• desireforthefuture.blogspot.fi

torstai 21. marraskuuta 2013

Elävä kirjasto -tapahtuma.

14.11. Hyrylän lukiossa järjestetty Elävä kirjasto -tapahtuma 
oli siis aivan uskomaton, ainutlaatuinen ja ihana kokemus ! 

- - -  - - -

Minun lisäkseni tapahtumassa oli mukana 12 muuta kirjaa, jotka olivat tämän nimisiä; An Immigrant from
Uganda, HAE ite: 2 harvinaista sairautta, Adventisti, Tosi TV -tähti, Fibromyalgikko, Kouludemokratia
-aktivisti, Elämää tekonivelten kanssa, Surullinen nyrkkeilijä, AVH (aivoverenkiertohäiriöt) -vammainen,
Aivovammainen, Julihetero, sekä Nettijulkkis. Ja minä olin nimeltäni Mielenterveyshäiriöiden kanssa eläjä.

- Mitä näistä edellämainituista kirjoista sinä olisit 
mennyt kuuntelemaan, seuraamaan ja lainaamaan ?

- - -  - - -

Luentoja oli yhteensä 3; Ensimmäinen alkoi klo 09:30, seuraava 10:30 ja viimeinen 11:50, kaikki olivat kestoltaan sen 40 - 50 minuutin mittaisia. Olin todella otettu siitä, että luokka, jossa pidin luentoni, oli aina täynnä oppilaita kun astuin sinne sisään. Jotkut oppilaat eivät valitettavasti edes päässeet minua kuuntelemaan, koska luokkaan ei yksinkertaisesti mahtunut enempää ihmisiä (tämäkin oli kyllä todella imartelevaa) .. :{ Tarkoitus oli, että jokaiseen lainaukseen osallistuu kerralla maksimissaan 20 oppilasta, mutta kyllä niitä oli toisella lainauskerralla paljon enemmän ! Toivon, että juttuni miellytti kaikkia, jotka minua tulivat oman valintansa mukaan kaikista niistä 12'sta muusta kirjasta lainaamaan. Kyllä se ainakin vaikutti siltä, että luennot olivat tarpeeksi miellyttäviä itse kullekkin .. :}
   Aloitin luennon kertomalla omien mielenterveyshäiriöideni nimet, ja kertomalla miten kaikki ne vaikuttavat jokapäiväiseen elämääni, koulun käyntiin, työhön, perheeseen, kavereihin, ihmissuhteisiin, kaikkeen. Siitä se juttu sitten lähti eteenpäin, jokaisella kerralla tosin hieman erilailla, mutta onneksi muistin jokaisella kerralla puhua kaikesta, josta olin suunnitellutkin puhuvani. Luentoni jälkeen oppilailla ja opettajilla, joita oli siis myös tullut kuuntelemaan minua, oli mahdollista kysyä minulta kysymyksiä. Ajattelin aluksi, ettei siellä nyt kukaan kuitenkaan mitään kysy, mutta kysymyksiä oli päivän päätteeksi tullut monia kymmeniä ! Jos sinä olit kuuntelemassa minua tässä kyseisessä tapahtumassa, ilmoita se ihmeessä ja kerro omista fiiliksistäsi sen suhteen ! :}♡

1 kommentti:

  1. Moikka! Olit tosiaan lukiollamme käymässä. Ite en päässyt sua kuulemaan, mutta jälkeenpäin kuulin niin uskomattoman hyvää palautetta, että oli pakko tulla mielenkiinnosta lukemaan lisää sun blogia. Oot kaikista vastoinkäymisistä huolimattta niin elämänmyönteinen ihminen että on ilo lukea sun tekstejä- kiitos! :)

    VastaaPoista