• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

perjantai 29. marraskuuta 2013

Minä ja parisuhde, mahdoton yhtälö(kö) ?

" Mistä sä löydät aina nää miehet ? : D Kun sä löydät aina uuden kun 
entinen lähtee ! Oon hämmästellyt tätä aina, kun voisi kuvitella kun olet 
tuollainen massasta poikkeava, usein masentunut ymym että miehet ehkä 
enemmän varoisivat sua, mutta taitaa mennä juuri toisinpäin : D Tämä siis 
on mun ihmettelyä ihan positiivisesti, ei mikään negatiivinen kommentti. "

Näitä asioita varmasti moni miettii, joten päätin tehdä postauksen 
vastauksistani edellä esitettyihin kysymyksiin ja kummasteluihin !

- - - - - -

Mistä minä aina löydän nämä mieheni, kun "löydän aina uuden kun entinen lähtee" ? Helvetin hyvä kysymys, varsinkin kun ottaa huomioon sen, että olen "tuollainen massasta poikkeava, usein masentunut ym". Mietin tätä usein itsekkin ! Miksi, tai oikeastaan miten helvetissä miehet eivät ennemmin varoisi ja välttelisi minua, koska olen tällainen mitä olen. En itsekkään tiedä mistä tämä johtuu. Luulisi asian menevän täysin toisinpäin, ja kai se joissain tapauksissa meneekin, mutta ei tietenkään aina, kuten olette huomanneet, kuten minä itsekkin olen huomannut.
   Miten ? Miksi ? Ihminenhän tykästyy / ihastuu / rakastuu ihmiseen itseensä. Mielenterveys-, ja muut häiriöt ja ongelmat ovat vain osa minua. Ne eivät ole minä. Minä olen paljon muutakin kun nämä asiat. Ne eivät kerro automaattisesti siitä, millainen minä olen.Tottakai nämä asiay vaikuttavat parisuhteeseen, mutta ne eivät tosiaankaan määritä sitä, millainen suhde on. Ne eivät määritä minua ihmisenä. 
He is my life and shine, my pride and joy
   Ja sitten on tietysti tämä ulkonäköasia .. Siitä kuulin minun ja Miehen suhteen alkuvaiheessa todella paljon Miehen kavereiden puolesta. Juttuja, joissa kommentoitiin lävistyksiäni ja pukeutumistyyliäni yleisesti. Mies kun on tuollainen .. No, "normaalin näköinen", eikä millään tapaa ulkonäöllisesti massasta poikkeava, ja minä olen tällainen rautanaamainen arpinen goottimuija. "Ulkonäkö saattaa pettää", totesi Miehen kummitäti. Ja tottahan tämä on. Eikä ulkonäöllä taidakkaan olla niin suurta merkitystä kuin aikaisemmin luulin. Mies tahtoo olla minun kanssani, eikä välittänyt kavereidensa vitsailuista koskien ulkonäköäni, vaan totesi heille ettei sillä ole mitään merkitystä, koska hän pitää minusta juuri sellaisena mitä olen. Ulkonäköni puolesta, kuten myös kaikkien vikojeni kanssa. Ja minä puolestani tahdon olla Miehen kanssa, vaikka olemme ulkonäöllisesti oikeastaan aivan eri planeetalta.
   Ihminen on niin paljon muutakin, niin helvetisti paljon muutakin. Tottakai nämä aiemmin mainitsemani asiat vaikuttavat (ainakin aluksi) siihen miten minuun suhtaudutaan, mitä minusta ajatellaan ja kuinka ihmiset minua kohtaan tuntevat. Niinkuin kaikkien ihmisten suhteen, minuunkin pitää tutustua ennenkuin mitään sen suurempaa tapahtuu. Yleisesti ottaen ensin ihmiset käyttäytyvät seurassani ja minua kohtaan hyvinkin varautuneesti ja varovasti, mutta opittuaan tuntemaan minut, käyttäytyvät he ihan eri tavalla kuin aluksi. En ole pelkkiä ongelmia ja häiriöitä. Olen ihminen johon jotkut tykästyvät / ihastuvat / rakastuvat, ja niin ovat kaikki muutkin ihmiset tässä maailmankaikkeudessa.

15 kommenttia:

  1. oot oikeesti niin ihanan inspiroiva ihminen! ja rohkea :)

    VastaaPoista
  2. Loistava postaus! Itse en poikkea ulkoisesti massasta yhtä paljon kuin sinä, mutta kiinnostuksen kohteeni ja luonteeni eivät ehkä ole sieltä tavallisimmasta päästä. Tämä aiheutti minulle nuorempana paljon päänsärkyä. Mietti juuri tuota, että kiertävätköhän kaikki miehet minut kaukaa, kun minultakin esimerkiksi noita mielenterveysongelmia jonkin verran löytyy. Epävarma olin myös muuttuessani pesunkestävästä tavistytöstä gootahtavaksi tapaukseksi. Pelkäsin, etteivät miehet enää katsoisi minua, jos olisin heidän silmiinsä niin "outo".

    Näin jälkeen päin ajateltuna ajatus tuntuu naurettavalta. On toki tapauksia, jotka ovat nimittäneet minua oudoksi ja jopa sekopääksi, mutta on myös paljon ihmisiä, jotka arvostavat minua sellaisena kuin olen. Hyvin monet ihmiset loppujen lopuksi haluavat mieluummin vähän poikkeavamman kumppanin totaalisen taviksen sijasta. Itsekin arvostan eniten ihmisiä, jotka ovat omaleimaisia. En tietenkään sano, että "normaalit" ihmiset olisivat kaikki toistensa kopioita. Selkeästi persoonallinen ihminen synnyttää kuitenkin vahvemman fiiliksen siitä, ettei häntä voi kukaan korvata. Että kyseinen ihminen on todella ainutlaatuinen.

    Mielenterveysongelmat ovat toki valitettavia ja monesti aiheuttavat ongelmia suhteessa. Toisaalta ne kuitenkin saattavat antaa hyvin erilaisen näkökulman maailmaan ja siten rikastaa ihmissuhteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :)

      Minulla on lähes täysin samat ajatukset ja fiilikset kuin sinulla tämän asian suhteen ! "Selkeästi persoonallinen ihminen synnyttää kuitenkin vahvemman fiiliksen siitä, ettei häntä voi kukaan korvata. Että kyseinen ihminen on todella ainutlaatuinen." Tuo kohta kolahti täysin, et olisi voinut sitä paremmin ilmaista ! :)

      ♥ !

      Poista
  3. + et ole sellane "perus massa lissu" vaan tavallaan jätkämäinen u know :D se vetoaa joihinkin miehiin (: ja onnea suhteeseen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko nuo ainoat vaihtoehdot ; Massa lissu, tai tavallaan jätkämäinen.
      No minä olen sitten kai ilmaa, koska minua ei ole olemassa näillä kriteereillä. :DDDDDDDD

      Poista
    2. Ano2, nojoo, selitys hieman ontui mutta eiköhän pointti tullut kuitenkin selville, eihän minuakaan kai tuollaisin kriteerein olisi tyylillisesti olemassakaan .. :')

      Poista
  4. Mulla on suhde hajoamassa masennukseni takia.. kyllähän mielenterveysongelmat vaikeuttaa suhdetta, varsinkin jos toinen on täysin terve.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti totta tämäkin .. Kurjaa että näinkin joskus käy :< Voimia <3

      Poista
  5. Vaan ylikasvaneet kakarat ja sinne eskarilaisen tasolle jääneet ihmiset valitsee kumppaninsa ulkonäön perusteella. Oot upee just tollasena, oot rohkea ja oma itses etkä häpeä sitä mitä olet :) Monella ihmisellä olis sulta opittavaa. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos super ihanasta kommentista ! <3 Onneksi tosiaan olen löytänyt elämääni täillaisen ihmisen kuin Mies on :}

      Poista
  6. No mutta kyllä varmasti myös sinun kaunis ulkonäkö auttaa asiaa, että niit miehii pyörii ympärillä... :)

    VastaaPoista