• desireforthefuture.blogspot.fi

keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Elämää, ei sen enempää.

- - -  - - -

Avaan silmäni. Helvetti, ajattelen. Päätäni särkee edelleen, jo kolmatta päivää putkeen. Viimeksi
kun minulla oli tällaista päänsärkyä, selvisi että tarvitsisin silmälasit. Nyt kuitenkin olen varma, että
tämä johtuu yksinkertaisesti stressistä. Hapuilen vielä hieman tokkuraisena puhelinta ja sammutettuani
herätyskelloni, joka soi tasan 06:00, kuulen vierestäni lauseen "Vittu miten ärsyttävä herätyskello", ja
 käännyn ääneen päin. Minä hymyilen, ja hän hymyilee minulle. Nousen istumaan, venyttelen ja totean
 "Sulla on vielä tunti aikaa nukkua". Nico hymähtää unisesti, sulkee silmänsä, kääntää kylkeä ja jatkaa
uniaan. Nousen hänen sängystään, poimin vaatteeni lattialta ja suljen makuuhuoneen oven perässäni.

Keitän pannullisen kahvia, alan laittautumaan ja valmistautumaan tulevaa koulu- / työpäivää varten.
 Olotilani on kummallisen pirteä ja levännyt. En muista heränneeni yöllä kuin kerran, enkä edes ole
varma oliko sekin vain unta. Koira makaa sohvalla harvinaislaatuisen epämiellyttävän näköisessä
asennossa ja minut huomattuaan seuraa minua minne vain menenkin. Meikki. Hiukset. Vaatteet.
Herätän Nicon seitsemältä ja lähden viemään hänen koiraansa aamulenkille, sillä minulla on 45
minuuttia ylimääräistä aikaa. "Sä oot ihana", hän sanoo ja suutelee minua unisesti. Hän on ihana.

- - -  - - -

Juon toista kupillista mustaa kahvia olohuoneen sohvalla, ja muistan erään muutamia öitä sitten
näkemäni unen. Vedän syvään henkeä, naksautan niskani. Kerkeän vielä hyvin tulkkaamaan kyseisen
 unen. Näin unta Jessestä. Tosin täysin erilaista kuin olen silloin joskus aiemmin nähnyt. Tässä unessa 
Jesse ei tullut luokseni kertomaan, että kaikki on hyvin. Niinkuin useimmissa aikaisemmissa unissani,
jotka koskivat häntä. En kerro unesta sen enempää, kuin nämä tulkinnassani esille tulleet asiat.

Kuolema: Symboloi uuden elämänvaiheen alkamista. Vainaja: Symboloi suoritettua tehtävää tai
hylälttyä asennetta. Ruumis: Henkinen elottomuus ja voimattomuus. Jonkun henkilön todellinen
minä ja tarkoitusperät paljastuvastuvat. Sairaala: Et kykene itse kohtaamaan ongelmia, saati
edes ratkaisemaan niitä. Tai kenties kaipaat vain lohtua. Veri: Hengen ja ruumiin elinvoima. Suru:
Henkisen parantumisen tarve. Suru voi myös "siirtyä" todellisesta elämästä uneen, jotta se purkautuisi.

- - -  - - -

Mietin kesää. Mietin tulevia hellepäiviä. Mietin pukeutumistani. Mietin vaatteitani. Mietin jalkojani.
On inhottavaa, etten voi olla ilman ylipolven -sukkia tai sukkahousuja / legginssejä. Mutta omapa
on vikani, kun olen mennyt vartaloni pilaamaan. Mutta saahan sitä silti harmitella. Käsivarteni ovat
jo pari astetta tummemmat kuin jalkani. Käsivarsiani minä en häpeile, niissä olevia jälkiä en peittele.
Inhoan rusketusta (siis voimakasta sellaista jonka takia rusketusrajat näkyvät jo monen kymmenen
metrin päähän) mutta olisi ihan kiva jos voisin kulkea ulkona kesähelteellä ilman hiostavia sukkiksia
tai pitkiä sukkia jotka peittäisivät raa'an näköiset jalkani. Näytän siltä kun olisin tunkenut ne silppuriin.

- Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Tässä tapauksessa näköjään kirjaimellisesti.

- - -  - - -



- - -  - - -


Kratos patsastelee, mamman komea poika 

19 kommenttia:

  1. mun mielestä annna palaa vaan ilman mitää sukkiksia! :D

    VastaaPoista
  2. Itsekin mietin miten pukeutua kesällä.. Koska arvet :/ Lähinnä pelottaa minkälaisia katseita saan ja huutako joku jotain ikävää

    VastaaPoista
  3. Osittain osaan samaistua tuohon kesä ja vaatteet -ahdistukseen vaikka arvista ei mulla olekaan kyse. Peittelisin muuten vaan mieluusti itteäni mahdollisimman paljon, kesällä vaan ei voi kun tulee lämpöhalvaus. :P

    Näen aika hurjiakin viiltelyarpia joka päivä, mutta eipä niitä enää tuu ajateltua saati edes katsottua. Joskus harvoin saattaa pysähtyä kattomaan ja ajattelemaan miten paljon tuskaa (henkistä ja fyysistä) on tuonkin arven tuottamiseen tarvittu. Ei tietenkään koskaan tuijottamaan, mutta jossain tilanteessa jossa näkee vaan sen toisen käsivarren tms. eikä ole katsekontaktia.

    Päätellen siitä määrästä mitä mä noita tiikerinraitaisia ihmisiä näen päivittäin, aika moni uskaltautuu olemaan peittelemättä käsiään/jalkojaan enkä mä oo koskaan kuullu että näille ihmisille ois huudeltu, ainakaan niissä tilanteissa missä oon ollu läsnä. Ja jos joku huuteliskin, se osoittaa vaan sen ihmisen täydellistä kyvyttömyyttä asettautua toisen ihmisen asemaan, ymmärtämättömyyttä. Semmosia tolloja varten on turha yrittää olla mieliksi, se on loputon suo.

    VastaaPoista
  4. Anna palaa vaan ilman sukkisia. Ei sun tarvi välittää siitä miten joku ulkopuolinen sun jalkoja kattoo. :)

    VastaaPoista
  5. Löysin blogiisi erään kaverini kautta ja luin tätä monta tuntia selaten yhä enemmän taaksepäin. Olet rohkea, hyvin rohkea jakaessasi vaikeita asioita täällä - ehkä siksi jäinkin lukemaan, koska kerroit kaiken niinkuin se on. Saat olla ylpeä itsestäsi, kun olet kestänyt monet suuret ongelmat ja surut, vaikka suru tuskin koskaan katoaa - silti. Sinulla on myös paljon hyvää elämässäsi. Ole onnellinen, että saat herätä tärkeän henkilön vierestä aamuisin ja kuulla häneltä kauniita sanoja, jotka varmasti ovat totta :) Hyvää kesää teille! :)

    VastaaPoista
  6. Kannattaa ottaa aurinkoa niille jaloillekkin! Mulle terveydenhoitaja joskus sanoi, että kun iho ruskettuu, haalenee loppujenlopuksi ne arvet jopa normaalin ihon väriseksi, joten anna palaa vaan

    Ja hei, kun on noin nättejä kelejä, ois kiva saada susta jotain ulkokuvia ja kokovartalokuvia pitkästä aikaa !

    VastaaPoista
  7. Mä oon kanssa samaa mieltä. Mutta itselleni on tultu sanomaan mm. että minun pitäisi pitöäö hihojani alhaalla jottei arpeni näkyisi, että kuulemma kerjään huomiota. Olen vain todennut, että ne on menneisyyttäni enkä häpeä sitä. Eräs taas tuli neuvomaan, että pitäisi satuttaa muita mieluummin kuin itseään...

    Toisille vain ei ole suotu kykyä käyttää aivojaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei tosiaankaan näköjään ole .. Huhhuh.

      Poista
  8. Miulla on sama juttu jalkojen kanssa! Kädet ok mutta reisiäni eh kehtaisi näyttää. Olisi kiva kulkea shortseilla mutta saa nähdä - en välttämättä ainakaan ilman sukkiksia!
    Tsemppiä sulle, pyritään samaan - Ilman sukkiksia.

    VastaaPoista
  9. Sama ongelma, en tiedä kehtaanko kulkea ilman sukkahousuja :(

    VastaaPoista
  10. miten sä heitit noin vaan miikan pois sun elämästä ja vaihoit uuteen?

    ''Mutta ennen kaikkea haluan tämän kestävän;
    Ehdottoman rakkauden, jo vuodesta 2010 ♥ !

    En todellakaan valinnut helpointa reittiä, päättäessäni elää Miikan kanssa. Oikeastaan, valintani oli ehkä
    se kaikista vaikein reitti, mutta kuitenkin ainoa oikea. Ongelmia on matkamme varrella ollut enemmän kuin
    liikaa, ja joskus on tuntunut ja vaikuttanut ettei niistä yksinkertaisesti voi selvitä. Joskus oli jopa varmaa, että
    suhteemme olisi tuhoon tuomittu. Me olimme sitä meiltä. Kaikki olivat sitä mieltä. Kukaan ei olisi uskonut että
    saisimme asiat järjestymään kaiken sen jälkeen. Mutta tässä me olemme, yhdessä kaikesta tapahtuneesta
    huolimatta. Tosi rakkaus kestää kaiken. Vaikeuksia on tottakai edelleenkin, niinkuin jokaisessa suhteessa.
    Joissain tilanteissa tekisi mieli heittää pyyhe kehään, luovuttaa, lopettaa taistelu onnellisuuden puolesta, mutta
    ei. En halua päästää hänestä irti, enkä tiedä mitä tekisinhään ilman häntä, ja hän on sanonut minulle samaa
    omasta puolestaan. Kaiken sen jälkeen me olemme yhdessä. Kaiken sen jälkeen, me edelleen rakastamme
    toisiamme. Kaiken kokemamme jälkeen tiedämme, olemme varmoja siitä, että meidät on luotu toisillemme. ''

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi ihmiset yleensä eroaa? Ihankuin kukaan ei olisi koskaan lirkutellut kauniita sanoja ja uskoa suhteeseen vaikka olisikin myöhemmin eronnut.

      Mene itseesi.

      Poista
  11. Mä taas häpeäisin enemmä käsiä ku jalkoja.. Kädet on vaikeempi peittää. Oon enemmi sukkiksissa ja leggareissa jotka on muute mun lempivaatteita ku pitkähihasessa kesällä (: Ootko koittanu koskaa mitää voiteita jotka vois auttaa niihi jälkiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jalkani ovat niin karmean näköiset, että sen takia olen niitä peitellyt parhaani mukaan ihmisten ilmoilla .. Ja en ole koskaan kokeillut mitään voiteita, voisi kyllä kokeilla :)

      Poista