksi juot kännejä? Miksi ylipäätään juot ? Miksi et vähennä juomista ?
Onko alkoholi sinulle ongelma ? Mitenniin se ei ole ongelma? Pystytkö olemaan ilman alkoholia ?

Minun olisi tehnyt mieli huutaa hänelle päin naamaa, mutta minä lähinnä vain hymyilin huvittuneesti
ja toistelin samoja vastauksia. Pystyn olemaan ilman. Minulla ei ole ongelmaa. Kaikki juovat joskus.

---

Näky sai minut tuntemaan, kuin sydämeni olisi jättänyt muutaman lyönnin lyömästä, tuntui
kuin maailma olisi pysähtynyt siihen hetkeen siksi pariksi sekunniksi, kun katsoin häntä ovelta.

Hänellä on yllään musta kauluspaita, nahkatakki ja kaulakoru. Keskellä huulta, oikeassa
kulmassa ja vasemmasssa krovassa lävistykset. Mustista farkuistaan hänellä roikkuu minun
hänelle ostama ketju. Hän on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi, ja hän näyttää helvetin hyvältä.

Minä ojennan hänelle hänen farkkunsa, paitansa ja kaksi keikkalippua. Hän antaa minulle hänen
luokseen jääneet punaiset maastohousuni. En pysty katsomaan häntä silmiin, sillä minä pelkään.

Meidän piti mennä yhdessä Black Sabbathin keikalle, mutta minä annan oman lippuni hänelle,
jotta hän voi mennä keikalle jonkun kaverinsa kanssa. Tuntuu kuin se on vähintä mitä voin tehdä.

Se tuntui oikealta teolta, enkä kadu päätöstäni lainkaan, enkä tule hetkeäkään katumaankaan.

N; " Ootko sä ihan varma, että haluut antaa tän lipun mulle ? "
Minä; " Oon. Mä haluun vaan, että sulla tulee olemaan kiva ilta. "
N; " Sä oot höhlä. " Minä; " Ehkä, mut näin mä haluun tehä. "
N; " Kiitos. " Minä; " Olehyvä. " -Käännyin pois ja lähdin hänen luotaan.

Emme tule olemaan edes tämän jälkeen vielä pitkään aikaan tekemisissä, mutta minulle on tärkeää,
 että olen nyt nähnyt hänet. Vaikka se ehkä sattuikin enemmän kuin sen olisi pitänyt. En pitänyt tunteesta.

Laitan hänelle tekstiviestin totuudenmukaisen " Pakko sanoo, että näytit ihan helvetin hyvältä ! "
ja jään miettimään miksi erosimme, miksei kaikki voisi olla niinkuin ennen. Mutta en voi muuttaa menneitä.

1 kommentti:

  1. Moip,

    tästä tekstistä jäi mulle päällimäisenä toi sossun tenttaaminen juomisesta. Jotenkin osui tosi mun tilanteeseen myös, mutta niinpäin että mä oon se joka tenttaan.. Mun tyttöystävä juo "koko" ajan, ja se oikeestaan harmittaa mua. Ei sillä, etteikö se sais juoda ollenkaan, mutta tiedän että sen mielialat olis niin paljon tasaisempia ilman sitä kaikkea juomista. Se on useimmiten täysin uniongelmainen ja bipolaari. Siks mäki tenttaan sitä, koska oon huolissani. Samoin susta. <3 Pidä oikeesti järki kädessä ja huoli itsestäsi, koska oot arvokas<3

    VastaaPoista