• desireforthefuture.blogspot.fi

perjantai 1. helmikuuta 2013

Mitä elämääni yleisesti ottaen kuuluu ?


  • Tiistaina kävin koululla tekemässä uuden opintosuunnitelman ja aloin käymään koulussa jokapäiväisesti. Joka päivä, mutta ei liian pitkiä päiviä. Jos alkaa tuntumaan siltä, ettei yksinkertaisesti pysty, voin lähteä kotiin. Ihan varmuudenvuoksi, ettei vain käy kuten keväällä 2011 (burnout → mielisairaalaan osastolle kahdeksi viikoksi). Nyt yritän olla stressaamatta liikoja ja keskityn koulutehtäviin vain ja ainoastaan kouluaikana, enkä elä ahdistuksessa ja tuskaisuudessa 24/7 miettien miten onnistun ja missä aikataulussa. Vähän, mutta kuitenkin paljon kerrallaan. Minun tarvitsee kokea se onnistumisen tunne, jotta kaikki alkaa taas toimimaan kuten pitäisi. Niin, ja työssäoppiminenkin alkoi tässä samalla, olen koululla ns. apuopettajana. Nyt on jo perjantai, ja päivät on menneet tosi hyvin ! Ei ahdista, ei stressaa ja saan tehtyä asioita hyvällä tahdilla. :)
  • Tötsä (Miikan kissa joka muutti luoksemme vähän aikaa sitten) on ollut aivan käsittämätön piristys. Kotiin tullessani Tötsä möllöttää jossain paikallaan ja kun se tajuaa että se olen minä -minun kutsuttua sen nimeä-, alkaa suloinen maukuna ja kynsien rapina parkettia vasten, kun se kipittää minua vastaan kehräämään ja kiehnäämään jalkoihin. Jos olen ollut pidempään pois, esim. koulussa, se seuraa minua siihen asti kunnes istahdan koneen ääreen, jolloin se hyppää syliini. Siinä se sitten puskee päätänsä kasvojani vasten, nuolee ja lopulta käpertyy kerälle syliini. Seurallisempaa kissaa saa hakea. Se nukkuu vieressänikin joka yö .. :)
  • Olen miettinyt aikuistumista. Sitä, miten ihminen muuttuu kun teini-ikä jää taakse. Esimerkki; Saimme Miikan kanssa Miikan isältä joululahjaksi imurin. Jos olisin 15 vuotiaana saanut samaisen lahjan, olisin varmaan saanut raivokohtauksen. Imuri. Voiko käytännöllisempää lahjaa enää ollakkaan ? Ja kun meillä ei sellaista ollut vähään aikaan, kun edellinen heitti veivinsä. Siis aivan loistava lahja, ihan niin kuin oli tätä edeltävänä jouluna saamani moccamaster. Toista mieltä olisin ollut teini-iässä. Niin varmasti lähes jokainen ? Asioiden tärkeysjärjestys muuttuu, ja käytännöllisyys tulee lähes aina ensimmäisenä mieleen. Silloin teininä kun tuppasi haluamaan joitain asioita ihan vain haluamisen ilosta.
  • Paino tiistai iltana 57,7 kg. Käsi- & selkälihaksien treeni, miinus ~50 kaloria. Juoksumatolla juoksemista, miinus 100 kaloria. Tykkään tehdä salilla tällaisia minitreenejä, enkä normaalisti edes vietä salilla paljoakaan tuntia pidempää. Juoksumatolla n. 10 - 30 min, ja erilaisten laitteiden läpikäyntiä n. 10 - 20 min, riippuen siitä mitä lihasryhmää päätän silloin treenata. Plus tietysti venyttely. Katsotaan nyt miten jatkossa on fiiliksiä, hyvä kun olen vielä edes alkuun päässyt. Joten voi olla että kohta en huomaakkaan, kun salilla on vierähtänyt parikin tuntia .. :) Kunhan kuntoni alkaa tässä pikkuhiljaa koheta, niin varmasti salilla viettämäni aikakin kasvaa. Niin, painokin pudonnut about kilon verran viikossa ! Tai no, olen käynyt vaa'alla vain iltaisin, vaatteet päällä. En sentään niin uhkarohkea ole, että hyppiä hilluisin pukuhuoneessa alasti vartaloni esillä kuin mikäkin nähtävyys.Onneksi sali sijaitsee n. 300 - 400 metrin päässä kotioveltani, joten voinvain huuhtaista naamani ja tulla kotiin viileään suihkuun. Saisivat vanhat mummot vielä sydänkohtauksen, jos erehtyisivät ilmestyisivät suihkutilaan samaan aikaan kun minä olen siellä. Siskoni sanoin, joku voisi todeta minut nähdessään " Kappas, tiikeri ! "
  • Ihmissuhteet ovat yksi elämäni monimutkaisimmista, turhauttavimmista ja stressaavimmista asioista. Tai no oikeastaan ystävyys -suhteet. Argh ! Ahdistaa jo nyt, kun olen tietoinen siitä, että joudun miettimään tätä asiaa jotta voin kirjoittaa siitä. Ystäviä minulla kun ei pahemmin ole (se on tullut varmasti kaikille selväksi moneen otteeseen). Ei se haittaa, sillä pelkästään tämä määrä ihmisiä, joita voin kutsua kavereiksi, tuo tarpeeksi draamaa ja mutkia jo valmiiksi tarpeeksi mutkaiseen elämääni. Alle 10 ihmistä, kavereita / läheisiä, ja silti meinaa hermot pettää. Onneksi ei tarvitse jaksaa yhtään enempää. Nämä läheiset joita tätä tekstin pätkää kirjoittaessani mietin, riittävät minulle vallan mainiosti. Ja tietysti näihin lukeutuvat mukaan ne yhden käden sormilla lueteltavat ihmiset, joita voin kutsua ystäviksi. Huomatkaa tässä tekstissä ystävän ja kaverin ero !
  • Psykiatrian poliklinikallakaan en enää käy kuin kaksi kertaa, maalis- ja toukokuussa, sitten minut uloskirjataan. Miksi ? Koska hoitoni siellä ei etene. Tai no siis, ei edes ole enää mitään missä edetä. Seuraava askel on kohti yksityistä terapiaa. Mutta siihen menee vielä aikaa, että pystyn sitoutumaan sellaiseen. Vielä minusta ei ole siihen. Psykiatrian poliklinikalla minun on siis ihan turha käydä enää sen takia, koska minulla ei ole mitään puhuttavaa. Minä olen asiani kertonut. Sitten pitäisi alkaa syvemmin käsittelemään näitä asioita. Eikä Neiti Terapia valitettavasti voi tehdä enempää, terapeutti kun ei kuitenkaan ole.

- - -

Maanantain & perjantain lookit;


- - -

16 kommenttia:

  1. duuuuuuuuuuuckface pois!! :D

    VastaaPoista
  2. kaikki sun gifit ärsyttää mua suunnattomasti D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sama...tollasii "söpöilyjä". jotenki ällöttävää

      Poista
    2. yhdyn edellisiin kommentteihin. jotenkin liian teennäisen oloisia nuo gifit.

      Poista
  3. Sun tukka on iha super kivasti :3♥ Muutenki oot söpö♥

    VastaaPoista
  4. Ihana postaus. Ihailen taitoasi kirjoittaa pitkiäkin tekstejä niin että ne jaksaa lukea..
    Pidän enemmän blogeissa kuvista, joten noi gifit ei innosta muokaan hirveesti :D Vaikka kauniit on kasvot ja söpöt on hiukset niin noi silmäniskut ja hymyt hairitsee sekä mun konetta että hiukan muo >:
    Tahon takas tavalliset kuvat!Kyllähän niitä joskus tulee?

    VastaaPoista
  5. Aivan tajuttoman ihana paita noissa jälkimmäisissä gifeissä!

    VastaaPoista
  6. miksi yksinkertainen koulunkäyntikin ottaa niin koville ettei siellä pysty käymään?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. johtuisikohan vaikka mielenterveysongelmista.

      Poista
  7. Miksei mulle ole koskaan ehdotettu tollasta helpotettua koulunkäyntiä?
    Koulustressistä munkin paha olo yleensä yltyy järkyttäviin lukemiin.
    Ja johti myöskin osastolle tieni sen takia.
    Ei kai meidän koulussa sitten vaan ole tuollaista mahdollisuutta :/


    Ja voi että kun oot sulonen tossa neljännessä gifissä! ^^

    VastaaPoista
  8. Mistä tommosia halikissoja saa? Mäkin haluan :3

    VastaaPoista
  9. Oot aivan liian kaunis ja söpö <3

    VastaaPoista
  10. Kääk! Noi giffit on pelottavia. Hieman mielipuolisen oloisia.

    Sun kuvat on ihania ja kun olet vielä niin tavattoman söpö, niin pistä niitä :)

    Ilona

    VastaaPoista
  11. Sun hiukset on niin söpösti. c:
    Jopas ihmisiä gifit häiritsee, eihän niitä tarvii kattoa.
    Itelläniki vaan sivu hiukan lagaa, se on ainoo ongelma. Noi on ihania. (:

    Tsemppiä koulunkäyntiin!

    VastaaPoista
  12. Kauniita gifuja&mielenkiintoinen postaus jälleen kerran :3

    VastaaPoista
  13. must noi gifit on kivaa vaihtelua kuville, olet söpö =)

    VastaaPoista