• desireforthefuture.blogspot.fi

maanantai 23. heinäkuuta 2012

Vihaan maanantaita.

Herään viideltä, enkä saa enää kunnolla nukutuksi. Pyörin sängyssä kuin puolukka 
pillussa ( lol mikä vertauskuva ) siihen asti, kunnes kello tulee puoli 7 ja herätyskelloni 
ilmoittaa olemassa olostaan. Raahaudun bussiasemalle odottamaan bussia, jonka pitäisi lähteä 
07:50. Tätä bussia ei kuitenkaan koskaan tullut, joten jäin odottamaan seuraavaa, joka lähtisi 
20 minuutin kuluttua. Tämä bussi sentään saapui, mutta kuski totesi, ettei päämääränä ole paikka, 
minne minä olin menossa. Kinastelin kuskin kanssa tästä tovin, sillä aikataulu sanoi täysin toista 
kuin kuski. Annoin kuitenkin olla ja menin kotiin odottamaan kolmatta bussia, joka lähtisi 9:30. 
Vittumaisinta tässä oli se, että juuri tuona aikana minun pitäisi olla sairaalassa lääkärin vastaanotolla.
Jouduin pariin otteeseen soittelemaan sairaalaan ja ilmoittamaan vittumaisesta tilanteestani, hävetti.
Huokaisin helpotuksesta, kun istuin 9:30 bussin penkille. Istun tunnin hiostavassa bussissa, kunnes
 eräällä pääpysäkillä kysyin vielä varmuudeksi, että ollaanhan nyt menossa sinne minne olin menossa. 
Kuski katsoo minua kuin halpaa huoraa ja toteaa tylysti, että bussi lähtee suoraan Helsinkiin eikä 
minun päämäärääni, missä minun olis pitänyt olla jo puoli yhdeksältä. Katson kuskia silmät pyöreinä
ja suu ammollaan. " Et voi olla tosissas ? Mitä helvettiä mä tässä bussissa sitten teen ?! " Näytin tässä
vaiheessa kuskille bussilippuani, jossa luki selkeästi paikka, minne minun olisi pitänyt mennä. Kuski 
vilkaisee sitä ja toteaa " No en mä todellakaan tiedä mitä sä tässä bussissa teet. " Tässä vaiheessa
toistelin kirosanoja toistensa perään ja totean nuorelle kundille bussin ovella " Huomaa kyllä, että
tänään on maanantai. " Kundi naurahtaa ja katsoo minua huvittuneena, mutta samalla säälivästi.
 Tömistelin ulos bussista kiristellen hampaitani. Vedin hupun päähäni, koska vettä satoi kaatamalla.
Sytytin tupakan, joka katkesi, sytytin toisen ja poltin sen ennätys ajassa. Nyt istun toisen paikka-
kunnan kirjastossa ananas perseessä kiroten Korsisaaren alimpaan helvettiin. Kaiken tämän 
lisäksi minulle iski flunssa, kurkku on kuin hiekkapaperia, enkä pääse vähäänaikaan kotiin.

Vittu että vihaan tätä päivää, saatana 666.
 

1 kommentti: