• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

maanantai 25. helmikuuta 2013

Ostoksia ja maanantain outfittia.



Toppi, H&M 9,95 € / Alushame, H&M 14,95 € / 2 pääkallo - rusetti ponnaria, H&M 2,95 €


- - -  - - -



- - -  - - -


Koulu ja baari ovat kaksi täysin eri asiaa, niitä ei voi edes verrata toisiinsa. Ainakaan minun kohdallani. Niin, ja tämä oli elämäni ensimmäinen "kunnollinen keikka", ellei siis mukaan lasketa niitä kahta kertaa Hartwall areenalla yläkatsomossa istumista. Enkä edes ole väittänyt ahdistuvani suurista ihmisjoukoista. Minua ei ahdista ihmispaljous, minua ei häiritse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ei, ei todellakaan. Koulussa en käynyt silloin yhteen vaiheeseen lähes 5 kuukauteen, mutta se taas ei liity millään tapaa ihmisiin. Se liittyi yleiseen ahdistukseen ja stressiin mikä koulunkäynnin tuomasta vastuudesta aiheutui. Hyvinkin yksinkertaista. Toivottavasti tämä asia nyt selveni heille, ainakin kommentoineille Anonyymeille, jotka eivät ymmärtäneet koulussa ja keikalla käymisen eroa. Ja itselle tuli kyllä ainakin tästä jälkimmäisestä kommentista olo, että nyt minulle vittuillaan aika urakalla asiasta, josta Anonyymi itse ei tiedä yhtään mitään .. 

- - -  - - -

17 kommenttia:

  1. omalla kohdallani en todellakaan voisi kuvitellakaan, että kävisin edes baareissa. en missään. koulu, työ ja myös vapaa-ajan hupielämä on hävinnyt.
    jotenkin on omituista, että sinä voit käydä normaalisti muualla paitsi töissä/koulussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tosin sanoisi minkään olevan normaalia tai yksinkertaista.

      Poista
    2. "jotenkin on omituista että sinä voit käydä normaalisti muualla paitsi töissä/koulussa". Anteeksi, mutta tähän on pakko kommentoida, että onkohan arvon Anonyymi tullut huomanneeksi, että meitä ihmisiä on erilaisia tässä maailmassa? Se mikä sinulle on vaikeaa, voi olla helppoa jollekkin toiselle. Se, että taustalla on mielenterveysongelmia, ei aina tarkoita täydellistä invalidisoitumista kotiin.

      Poista
  2. Onpa törkeää tulla väittämään, että olet sanonut, että sinua ahdistaisi ihmispaljous :/ Itselläni on ihan sama tuo koulujuttu. Ahdistaa tosi paljon se stressi mitä se aiheuttaa. Voimia ja haleja sulle! <3

    VastaaPoista
  3. Aloin kirjoittamaan jotakin yltiöpitkää viestiä tässä, mutta todetaan nyt vain lyhyesti, että en voi ymmärtää noita anonyymejä... o_O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei toinen anonyymi (? :"D) Onko sillä väliä kommentoinko anonyyminä vai nimelläni?
      Minulla ei ole minkään näköistä käyttäjää googlessa tai muualla, ja jos Oona ei tunne minua, niin miksi kirjottaisin nimeni? Ihan yhtä tyhjän kanssa :D
      Enkä minä ymmärrä bloggaajia/kommentoijia, jotka eivät kestä sitä, että joku kommentoi anonyyminä? jossei halua anojen kommentteja, sen käsittääkseni voi asentaa niin että vain jonkun käyttäjän omaavat voivat kommentoida.
      -Valitettavasti anonyymi minkäs teet -.-

      Poista
    2. Minulle on ainakin se ja sama onko kommetoija Ano, siis tässä tapauksessa. Jos kommentoija olisikin laittanut kommentin tunnuksella / nimimerkillä, olisin kutsunut häntä sillä nimellä .. Se on ärsyttävää, että tiedän joidenkin tuttavieni kommentoivan (siis negatiivisesti) blogiani Anonyymisti koska eivät halua "jäädä kiinni". Se on rasittavaa ! -.-

      Poista
    3. Ymmärrän kyllä sen ihan täysin jos joku apina käy säännöllisesti aukomassa päätään, ja kommenteista huomaa sen olevan sama ihminen, niinkun sinulla tälläinen tilanne aikaisemmin olikin, mutta ainakin minä olen huomannut sen että jos joku ano, esim vaikka hän jonka kommentin olet kopioinut tuohon, haluaa kysyä sinulta vilpittömän kysymyksen, mikä mietityttää, siinä missä jotkut kysyy arvistasi yms. niin kaikki lukijasi hyökkäävät anoa vastaan kynsin ja hampain "että perkeles et kysy saatana noin!!!"
      Se on mielestäni aika.... no vaikka ikävää.

      Poista
    4. Juu, siis ensimmäisen Anon kommentti on vilpitön kysymys, mutta tuo toinen nyt on aivan selkeästi jotain ihan muuta.

      Poista
  4. No joopa taas. Tietty voi ihmetellä kun ei oo mitään kokemusta asiasta, mutta mulla nämä koulu vs. joku muu paikka eroaa sillä, että kun meen kouluun niin oon siellä _suorittamassa_ jotain ja mulla on todella kova sisäinen paine olla siellä se koko päivä vaikka ahdistaiskin. Eli siis pingotan välillä aivan vitusti. Jos joskus jaksan lähteä jonnekin muuallekin kuin kouluun, siinä on se ero että vapaa-ajalla voin lähteä sieltä missä olenkin silloin kun haluan, jos siis alkaa kesken kaiken ahdistaa. Usein mukana on myös joku turvaa tuova henkilö, kouluun kun ei mitään tukihenkilöitä juuri raahata :)

    Plus että koulussa ei voi olla päissään (tai ehkä joku voi, mä en viitsi :)) mutta siellä keikalla tms. voi. Mulla ainakin helpottaa (viikonloppuisin) suuresti että saa olla vähän simoissa jos oon jossain.

    VastaaPoista
  5. on ihan erilaista olla baarissa kuin koulussa. en tajua miten joku voi verrata niitä yhtään mitenkään. luokassa on tutut ja yleensä vittumaiset ihmiset. baarissa on tuntemattomia ja kavereita ja tuttuja ja vittumaisia mutta siellä ei oo mikään pakko yrittää tulla toimeen. ja sieltä voi lähtee menee ku siltä tuntuu ilman että sitä pitää kenellekää selitellä. en osaa selittää sitä muttamutta. baariin mennään kun halutaan. jos sinne haluaa usein, sinne menee usein. jos menee kouluun silloin kuin haluaa, siellä ei välttämättä tule käytyä ikinä. en sano että on fiksua tehdä aina niinkuin haluaa mutta niin siinä yleensä käy.

    VastaaPoista
  6. Mäkin kohtaan tota "hauskaa sitä voi vai mennä pitämää muttei velvollisuuksista puhettakaan" -asennetta lähes päivittäin. Niinkuin ainoot pakokeinot sais olla maksimissaan kahvilla käyminen. Kunhan kukaan ei ulkona tule mäkättämään pitäkööt mielipiteensä. Nimimerkillä tänään en uskalla nousta sängystä.

    VastaaPoista
  7. Hohhoijakkaa.

    Minä ahdistun koulusta, kouluun menosta, kouluasioista, kaikesta mikä liittyy kouluun. Stressaan illalla nukkumaan mennessä, aamulla ahdistaa ja jos lopulta saan vääntäydyttyä kouluun henki pihisten oon paskana koko päivän. Kyllä, mua ahdistaa siellä se, että siellä pitää saada jotain tehtyä. Kyllä, minua ahdistaa myöskin muut ihmiset siellä. Ahdistaa avata suu tunnilla, ahdistaa pyytää opettajalta apua, ahdistaa kun edes muut katsovat päin.

    Baariin meneminen ei ole ongelma, menen sinne yleensä kihlattuni tai läheisen ystävän kanssa. Ei minun tarvitse ottaa paineita kaljan kiskomisesta tai tanssimisesta. Ei minun tarvitse välittää siellä muista ihmisistä.

    Kohtaan usein epäilyjä ja halveksuntaa siitä, että en kykene menemään normaalisti kouluun, mutta kaupassa voin käydä. Olen vain kuulemma laiska ja saamaton.

    Terveisin,

    "Laiskimus" joka ei tod.näk. ikinä kykene käymään töissä

    VastaaPoista
  8. ostin samanlaisen paidan kuin sie, muttei se sopinut mulle todellakaan yhtä hyvin kuin sulle c;

    VastaaPoista
  9. Kaikki ei oo niin helvetin mustavalkoista ku ihmiset luulee :D Mäki pystyn käymää baareissa ihan ilman ongelmaa,mutta koulu ahdistaa. Koulu on työtä ja arkea,baari on taas vapaa-aikaa ja huvia. Ihania vaatteita oot ostellut..:)

    VastaaPoista
  10. Koulussa pitää olla joka arkipäivä, baarissa ei... plus että alkoholi rentouttaa. Mun ahdistus ei ainakaan kato kellosta että sopisko tulla tossa koulun jälkeen:D 'Pakko' lähtee kouluun ahdistaa se jo itessään lisää... harmittais kuulla jotain kommenttia siitä jos ja kun muutaman kerran vuodessa selviän baariin.

    VastaaPoista
  11. Oon ite moniongelmaisena myös huomannut tämän ettei ihmiset ymmärrä koulun ja baarin tm. eroja. Tähän oon keksinyt ainakin itselleni ratkaisun myös koulustressin jne. lisäksi: Baarissa ei tarvitse yrittää olla mitään, ei miellyttää ketään, ja kaikki tulee sinne samasta syystä. Kenenkään ei tarvitse osata tai olla mitään! Se tuo helpotusta, koska ei ole mitään paineita ja ei tarvitse välttämättä pitää sitä roolia päällä, mikä koulussa auktoriteettien, opettajien ja muiden oppilaiden vuoksi tulee päälle. Niin ja sori kun käyn nyt näin vanhassa postauksessa kommentoimassa.

    VastaaPoista