• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

maanantai 5. elokuuta 2013

Ahdistusta, mutta ei Xanoreita !

Minua on viimepäivinä väsyttänyt normaalia enemmän. Olo on ollut voimaton. Nyt, maanantai iltana, minua ahdistaa aivan käsittämättömästi. Join kolme lasillista punaviiniä (jota sain sijaisäidiltäni tuliaiseksi heidän viimeiseltä Espanjan matkaltaan ja se on aivan käsittämättömän hyvää ♥), onneksi se rauhoitti minua hieman .. Samankaltaista ahdistuneisuutta ei ole ilmennyt vähään aikaan, eikä viime viikkojen aikana edes usein. Kerrat on laskettavissa yhden käden sormin. Nyt kun se on kuitenkin jälleen läsnä, tuntuu kuin se ei olisi ollut poissa lainkaan. Mainitsemani viimepäivien väsymys ja uupumus tuntuu nyt olleen ennakoiva varoitus tulevasta ahdistuneisuudesta. Toivon vain, ettei tämä jatku tästä, että huomenna voisin taas paremmin.
   En ole syönyt Xanoreita yli kuukauteen. Tai no, viimeisen kuukauden aikana olen niellyt vaivaiset 2 kpl 0,25mg'n vahvuista pilleriä. Jouduin lopettamaan 0,25mg'n pilleri x 3 päivässä tarvittaessa annostuksen seinään. Kyllä, kuin sormia napsauttamalla. Pari ensimmäistä viikkoa .. Hyi vittu. Aivan helvetilliset vieroitusoireet. Xanorin kaltaista lääkettä ei todellakaan pitäisi lopettaa kuin seinään, mutta minulla ei ollut vaihtoehtoja .. M
inut on uloskirjattu aikuispsykiatrian poliklinikalta jo pari viikkoa sitten, ja lääkkeiden määrääminen siirtyi tämän myötä paikalliseen terveyskeskukseen. Pari päivää ennen Xanoreiden loppumista soitin terveyskeskuksen neuvontaan, kerroin tilanteeni ja minulle vastattiin, että sähköinen reseptini uusitaan muutaman päivän kuluessa. Minun ei todellakaan  olisi kannattanut huokaista helpostuksesta luullen, että kaikki sujuikin hyvin. Elin ilman Xanoreita ensin 3 päivää, syöden kaverini laimeampia rauhoittavia tarvittaessa. Lopulta olin elänyt viikon ilman Xanorin Xanoria, jolloin soitin uudestaan terveyskeskukseen reseptini perään, sillä sähköistä reseptiäni ei oltu uusittu vielä yhdestä ylimääräisestä puhelustani huolimatta. Tällä kertaa minulle ilmoitettiin, ettei reseptiäni olla missään vaiheessa aiottu uusia, eikä minulle oltu ilmoitettu tästä mitään ! Helvetti millaisen raivarin tästä sain. Olin niin vihainen, etten aikonut enää edes yrittää uusia reseptiäni. Enkä uusinut. Enkä ole niellyt kuin nämä kaksi randomisti kaappini pohjalta löytynyttä 0,25mg'n pilleriä. Olen siis nyt lopettanut Xanoreiden syömisen kokonaan. Tällaisina päivinä toivoisin löytäväni vielä yhden omille teilleen joutuneen pillerin asunnostani, mutta kyllä tämä tästä ! Kyllä minä jossain vaiheessa joudun uusimaan reseptin jälleen aivan varmasti, mutta sen aika ei ole nyt, eikä toivottavasti vielä vähään aikaan.

- - -  - - -

Loppuun vielä muutama kuva perjantai ilta - lauantai aamu ajalta, jonka vietimme kokoonpanolla 
Oona, Nico, Mikki, Make ja Nikke. Kokonaisuudessaan täysin onnistunut ilta / yö / aamu ♥ !








15 kommenttia:

  1. Miten ihmeellä noin voi tapahtua? Siis, että reseptiäsi ei uusita eikä aiotakaan uusia? Tarkoittiko se sitä, että sinun pitäisi käydä tk-lääkärin juttusilla asiasta? Vai mitä? Eihän Xanorin kaltaista lääkitystä saa lopettaa kuin seinään.

    Millaiset olivat viekkarit? Jos siis nyt haluat ylipäätään sitä kertoa avoimesti.

    P.S. Mä oon lukenut sun blogia jo pitkään ja oot musta aivan ihana nuori nainen. Jos et julkaise, niin laitan sulle mun spostiosoitteen ja mun puolestani voidaan jutella enemmänkin näistä mielenterveyshommeleista (on omaa ja aviomiehen puolelta kokemusta nääs).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun kuulemma olisi pitänyt käydä läääkärin vastaanotolla viemässä tosite Xanor reseptistä, sillä TK'ssa ei tiedoissani lukenut että minulla on se lääkityksenä .. Tosiaan, näin kävi, koska minulle ei ilmoitettu tästä asiasta mitään. Minun annettiin ymmärtää että resepti uusitaan ja sillä selvä. Joku hoitaja oli kuitenkin kirjannut tietoihini ettei sitä uusita, eikä minulle oltu ilmoitettu asiasta mitään. Kyllä, aivan vitun käsittämätöntä ..

      Kiitos ♥ Kerron tästä Xanor jutusta enemmän ihan omassa postauksessa, niin paljon asiaa esim. näistä vieroitusoireista ..

      Poista
  2. Sori ei liity tähän postaukseen, mutta tulipahan vaan mieleen, että miks oot poistanu ne sivut, missä oli tietoa susta yms.? Oon lukenu sun blogia aika kauan, mut sit oli vähän taukoa ja nyt huomasin, että ne sivut oli hävinny. Mietin nyt lähinnä uusien lukijoiden kannalta, kun mistään ei löydy mitään taustatietoa, niin tän tyylisen blogiin voi olla aika vaikeaa päästä sisään...
    Kaikkea hyvää sulle Oona!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen pyrkinyt laittamaan gadgetteihin tärkeimmät jutut ja tiedot siitä, mitä minulla silloin joskus luki tietonani niissä sivuissa :)

      Poista
    2. Aa, niinpä näkyy! Oon itse vaan selaillut lähinnä tabletilla, joka avaa mobiilisivut, joten niissähän gadgetit ei näy :D

      Poista
  3. Siis voin vaan kuvitella miten kauheet noi vierotusoireet on! :D Itte syön vaan Sertralinia 100mg päivässä, eli ei periaatteessa mitään ja silloinki tuntuu että kuolen ku olin pari päivää ilman kun unohdin lääkkeet himaan. Tuntu siltä ettei silmät pysy aivojen matkassa vaan kun siirtää katsetta niin kaikki tapahtuu slow motionissa! Ja tuntuu että ku kattoo sivulle aivot pyöri päässä ympyrää! kauheeta!!!! :(

    Tuli hassu dejavu fiilis tosta grilli-hepusta :D Oon ihan varma että se hengaili samassa porukassa mun kanssa joskus vuonna nakki ja muussi :D Ei mulla oo mitään hajua mistään nimestä tai muuta, mut se on vaan niin helvetin tutun näkönen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, no voihan se ehkä ollakkin tuttu heppu sitten. Ja kyllä, viekkarit olivat aivan karmeat ..

      Poista
  4. Mä oon saannu tapella terveyskeskuksen kans ihan tarpeeks. Viimeks pari kuukautta sit soitin ja ilmotin et resepti pitäis vaihtaa ettei sit tarvis uusii kuukauden välein ku annostus tuplattii, sit tarvin lääkäriajan et saisin lähetteen terapiaa (kaks kertaa käynny ja loppu ku seinää). No sielt sanottii et soita mielenterveyskeskuksee ja sinne ku soitin ni vastaus oli et tarvii lähetteen. Ja siihe loppu mun innokkuus lääkäreit kohtaa. Muutenki pelkään lääkäreit ja sairaaloit ihan mukavast :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne kaks kertaa tuntu tepsivän mut minuu ei opastettu et mitä jatkos eli jäin ihan puille paljaille ihmettelemää et mitä jatkos ja lääkärii soittaminen on tosi iso harppaus mitä en vaa ton viime kerran jälkee saa tehtyy :S kaiken lisäks saman puhelun aikan halusin lääkäriajan et mun niskat tutkittais ku kärsin viikottain kivast päänsäryst koska niskat menee jumii ihan tyhjäst mut sielt vaa sanottii et meet salilt kysymää venyttelyohjeit. Mietin vaa et mitä jos kyse on vakavemmast ku vaa venyttelyn puutteest :S

      Poista
    2. .. :( Itselläkin into lääkärissä käymiseen saati sinne soittamiseen on kadonnut täysin tämän perseilyn takia ..

      Poista
  5. Mä oon syönyt 7 v opamoxia ja tenoxia päivittäin, enkä kyllä nyt vois edes kuvitella päivääkään ilman! Kannattaa ehdottomasti pysyä loitolla xantuista jos vaan mitenkää pystyt :-) mitä kauemmin syö sitä hirveempää ja hitaampaa se vierotus on.. Enkä tod toivo tätä riippuvuutta kenellekkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhhuh, 7 vuotta .. Voisin vaan kuvitella ne viekkarit ton jälkeen .. Itekkin söin Xanoreita aika kauan, ja lopetin vielä seinään .. Huhhuh :(

      Poista
  6. Tämä on hyvin ikävä ilmiö että ei saa tuota lääkettä. Juuri äskettäin tuli inhimillinen tekijä ohjelma yleltä josssa tuosta aiheesta puhuttiin. Jos on vuosikausia jo syönyt niin on hyvin vaikeaa toden totta päästä eroon.

    VastaaPoista