• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

torstai 16. elokuuta 2012

Äidin haudalla.



16.8.2012 kävin äitini haudalla. En tiedä mikä minuun meni, kun yh'täkkiä halusin vain laittautua 
nätiksi ja mennä äitini haudalle. Istuin haudan edessä lähes 45 minuuttia, puhuen äitivainaalleni. 
Jotkut saattavat pitää minua nyt jokseenkin hulluna tai vain hetkellisesti pimahtaneena, mutta tämä 
käynti äitini haudalla helpotti olotilaani, sekä taakkaa sydämelläni. Kerroin äidille joistakin asioista, 
joista en ole kennellekkään kertonut aiemmin. Puhuin itkien, ja purin asioita sydämeltäni keskellä 
muuten tyhjää hautausmaata, seuranani vain hautakivet. "Kerroin äidille" .. En tiedä miksi, mutta joskus
 minulle tulee tunne, että kuolleet, minulle läheiset ihmiset olisivat lähelläni, näkisivät ja kuulisivat minut.

6 kommenttia:

  1. oot kaunis tossa kuvassa ! ja muutenkin.

    VastaaPoista
  2. vikkon päästä tulee 2vuotta isäni kuolemasta. Mäkin puhun isän haudalla asioista isälle ja kerron kuulumisia. Välillä yöllä tulen sohvalle istumaan ja itkemään ja juttelen isän kanssa. Joskus herään yöllä siihen, että tunnen että isä olisi vieressä ja suojelee mua.

    VastaaPoista
  3. Et tietenkään ole pimahtanut. Kukapa läheisensä menettänyt ei haluaisi uskoa ja toivoa että he ovat täällä kanssamme vielä.
    "mä puhun sulle aina silloin kun muut ei nää, kun ikävä kasvaa niin suureks että sen alle jää."
    Joskus menetetytkin ihmiset osaavat lohduttaa.

    Voimia <3

    VastaaPoista
  4. mä olen ollut liki 20 vuotta kirjeenvaihdossa kuolleen äitini kanssa.
    ja ajattelin jatkaa tuota edelleenkin. äiti on vaan se jolle mä haluan kertoa ne asiat joita kenellekkään muulle en osaa-voi-halua kertoa.
    me siirryttiin tossa taannoin noista perinteisistä kirjeistä sähköpostiin
    :)
    keep on going tyttö, äidille puhuminen kannattaa aina. oli äiti fyysisesti läsnä tai ei.

    VastaaPoista
  5. :) Mä kerron mun kuolleelle ex-avopuolisolle vieläkin kaikkea, ja välillä pyydän että hän auttais mua jaksamaan kaiken paskan. Toinen on mun mummo, hänen kans tulee myös juteltua joskus :) Kyllä mä uskon täysin että poismenneet kuulee meidät, se on vaan omasta mielentilasta kiinni, ja tietty siitä uskooko siihen ite!
    -A-

    VastaaPoista
  6. hui alko itkettää tää postaus ;_;

    -Viljo

    VastaaPoista