• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

keskiviikko 13. marraskuuta 2013

Elävä kirjasto tapahtuma & Inspiration Blog Awards -juhla.

Pahoittelen jälleen kerran pitkää blogihiljaisuutta, mutta ei bloggaamiseen olisi ollut paljoa aikaakaan .. 
Olen viettänyt suurimman osan ajastani nenä kiinni paperissa kynien ympäröimänä, siis piirtäen. Jostain 
minuun yht'äkkiä iski megamaalinen inspiraatio piirtämiseen. Normaalisti olen viettänyt suurimman osan 
ajastani tietokoneen ääressä, mutta viimepäivinä tietokone on ollut toissijainen aktiviteetti. Paljon minä 
olenkin saanut aikaiseksi, harjoiteltuani ensin vähän enemmän tuota kynän käyttöä. Aikaiseksi on saatu 
jo monta työtä, joista suurinosa on sarjakuvia. Alapuolella muutama työ, jotka ovat tosin vielä hieman 
luonnosvaiheessa. Taidan tehdä kaikki vielä uudestaan hieman paremmin. Mutta mitäs te sanotte .. ? :}








- - -  - - -

Mikä minulle on aiheuttanut aika paljon stressiä ja jännitystä, ovat kaksi kutsua jotka sain saman viikon
aikanasähköpostiini; Hyrylän lukion Elävä kirjasto -tapahtumaan, sekä Inspiration Blog Awards
-juhlaan, ja olen todella, todella otettu molemmista  ! Jännitys ja stressi ovat kuitenkin vain positiivisia
 tunteita tässä tapauksessa, sillä eihän tätä voi negatiivisesti ottaakkaan, tai ainakaan minä en voi ! :}

Elävä kirjasto tapahtumaan minut kutsuttiin siis yhdeksi "kirjaksi", puhumaan mielenterveyshäiriöiden
kanssa elämisestä ja selviämisestä. Minuun otti yhteyttä Hyrylän ukion oppilaskunnan jäsen, joka
on jo pitkään seurannut blogiani ja siten sai idean pyytää minua mukaan tapahtumaan. Ja tapahtuma
on jo huomenna 14. päivä ! Tapahtumassa on siis tarkoitus poistaa stereotypioita ja ennakkoluuloja
erilaisia ihmisryhmiä ja ihmisiä kohtaan kohtaamalla ja kuuntelemalla heitä. Käytännössä tämä tapahtuu
niin, että kirjoina ovat ihmiset, joita sitten muut ihmiset, tässä tapauksessa lukiolaiset, saavat ikäänkuin
lainata. Käytännössä tapahtumaan tulevista ihmisistä ei kerrota etukäteen oppilaille, kunnes tapahtuma-
aamuna laitetaan seinille julisteet, joissa luokan numero ja paikalla olijan “tunnus”. (Minun tapauksessani
siis mielenterveyshäiriöiden kanssa eläminen ja selviäminen, tai muuta vastaavaa.) Yleensä elävät kirjat
ovat esitelleet itsensä haluamallaan tavalla lainaushetken (40 minuuttia) ajaksi luokalle, minkä jälkeen
opiskelijat ovat voineet esittää kysymyksiä. Tunnuksista pyritään tietysti saamaan melko raflaavia ja
houkuttelevia, jotta kaikki kirjat saisivat mukavasti kuuntelijoita. - Tällaista siis luvassa huomenna ! :}

Inspiration Blog Awards -juhla puolestaan olisi 16. päivä.


Aluksi ajattelin että antaa olla, en minä sinne mene, mutta sitten yllätyksekseni Lita sanoi minulle
Facebookissa, että häntä kiinnostaisi todella paljon lähteä mukaan tuollaiseen tapahtumaan, mutta
ei ole saanut kutsua ja tiedusteli olisinko minä mahdollisesti saanut kutsun. Ja olinhan minä. Juttelimme
vähän aikaa, ja otin sitten yhteyttä minulle kutsun lähettäneelle henkilöön, ja näin varmistui se, että me
lähdemme Litan kanssa kahdestaan kyseiseen kutsuvierasjuhlaan ! Odotan innolla päivää Litan kanssa.
Pus ! Mielenkiinnolla odotamme tulevaa lauantaita, koska onhan tämä todella ainutlaatuinen tilaisuus
ja tapahtuma. Jännittää, että millaista siellä on ja millaisia bloggaajia siellä mahtaa oikein olla .. No, sitä
odotellessa ! Ja tottakai me olemme Litan kanssa vaihdelleet kaikenlaisia ajatuksia sekä mietteitä .. :'}

10 kommenttia:

  1. vauutsi, sussa ois ainesta sarjakuva piirtäjäksi :)! lisää tällasia! Voisin piipahtaa käymässä kyseisessä elävä kirjasto tapahtumassa kun opiskelen siinä lähellä. Kuulostaa mielenkiintoiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ou, kiitos paljon ! :')
      Tule ihmeessä käymään, ja moikkaamaan jos minuun törmäät !

      Poista
    2. Paikkana Hyrylän lukio, ei Hyvinkään. :)

      Poista
  2. Toi punaviinijuttu on suoraan Nemistä kopioitu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ... ?
      Kuulin tuon jutun kaveriltani, en sitten tiedä onko hän sen Nemistä repinyt. Itse lukenut paljon Nemiä enkä ole tähän juttuun ainakaan törmännyt. Mutta minkäs teet.

      Poista
  3. Hyviä noi sarjakuvat! :D Selkeä ja hyvä tyyli, oli tosi helppo seurata ja lukea.:)

    VastaaPoista
  4. Kiitos paljon Oona blogiarvonta -lahjasta :) !!

    VastaaPoista
  5. Putosin ihan 6-0 tolle näytänkö mä morsiusneidolta -jutulle XD

    VastaaPoista
  6. Heii..nähdään ehkä lauantaina! :D ..tai no toivottavasti, olen kyllä ilmoittautunut, nyt iski vaan oikein paha poskiontelotulehdus päälle, mutta yritän silti raahautua Helsinkiin.

    VastaaPoista
  7. wau toi elävä kirjasto juttu kuulostaa tosi mielenkiintoselta :)

    VastaaPoista