• desireforthefuture.blogspot.fi

maanantai 3. kesäkuuta 2013

Asiaa seksuaalisuudesta(ni) & Nico ♥

Seksuaalisesta suuntautumisestani on pyydelty jo useampaan otteeseen 
jonkinlaista postausta, joten päätinpä nyt sitten tehdäsen. Ihan vaikka 
vain sen asian kunniaksi, että lukijamäärä on noussut jo yli 600 'aan !

- - -  - - -


Kun minulta on kysytty seksuaalisesta suuntautumisestani ( esimerkiksi kysymyksellä "Ootko bi?"), kuvailen sitä aina suurinpiirtein näillä sanoilla; "En sanois itteäni bi -seksuaaliks. Se kuullostaa mun korvaan jollain tapaa oudolta ja tyhmältä. Ennemmin sanon että tykästyn, ihastun ja rakastun ihmiseen, en sukupuoleen." Se on tosin absoluuttinen totuus, että naiset kiinnostavat ulkonäöllisesti enemmän kuin miehet. Tarkoitan, että katselen heitä enkä miehiä, jos olen esim. baarissa. Mutta niinkuin sanoin, ei sukupuoli vaan ihminen itse on se, joka saa minut kiinnostumaan, tutustumaan, ihastumaan ja ehkä lopulta jopa rakastumaan :)
   Ymmärsin seksuaalisen suuntautumiseni täysin yläasteen aikana, joskus 7'llä luokalla. Kun seksuaalinen suuntautumiseni tuli kaikille tietoon, olivat ensimmäiset kuukaudet todella epämiellyttäviä. Minä menetin kaveripiirini. Kaveruutemme loppui kuin seinään. Minua ei enää hyväksytty. Kaiken lisäksi tuolloin, 7'llä luokalla, ihastunut yhteen parhaimmista kavereistani. Olin pitänyt tämän täysin omana tietonani, sillä en halunnut pilata kaveruuttamme sen takia, että kertoisin ihastuksestani ja tämän myötä menettäisin kaverini. Kuitenkin, kun seksuaalinen suuntatumiseni tuli selville, tuli ilmi myös tämä ihastuminen kaveriini. Hänelle kerrottiin tästä (huolimatta siitä että luvattiin olla kertomatta), emmekä olleet enää minkäänlaisissa tekemisissä. Hän ignorasi minut täysin. Emmekkä enää koskaan olleetkaan tekemisissä. 
   Ymmärrän kyllä, että yläaste ikäisenä toisen ihmisen "poikkeavan" seksuaalisen suuntautumisen ilmi tuleminen on hämmentävää eikä siihen välttämättä osata reagoida oikein, mutta tiedostan myös sen, että minua kohdeltiin todella väärin. Tästä päästiin kuitenkin parin kuukauden päästä yli, ja minua alettiin kohtelemaan taas samoin kuin ennen tätä "kaapista tulemista". En saanut vanhaa kaveripiiriäni takaisin, mutta se ei haitannut lainkaan. Tuona aikana ymmärsin, kuinka itsekkäitä ja pinnallisia nuo ihmiset olivatkaan. Sain uusia kavereita, jotka hyväksyivät minut täysin sellaisena kuin olen. Minä olin jälleen yksi muiden joukossa, enkä mikään epäsikiö niinkuin jotkut minusta aiemmin ajattelivat.
   Luulen, että tästä tapahtumasta johtuu ainakin osittain se, että kaverustun paremmin miesten kuin naisten kanssa. Minut hylättiin niin raa'asti ja minua kohdeltiin niin väärin ja epämiellyttävästi naispuolisten ihmisten osalta vain siksi, että olin bi -seksuaali. Tästä tapahtumasta lähtien en omannut moniakaan naispuolisia kavereita saati ystäviä, enkä omaa niitä edelleenkään. Onhan se mahdollista että tuollainen vaikuttaa tähän, mutta en minä valita. Joidenkin harvojen naisihmisten kanssa tulen hyvin toimeen, mutta yksinkertaisesti paremmin ja helpommin kaverustun ja tulen toimeen miespuolisten ihmisten kanssa .. :)

- - -  - - -

Mihin kiinnität ihmisen olemuksessa, käytöksessä ja eleissä ensimmäiseksi huomiota ?
- Siihen, miten ihminen kantaa itseään. Ei saa kuitenkaan olla liian itsevarma / itsevarman näköinen, tietenkään. Silloin ihminen näyttää ja vaikuttaa ylimieliselä. Jos ihminen tietää näyttävänsä hyvältä, hän kiinnittää enemmän huomiota ohikulkijoihin. Tällöin, ainakin yleisesti ottaen, ihmisestä huokuu itsevarmuus, ja se viehättää minua. Itsevarmuus siis sopivassa suhteessa, tietenkin.
   Ei saisi jatkuvasti puhua vain itsestään, vaan ottaa myös muut huomioon. Toisten ihmisten ulkonäön kommentointi ja arvostelu ei saa missään nimessä olla negatiivisen puoleista. Tottakai saa kysyä, mutta ei olla heti arvosteleva ja tuomitseva. Kiinnitän huomiota myös eleisiin ja ilmeisiin. Ne kertovat ihmisen persoonasta ja mielentilasta niin paljon, että niitä on hyvä seurata ja osata tulkita.
   Käytöksessä kiinnitän ensimmäiseksi huomiota siihen, miten hän tietyssä paikassa ollessaan käyttäytyy. Jos hänen persoonansa muuttuu aivan totaalisesti, esim. kun tyttöystävän seura vaihtuu poikaporukkaan, niin ei se ole kovinkaan viehättävää, saati kiinnostusta herättävää. Ihmisen pitää olla oma itsensä, eikä saa olla minäminäminä -ihminen. Poikkeuksia tottakai on, olenhan esim. minä itsekkin sellainen jonka persoona muuttuu tietyissä tilanteissa / seurassa, mutta siihen on syynsä.

Minkälainen pukeutumistyyli / ulkonäkö sinua viehättää eniten ?
- Harkittu. Baarissa jos vastaan tulee esim. mies kulahtaneessa t -paidassa, lökäreissä ja risaisissa kengissä, selkeästi sen näköisenä ettei ole ennen kotoa lähtöä edes peiliin katsonut .. Hyi olkoon ! Tuskin ketään tällainen ilmestys millään tavalla viehättää. Silmääni ei myöskään miellyttä ne ylimeikatut tissiheruttaja blondit, jotka joutuvat nykimään mekkonsa helmaa jatkuvasti alaspäin, ettei perse vilkkuisi koko kansalle.
   Tottakai ihmisen täytyy kuitenkin olla oma itsensä, itsensä näköinen ja näin myös kantaa itseään itsevarmasti sellaisena mitä on. Mutta rajansa kaikella. Epäsiisti / epäsiististi pukeutunut ihminen ei viehätä minua lainkaan. Arvostan siististi, näyttävästi mutta harkitusti pukeutumista. Massasta poikkeava tyyli on aina kiinnittänyt huomioni. Lävistykset ja tatuoinnit. Ketjut ja korut. Rock-, ja/tai metallihenkisyys. Tällaisesta minä viehätyn ensimmäisenä. Jostain syystä miesten ulkonäköön / pukeutumiseen kiinnitän enemmän huomiota kuin naisten. Pitkä mies pitkillä hiuksilla, tutuoinneilla ja lävistyksillä varustettuna = (Y). Nainen voi oikeastaan näyttää ihan miltä tahansa, siis tyylinsä puolesta, mutta hoikka ja timmi vartalo = (Y).

- - -  - - -


Kai tässä nyt pitää sitten hieman kertoa Nicosta ja minusta, kun siitä niin kovasti pyydeltiin enemmän juttua. Lähinnä siitä, miten tapasimme. Tai no .. Ei siitä ole oikeastaan paljoakaan kerrottavaa. Minä lähdin paikalliseen baariin vedettyäni ensin kotona kännin päälle. Istuttuani nurkassa jonkin aikaa olut tuoppi edessäni, lähdin tupakalle tuttavan kanssa joka tuli hetkeä ennen pöytään moikkaamaan minua. Olin kyllä nähnyt Nicon jo kun tulin baariin sisälle, mutta nyt kun minä kävelin hänen ohitseen, katsoin häntä silmiin. Yllätyin, sillä hän katsoi myös minua. Hän hymyili, ja vinkkasi minulle silmää. Myöhemmin Nico ja seurueensa tulivat samaan pöytään kanssani, ja siitä se sitten lähti. Ensin tutustuimme, ja ihastumme lyhyen ajan jälkeen toisiimme kuin salaman iskusta.

Ensimmäisinä kertoina kun vietimme aikaa yhdessä (vielä vain kavereina), Nico sai minut ymmärtämään paljon uusia asioita. Kuten ymmärtämään, mikä minulle itselleni on parasta. Sen myötä sain hänelä voimia tehdä päätöksiä, ja näillä voimilla pystyin muuttamaan elämääni paremmaksi. Olen ikuisesti kiitollinen Nicolle, sillä hänen avullaan pystyin vihdoinkin päästämään irti asioista, joista koitui vain haittaa minulle ja elämääni. Nykyään minä voin paremmin henkisesti että fyysisesti. Nykyään olen onnellisempi kuin aikoihin.

- - -  - - -

6 kommenttia:

  1. "Ennemmin sanon että tykästyn, ihastun ja rakastun ihmiseen, en sukupuoleen."

    Tuo on typerästi sanottu, koska eihän KUKAAN tykästy, ihastu tai rakastu sukupuoleen. Kenellekään tuskin riittää pelkästään se, että toinen on "oikeaa" sukupuolta.

    Oletko koskaan ollut parisuhteessa naisen kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No juu tottahan tuo on .. Mutta pointti on varmaankin selvä :)

      Olen kyllä ollut suhteessa naisen kanssa.

      Poista
  2. hieno postaus! tätä kaipasin c:

    VastaaPoista
  3. Mikä on paras puoli Nicossa? :) Oli pakko kysyä, ei ole pakko vastata!

    VastaaPoista
  4. Missä vaiheessa kerroit sijaisvanhemmillesi, ja miten he ottivat asian ?

    VastaaPoista