• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

maanantai 27. toukokuuta 2013

Ehkä joskus, ehkä ei koskaan, ehkä jo huomenna.

Asunnossani on kuuma kuin helvetissä. Vaikka en tosin tiedä onko sellaista paikkaa olemassakaan kuin helvetti, saati sitä että onko siellä kuuma. Aurinko paistaa näin kesäisin koko iltapäivän suoraan asuntooni tuoden sisälle melkeimpä kuumemman ilman mitä ulkona on.
   Minä luovutan. Riisun vaatteeni, koruni ja pesen meikkini. Kello on 10 minuuttia vaille ilta kahdeksan, enkä minä jaksa enää jatkaa yrittämistä. Minä luovutan. Tänään olisi ollut päivä, jolloin olisin halunnut viettää aikaa ihmisten kanssa ulkona, kun pitkästä aikaa aurinko paistaa täydeltä taivaalta. Vaikka tällainen sää yleensä piristää, minä olen ollut masentunut ja surumielinen. Lukemattomista yrityksistä huolimatta en saanut ketään seurakseni. Kaikilla muuta tekemistä, muuta menoa tai sitten minulle ei yksinkertaisesti vastata. Aamulla olin vielä hyväntuulinen ja pirteä, mutta ajan myötä, tuntien kuluessa tulin vain masentuneemmaksi ja surullisemmaksi. Huokaan syvään ja kohautan olkapäitäni. Minä yritin, mutta jälleen kerran, niinkuin yleensä kaikki loppuenlopuksi, vituiksi meni kuin jeesuksen pääsiäinen.
   Seison parvekkeen oven suussa nojaten ovenkarmiin ja poltan tupakkaa. Katselen aurinkolasieni ( jotka ovat täysin samat kuin Petri Nygårdilla ) takaa edessäni avartuvaa maisemaa ja tunnen kuinka auringonsäteet hivelevät kalpeita kasvojani. Turhaudun kun tiedostan, että pian alkaa se kaikkien odottama kesäloma. Kaikkien muiden, paitsi minun. Minä vihaan kesälomaa. Tämä päivä muistuttaa minua elävästi siitä millaisia viime kesäni ovat olleet. Juuri tämänkaltaisia päiviä toisensa perään. Ei tietenkään aina, mutta yleensä. Minua ei voi syyttää yrityksen puutteesta. Puutteesta yrittää saada itselleni seuraa ja tekemistä. Minkäs minä sille voin jos en ole ihmisten ensimmäisiä vaihtoehtoja, jonka kanssa viettää aikaa näinä kauniina lämpiminä kesäpäivinä. Minkä minä sille voin, en mitään. Minä yritin, mutta luovutin. Ainakin tänään. Ehkä joku toinen päivä. Ehkä joskus. Ehkä vielä joku päivä minullakin on kavereita, ystäviä, seuraa, tekemistä ja hauskaa tuolla ulkona, lämpimän auringon alla tuntien, että minusta välitetään ja minun seurassani halutaan olla. Ehkä joskus. Tai sitten ei koskaan. En edes tiedä miltä se tuntuu. Miltä tuntuu tuntea olevansa haluttua seuraa, hyväksytty, välitetty ja pidetty kaveri, ystävä. Ehkä joskus. Tai sitten ei koskaan.

Tunnin kuluttua siitä, kun olin kirjoittanut ylemmän tekstin, huomaan, että puhelimeni näyttöön syttyy valo, että kaverini V soittaa. V'stä en ole tainnut täällä pahemmin oikeastaan puhuakkaan. Olen tuntenut hänet 7'ltä luokalta asti. Hän on minulle läheinen, ja pystyn puhumaan hänelle todella avoimesti kaikesta, ja luullakseni niin myös hän minulle. Keksustelumme ovat joko todella intensiivisiä ja henkilökohtaista, tai aivan tuulesta temmattua paskanjauhantaa. Viihdyn hänen seurassaan.
   Mutta asiaan. Olin pommittanut häntä facebookissa aikaisemmin ja laittanut tekstiviestiä seuraa ja tekemistä kaivaten. Hänellä oli tänään päivä, jolloin halusi vain olla itsekseen kotona ja pelata. Sellaiset päivät ovat rentouttavia. Tosin minun päiväni ei ollut sellainen. Minä kun olisin kaivannut sitä seuraa ja tekemistä. Juttelimme kuitenkin jonkin aikaa ihan vain niitä näitä. Puhelun loputtua huomasin, ettei olotilani ollutkaan enää niin masentunut ja surumielinen. Kellon näyttäessä puoli 10 illalla makaan sängyssäni tietokone sylissäni, kuten aika usein iltaisin, eikä minua enää haittaa että olin koko päivän yksin kotona hyvästä ilmasta ja sosiaalisuuden kaipuusta huolimatta. Kaikki on ihan hyvin. Tämä oli vain paska päivä. Ei paska päivä tarkoita että koko elämä olisi paskaa.

- - -  - - -


Mitäs me siskoni Sannan kanssa, bonggasimme kaupassa vierekkäin olevat 
Coca-Cola light pullot nimillämme varustettuna. Olihan ne otettava mukaan ! ;)

- - -  - - -

6 kommenttia:

  1. Eikö sulla tuu kuuma kun pidät pipoa päässä kesällä? :-) Tuli vain mieleen, en pahalla tarkoittanut :) Omistat mielenkiintoisen blogin ja olet kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuona päivänä tuli hieman vettä ja oli viileämpää .. :) Kiitos todella paljon, xo ♥

      Poista
  2. aiotko tehä joskus kysymyspostauksen ? :) semmonen olis kiva !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaipa sellaisen voisi tässä lähiaikoina pistää tulemaan .. :)

      Poista
  3. Voi kun oot kaunis!
    Ja samaistun suhun..miekin olen se ns 'hylkiö' ja se kenet jätetään ulkopuolelle. Ja mäkin vihaan kesälomaa, koska ei ole mitään tekwmistä ja on kumminkin liian paljon aikaa..saattaa tehdä jotain typerää. Mulla se ainakin menee siihen.

    Hei, tee sun lempikesävaatteet postaus tai joku sellanen:)

    VastaaPoista
  4. Mulla on ollu ihan sama fiilis.. Tein siitä just itseasiassa postauksenkin. Ehkä se on joku tällanen kausi kun ihmisiä ei kiinnosta vastata puhelimeen tai olla tekemisissä?

    VastaaPoista