• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

lauantai 24. marraskuuta 2012

Sinne kaivannut oon, univiidakkoon, sun kanssas kaksin kulkemaan.

Mitä hän tarkoitti sillä mitä sanoi ?
Mitä hän haluaa minun nyt tekevän ?

Entä jos en teekkään niin mitä hän sanoi, mitä hän halusi minun tekevän ?
Entä jos vastustaisin hänen pyyntöään, näkisinkö hänet jälleen uudestaan ?

- - -

Niin, näin jälleen kerran unta hänestä. Jessestä, rakkaimmastani, parhaasta ystävästäni.
Olen aiemminkin kirjoittanut unistani, niistä missä Jesse on tullut luokseni kertomaan, että 
kaikki on hyvin, että hän on tullut takaisin luokseni, ettei hän jättäisi minua enää koskaan.

Mutta tämä uni oli erilainen kuin aikaisemmat. Jesse tuli luokseni, hän oli kanssani, lähelläni. 
Mutta me molemmat tiesimme, että elimme minun unimaailmassani. Hämmentävää ? Kyllä.

Jesse oli hetken aikaa vihainen. Vihainen siitä, että kirjoitin hänestä tänne blogiini. Hän oli
vihainen siitä, että minä kirjoitin meidän kahdenkeskeisestä ajastamme kaikkien nähtäväksi.
Jesse sanoi, että halusi pitää kaiken kokemamme vain meidän välisenä. Kaiken, mitä unissani
tapahtui, tulisi pitää salassa. Mutta en tee sitä, haluan hänen luokseen uudestaan ja uudestaan.

Makasimme sängyssä vierekkäin, minä selkä Jesseä vasten, hänen kätensä ympärilläni, kun
Jesse sanoi "Mun pitäis mennä nukkumaan .." Tiesin mitä se tarkoitti. Se tarkoitti sitä,
että jos Jesse nukahtaisi, minä heräisin. Ja se tarkoitti sitä, että hän lähtisi luotani jälleen.
Myös Jesse tiesi sen, mutta hän oli niin väsynyt, niin helvetillisen väsynyt .. Ajattelin silti,
että minun on pidettävä hänet hereillä niin kauan kuin vain on mahdollista. Tiesin, ettei se olisi
kauaa, mutta halusin olla rakkaimpani luona niin kauan kuin vain voisi. Käännyin häneen päin
kyyneleet silmistä vuotaen ja aloitin lauseen "Mutta mä en halua että sä lähet taas pois .."

Ja sitten Jesse sulki silmänsä. Jesse oli nukahtanut.
 Ja minä olin herännyt unestani todelliseen maailmaan.

Vetiset silmäni aukenivat. Olin kääntynyt Miikaan päin, olimme täysin samassa asennossa
kuin minä ja Jesse unessani. Miika katsoi minua hölmistyneen näköisenä, ja minä tajusin,
että Jesse oli jälleen poissa. Minun on pakko myöntää että ensimmäinen tunne mitä tunsin,
kun tajusin olevani hereillä, oli pettymys. Luulin Jessen olevan siinä, mutta se olikin Miika.

Kumpa hän ei olisi nukahtanut. Kumpa olisin saanut olla hänen luonaan vielä vähän aikaa.
Kumpa olisin kerennyt katsoa rakkaimpaani silmiin ja sanoa hänelle "Mä rakastan sua."

Minä pyyhin silmäni kyynelistä, käperryin Miikan viereen ja nukahdin uudestaan hänen syliinsä
toivoen, että Jesse tulisi uudestaan luokseni. Mutta aamulla heräsin pettyneenä. Hän ei tullutkaan.

- - -

Minne vain menenkin, kaikkialla jokin muistuttaa itsemurhan tehneestä parhaasta ystävästäni, Jessestä.

{ Esim. Jos olen autossa, jonka edellä ajaa letka autoja "hidastellen", muistan kun istuin Jessen moottori-
pyörän kyydissä, kuinka hän painoi kaasua ja ohitti autot missä tilanteessa tahansa. Joskus vauhti kiihtyi
reilusti yli 200 km/h, ja minä rakastin sitä tunnetta istua hänen takanaan, hieman peloissani, halaten häntä.
Tiesin olevani turvassa, luotin häneen sataprosenttisesti. Vaikka jotain olisi tapahtunut, olisimme yhdessä. }

Minä kaipaan häntä enemmän kuin olemassa olevin sanoin voi kuvailla.
Enkä ole elänyt päivääkään ajattelematta häntä, rakkaimpaani, Jesseä. ♥


You gave up the fight, you left me behind. I've been so lost since you've gone. Why not me before
you ? Why has fate deceived me ? Everything turned out so wrong. Why do you leave me in silence ?

9 kommenttia:

  1. Tää postaus sai mut itkemään!:(

    Mutta mä uskon, että Jesse on kokoajan sun vierellä, ei jätä sua yksin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ;---; Toivon todellakin, ja jollain tapaa uskonkin, että Jesse on nyt, aina ja ikuisesti luonani, vierelläni ♥

      Poista
  2. Voi sinua :'( tiedän miltä tuntuu menettää joku todella rakas.. Tai oikeastaan paljon enemmän kun vain rakas.. ;_; <3
    Voimia !

    VastaaPoista
  3. mitvit, yli sekava postaus :o ei pahalla, mut teksti vaa jotenki vilis silmis.!

    VastaaPoista
  4. You would make a good drinking game.
    Huvittavinta on, ettet koskaan unohda mainita, kuinka Jesse oli paras ystäväsi ja "rakkaimpasi" ja blaa blaa blaa.
    Ihmiset, jotka läheisen menettäessään hokevat, kuinka raskasta HEILLÄ on, ovat ärsyttävän itsekeskeisiä. Ihan kuin SINUN menetyksesi olisi Jessen kuolemassa se kaikkein traagisin asia. Etkä ilmeisesti kertakaikkiaan voi lakata lypsämästä huomiota hänen itsemurhallaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen lukenut tällaisia kommentteja vähänväliä pian puolen vuoden ajan, joten melkein on fiilis että ne voisi samantien poistaa ja jättää omaan arvoonsa.

      Oletko sinä menettänyt parhaan ystäväsi ? Tiedätkö millaista se on, miltä se tuntuu, miten elämä sen jälkeen muuttuu ? Tiedätkö millaista MINUN elämäni, mitä MINÄ tunnen ?

      En ole itsekeskeinen, Jessen kuolema on tapahtumana suuri asia elämässäni, joten tottakai kirjoitan siitä tänne usein. Minä en kaipaa huomiota, minä kerron millaista MINUN elämäni, niin miten MINÄ ITSE HALUAN.

      Poista
    2. Täh, eikö toisen kuollessa saisi olla raskasta? Kenellä siinä tilanteessa sitten pitäisi tai SAISI olla raskasta, sillä kuolleella vai?

      Joillekin surun prosessoinnissa on tärkeää siitä kertominen, vaikka sitten päiväkirjassa tai terapeutilla tai - blogissa. Eräs tärkeäni on kokenut läheisen ihmisen kuoleman, eikä hän ole siitä vieläkään selvinnyt - koska ei ole käsitellyt asiaa millään lailla. Eikä ole kauheasti hyvää siitä seurannut.

      Oona sulle kauheasti tsemppiä ja haleja :) <3! Ei tuollainen koskaan unohdu, mutta kai se on totta että asian kanssa oppii elämään. :)

      Poista
  5. Eihän Oona väitä missään vaiheessa, että hänen surunsa olisi jotenkin "isompaa" tai vahvempaa kuin muiden Jessen läheisten? Minä en ymmärrä tuollaisia kommentteja alkuunkaan.
    Jesse oli Oonan PARAS YSTÄVÄ. Ja mie tiedän, että voi tuntua Oonasta aika helvetin pahalta tämä. Mie melkein menetin minun parhaan ystävän kesällä. Se on KAMALAA.
    Jättäkää tuollaiset kommentit pois. Ihan oikeasti. Ei SURULLA voi KILPAILLA. Ääliöt.

    VastaaPoista