• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

perjantai 24. elokuuta 2012

Media-alan ainoa neljännen vuoden opiskelija, minä.

Koulu on alkanut jälleen.

Ensimmäinen päivä koulussa oli aikalailla pelkkää suunnittelua opintojen suhteen entisen ryhmänohjaajani kanssa. Ennenkaikkea kävimme läpi opintojani sekä tekemättömiä tehtäviäni ja niiden suorittamista siten, että mihin pystyn, miten pystyn ja milloin pystynMinun ei tarvitse olla koulussa joka päivä, periaatteessa käyn koulua silloin kun itse niin tahdon. Olen kuitenkin ollut koulussa ja aloittanut nettiportfolion teon, eikä minun itseasiassa tarvitse saada nyt ensimmäsiessä jaksossa aikaiseksi/valmiiksi muuta. Nettisivun pohjan suunnitelma on lähestulkoon valmis ja portfolion sisältämät valokuvat on kaikki käsitelty. Olen tyytyväinen aikaansaannokseeni, tai oikeastaan tähän ns. keskeneräiseen lopputulokseen, sillä se on juuri sellainen mihin olen mitenkin ja milloin pystynyt.
   Ryhmänohjaajani oli minusta todella huolissaan, kun kerroin miten kesäni meni ja miten voin nykyisin. Nyt kun olen aloittanut keskeneräisten koulutöiden teon ja kurssien suorittamisen, hän lähestulkoon kyttää tekemisiäni vähän väliä varmistaakseen, etten ala tekemään mitään mikä olisi "liikaa" minulle. Miksi ? No, hän tietää harvinaisen hyvin että joissain asioissa, kuten koulutöiden lopputuloksessa, olen lähes täydellisyyden hakuinen perfektionisti. Hän sanoo suoraan, jos joku asia jonka olen esim. portfolion ulkoasun suhteen suunnellut, on liian vaikea toteuttaa. Onneksi minulla on tällainen "vartija" täällä koulussa, etten aloita jonkun aivan mahdottoman suunnittelua, tai ylipäätään sen toteuttamista !
   Ja koska me molemmat, minä ja ryhmänohjaajani pelkäämme että palan loppuun liiasta stressistä (kuten kävi viimevuonna), saan todella todennäköisesti, lähestulkoon varmasti suorittaa työssäoppimisen koululla. Työssä käyminen toisi minulle liikaa stressiä minulle lankeavan vastuun takia. Ja koska vastuu työstä aiheuttaa minulle käsittämätöntä ahdistusta ja stressiä, en tee koulussa edes asiakastöitä, vaan olen ns. apuopettajana media-alan opintojen parissa. Olin todella helpottunut, että tämä olisi mahdollista. Yleensä opiskelijoiden ei anneta olla koulussa koko opintojen työssäoppimisjaksoja, mutta minä olen media-alan, ja kai koko talon ensimmäinen opiskelija, joka saa tällaisen "edun". Neiti Terapia kirjoittaa minulle suosituksen tähän järjestelyyn, että kävisin työssäoppimisen koululla, ja koska tämä käy myös osastomme johtajalle, kaikki on aikalailla 100% varmaa. Olen todella helpottunut.
   
Ps. Olen ainoa 4. vuoden opiskelija.

---

Maanantai kaverin kanssa näytti tältä;



5 kommenttia:

  1. eli kun sä valmistut nii mikskä sä valmistut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Media-assistentti .. lol :D

      Poista
    2. aa okei, mun tyttöystävä opiskelee graafista suunniteluu :p

      Poista
  2. Elä kuule turhia ressaa, mie kävin media-assarin tutkinnon kahdessa eri koulussa ja välivuodella, eli kuus vuotta siihen meni. :D Tosin nyt tasotan tilit ja käyn datanomin tutkinnon kahdessa vuodessa. x)

    VastaaPoista
  3. For the reason that the admin of this web page is working, no hesitation very shortly it will be renowned, due to
    its quality contents.

    Here is my weblog; creative group

    VastaaPoista