• desireforthefuture.blogspot.fi

sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Erilaisuus yhdistää ?

Niinkuin jotkut teistä ovat ehkä huomanneet, niin olen säätänyt, kääntänyt ja vääntänyt 
blogini ulkoasua viimeiset pari päivää .. Mutta nyt alkaa onneksi vaikuttamaan siltä, että 
taidan olla vihdoin ja viimein tyytyväinen blogin uuteen ulkoasuun ! En tosin tiedä tuleeko 
tämä nyt taaskaan kestämään, vai olenko viikon kuluttua samassa tilanteessa kun pari 
päivää sitten, ja muokkaan blogini ulkoasua taas monen monta tuntia turhauttavaa tuntia.
Mutta mitäs te nyt pidätte (jälleen kerran) muuttuneesta, uudesta blogini ulkoasusta ? 

- - -  - - -

On sanonta "Erilaisuus yhdistää", ja olen huomannut parin 
viime kuukauden aikana, ollessani yhdessä Miehen kanssa, 
että tämä taitaa tosiaankin pitää paikkansa ! Listasinpa siis
asioita, joissa minä ja Mies eroamme toimistamme, jotkut 
ovat sitten hieman suurempia eroavaisuuksia kuin toiset ..

- - -  - - -

- Minä luovutan helposti, esim. Ikean huonekaluja kootessa saatan todeta ensimmäisen 10 minuuttisen 
jälkeen " Mä en ala ! ", ja lopetan yrittämisen (ainakin toistaiseksi). Mies taas ei tykkää lainkaan jättää 
tämänkaltaisia asioita kesken, vaan hän kokoaa sen Saatanan keksinnön, Ikean pöydän vaikka väkisin.

- Yleisesti ottaen Ikeaa pidetään paikkana, jossa miehet raahaavat ruhoaan jalat hapoilla ja 
rakkuloilla naistensa perässä valittaen ja vikisten siitä, ettei jaksa enää, että tahtoo lähteä kotiin. 
Tällainen minun Mieheni ei ole, vaan on oikeasti mukana jutussa ja auttaa minua. Ja nyt tajusin, 
ettei tämä ole mikään meidän kahden välinen eroavaisuus, mutta olkoon nyt tässä listassa ..

- Minä nukun paksun peiton, pehmolelujen ja monen tyynyn kanssa, kun 
taas Mies tahtoo mahdollisimman litteän tyynyn, sekä ei -muhkean peiton.

- Minä pidän graaffisesta suunnittelusta ja journalismista, joista Mies taas ei perusta 
lainkaan, vaan pitää enemmän musiikki ja video jutuista, joista minä puolestani en pidä.

- Vaikka kuuntelen lähes kaikenlaista musiikkia, Antti Tuiskusta ihan Dimmu Borgiriin saakka, en ole 
kuunnellut samanlaista musiikkia mitä Mies kuuntelee. Mies siis soittaa yleisesti ottaen hardstyle -musiikkia 
ja sen alakategorioita, joista minä olen oppinut omaksi kummastuksekseni jollain tapaa myös pitämään.

- Mies juo kahvinsa maidon kanssa, minä taasen mustana.

- Minä olen rikkinäisestä ja epätavallisesta perheestä, kun taas Miehen 
perhe on ehjä, vanhemmat ovat edelleen yhdessä, perhe viettää aikaa 
yhdessä ja on paljon tekemisissä myös lähisuvun ja perhetuttavien kanssa.

- Minä olen sosiaalisen median orja, mutta Miehellä ei ole edes Facebook -profiilia.

- - -  - - -

Oletko sinä huomannut pari- tai kaverisuhteessasi 
että "Erilaisuus yhdistää" sanonta pitäisi paikkansa ?
Ja mitkä eroavaisuudet teitä sitten yhdistävätkään ?

28 kommenttia:

  1. Aw, mie tykkään tuosta sun ulkoasusta ;__; se on jotenkin sun tyylinen ja silleen, en osaa edes selittää xc mutta mä haluun sanoa että vaikka mä oon vasta vähän aikaa ollu sun lukijana - niin mie pidän todella paljon sun blogista! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta kommentista, ja tervetuloa uudeksi lukijaksi ♡ !

      Poista
  2. Tollaset erilaisuudet yhdistää monestikki :) Mutta jos esim. liian erilaiset arvot nii se voi olla ongelmana suhteessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Mitä tarkoitat "liian erilaisilla avoilla" ? :o

      Poista
    2. Nyt on kiva ulkoasu ja asiallinen postaus :) Niinhä se menee et erilaisuus yhdistää, mut veikkaan et toi DistressedFairy tarkotti erilaisilla arvoilla esim sellasta et jos toinen ihminen arvostaa hirveesti kauneutta, ahkeruutta, uuden oppimista, oikeudenmukasuutta ynnä muuta ja toinen taas arvostaa niitten asioitten totaalisia vastakohtia niin elämä voi olla aika hankalaa :) En kyllä usko että ihan mahdotonta, mut hankalaa ainakin.

      Poista
    3. Kiitos ♡ !
      Aaa, nyt ymmärsin aamukoomalta tämänkin asian ! ;D

      Poista
    4. Haha :'D Aamukooma on paras <3

      Poista
    5. Aamukooma ennen kahvia, in my ass ! :D

      Poista
    6. Siis arvoilla tarkotin just niinku Pietu sano :D Mutta siis ite en vois olla sellasenkaa iha erilaset arvot ku itellä,esim tyylii että eläimiä sais satuttaa nii sellasenkaa on aika vaikea olla tai muuta tällästä.

      Poista
    7. Juu ymmärrsin :) Enhän minä itsekkään voisi olla ihmisen kanssa, joka olisi "himouskovainen", eihän siitä tulisi yhtään mitään ! Tuollainen vastaava eroavaisuus olisi kyllä ihan liikaa ..

      Poista
  3. Välillä puhuessamme tulevaisuudesta, poikaystäväni puheessa toistuu lähinnä sana "ura", kun taas minä haaveilen omasta talosta, lapsista, matkustelusta jne. Tosin mahtaako tämä olla ihan tyypillinen miesten ja naisten ero? :D


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa tosiaan olla se kliseinen "naisten ja miesten ero" -juttu .. :D

      Poista
  4. Itse seurustelen naisen kanssa mutta välillä erot kuin miehen ja naisen välillä. Minä olen se "naismainen" nainen. Puolisoni mm. siivoaa erittäin mielellään itse en juurikaan, minä suunnittelen talon ostoa ja suhteen rekisteröintiä mutta puolisoni jarruttelee mua : )

    VastaaPoista
  5. Graaffinen suunnittelu... :D heh juupa juu.

    Ite luulin että erilaisus yhdistää mutta toisin kävi. Meillä ne kääntyivät toisiaan vastaan. Oon oppinut että samanlaiset ihmiset elää harmoniassa paremmin kuin erilaiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Graaffinen suunnittelu = (Y)

      Näköjään joskus käy toisin, että erilaisuus yhdistääkin. Ei se tietenkään jokaisen kohdalla varmasti pidä paikkaansa.

      Poista
    2. Tarkoitin että se kirjoitetaan graafinen suunnittelu .. :D ei graaffinen.

      Voisin kuvitella että se, sopiiko eri persoonat yhteen, ei niinkään riipu yksittäisistä tavoista vaan ihan itse ihmisestä. Kun sinulla on omat mielenterveydelliset ongelmasi, ei ehkä vierellesi sovi toinen samanlainen. Taisiis mieti vähän millaista elämä olisi. Toisesta huolehtiminen veisi omiakin voimavarojasi jo itsesi lisäksi. Ehkä myös joissain tilanteissa se että toinen on aina valmis ryhtymään hoitamaan asioita toisen laiskotellessa on hyvä, kahdella laiskalla jäisi hommat hoitamatta!

      Kuten tuolla ylhäällä mainittiinkin, ehkä ihan ne asenne- ja näkemyserot on pahimpia. Minun ja entisen kumppanini näkemyserot esimerkiksi siitä paljon vietetään yhdessä aikaa, onko vapaa suhde ok, voiko läheisyyden ja hellyyden lopettaa kun on oltu tarpeeksi kauan yhdessä jne poikkesivat täysin omistani....juuri siksi kyseessä onkin entinen kumppani, ja vaikka erosta onkin yli kaksi vuotta tulee silti kyynel silmään lähes joka päivä :(

      Poista
    3. Ihanaa kun hallitsen niin hyvin tämän oikeinkirjoittamisen taidon, lol :D

      Oivoi .. Paljon voimia sinne ♥ Kyllä varmasti vierellesi löytyy vielä joku, jonka kanssa asenne- ja näkemyserot ovat kohdallaan enemmän tai vähän vähemmänkin ♡

      Poista
  6. vastakohdathan täydentää toisiaa, ainaki näin on mulle joskus sanottu ! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin minulle, ja kai siihen on alettava tosissaan uskomaan ! :)

      Poista
  7. Graaffinen suunnittelu = graafinen suunnittelu

    Anteeks, oli pakko korjata :D

    Mutta joo, ehkä erilaiset piirteet todellakin täydentävät toisiaan, kun taas täysin eri arvot ei musta osu millään yhteen, mutta sitä tässä nyt ei tarkoitettukaan ilmeisesti :) Mulla ja miehelläni on paljon erilaisia luonteenpiirteitä, mutta arvot ja maailmankatsomus natsaa ihan täysin yhteen, ja tämä suhde onkin kyllä ollut parasta koskaan!

    VastaaPoista
  8. Heippa! Olen ollut jo pitkään blogisi lukija mutta en ole koskaan kommentoinut mitään :) Halusin vain sanoa että vaikutat mukavalta, aidolta ihmiseltä, joka on tarponut läpi monenlaisten polkujen. En kyllä tiedä miten tultaisiin oikeassa elämässä toimeen, heh. Paljon jaksamisia sinulle silloin kun elämä tuntuu menevän ylämäkeen ;) -Sofia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon, ja tervetuloa uudeksi lukijaksi ♡ Kiva kun kommentoit ensimmäistä kertaa :')

      Poista
  9. vastakohdat täydentää toisiaa ! huikeen paljon onnea sulle ja sun miehekkeelle ! :-)

    VastaaPoista
  10. Minä ja mieheni.. 'Punkkari' ja 'Hip hoppari' tai niin hän meitä kuvastaa. Molempia meistä enemmänkin kiehtoo poikkeavuudet toisissamme. Erilaisuus on rikkaus. Erilaiset täydentävät toisiaan ;)

    VastaaPoista