• desireforthefuture.blogspot.fi

maanantai 21. heinäkuuta 2014

Being Alternative.

Hiuksetmeikkilävistykset ja vaatteet, niistä on medän
Alternative -tyylisten ihmisten kuulemat kommentit tehty !


- - -  - - -

Hieman negatiivispainotteisia, kuulemiani kommentteja tuntemattomilta ihmisltä,
kun olen ollut esim. ruokakaupassa, kirjastossa, kirppiksellä tai vain kävelyllä;

- " Hyi vittu ! "
- " Paljonko sä maksat ? Hahha ! "
- " No huhhuh, nyt mä olen nähnyt kaiken, hehheh ! "
- " Eikös tollasten kanssa purase hamaankin halki, höhhöh ? "
- " Ootko sä joku Lordin tyttöystävä vai ? "
- " Saako tolla lookilla muka paljonki munaa ? "

- Ja kyllähän näitä vielä riittää !

- Joskus kuulen, kuinka juuri ohittamani pikkupoikien lauma alkaa räkättämään
takanani, tai sitten hieman vanhemmat pojat vislailevat minulle mennessäni ohi.
Nämä ovat niin harmittomia juttuja, etten niihin jaksa enää oikein kiinnittää sen
suurempaa huomiota, mutta joskus saatan kääntää katseeni minulle vislailleen
mieshenkilön suuntaan ja hymyillä, mutta tämän suurempaa huomiota en anna.

- - -  - - -

Onneksi olen saanut kuulla myös positiivisia kommentteja tuntemattomilta ihmisiltä,
tämä eräs kohtaaminen kirppiksellä oli sellainen, joka minun piti ihan kirjoittaa ylös;

"Anteeksi jos häiritsen, mutta sä olet kyllä tyrmäävä näky ! Miksikäs 
tällaista tyyliä kutsutaan ? Edustatko sä jotain lahkoa tai ryhmää ?"

"Eh, ei, en sentään. Tää on ihan mun oma tyyli."

" No jopas jotain ! Wautsi, oli ihan pakko tulla kysymään kun olet niin
erikoisen ja silmiinpistävän näköinen ! Pidä tuo tyyli, se on hieno ! Ja
oikein hyvää päivänjatkoa sulle ! " *Peukku ylös ja leveä hymy perään*

"Ou, kiitos tosi paljon .. Ja kiitos, samoin teille ! "

- - -  - - -

Nyt tahtoisinkin kuulla teidän kokemuksianne !

Oletteko te saaneet teitä vastaan tulleelta, tuntemattomalta ihmiseltä 
kommentteja ulkonäkönne suhteen ? Ovatko nämä kommentit olleet 
positiivisia vaiko negatiivisia ? Millaisia kommentteja olette kuulleet ? 
Millainen fiilis niistä on jäänyt ? Miten reagoitte näihin kommentteihin ?

16 kommenttia:

  1. Sekä positiivista, että negatiivista on tullut kuultua (negatiivista aika vähän ja valtaosin vain sukulaisilta). Vaatteita on usein kehuttu hienoiksi ja silloin kun omistin rastat niitä kanssa kehuttiin. Negatiiviset kommentit ovat olleet lähinnä "eikö sinun pitäisi jo aikuistua"-kategoriaa. Myös on yritetty seksiä ostaa, mutta en pahemmin maindaa tuollaisista :) Olen huomannut, että ei tarvitse olla kuin korkokengät jalassa ja muuten peruslookki, niin näitä seksinostajia kyllä löytyy.

    VastaaPoista
  2. Mä oon kanssa saanu kuulla tota Lordin tyttöystävä -settiä :D Ja sit baarissa usein lävistyksiä katotaan ja kommentoidaan pahalla esim. "miks sulla on tollaset" tai "mikä sonninrengas sulla on"
    Ja tutuilta on tullu myös hiustenväristä kommenttia tähän tyyliin "mäkin aattelin värjätä hiukset, mut pitäydyn kyllä ihan NORMAALEISSA väreissä" :D En oo kyllä ikinä loukkaantunu, mutta kyllä ne mieleen usein jää.

    VastaaPoista
  3. Kyllähän näitä tapauksia on sattunut varmaan jokaiselle, mut suurin osa kuitenkin reagoi muhun aika neutraalisti, eikä jaksa ihmetellä tukan väriä, vaatetusta tai legoja naamassa. Negatiivisia kommentteja en oo kuullut aikoihin, mutta silloin tällöin vanhemmat ihmiset katsovat nenän vartta pitkin halveksuen. Joskus metrossa vanhempi nainen tuli tarjoamaan Jeesuksen apua, vaikka olin suht neutraalin näköinen (ei meikkiä, siisti kauluspaita päällä) työpäivän jäljiltä. Se oli huvittavaa.

    Positiivisia kommentteja tulee paljon useammin, ja myös vanhemmat ihmiset on alkanut kiinnostua lävistyksistä ja räikeästä tukan väristä. Kerran eräs suloinen vanhus pariskunta tuli kauheasti kehumaan mun turkoosia tukkaa ja tyyliä ja aaw, tuli niin ihana fiilis :') Myös lapset osaavat olla suloisia, kun ihmettelevät miksi tuolla tädillä on piikkejä naamassa..

    VastaaPoista
  4. Jep. Pienet lapset ihmettelee.. "mitkä niitit tolla on naamassa/mikä peikko tuo on." Yms. Vanhemmat ihmiset, ihan siis eläkeikäset osottelee ja kuskii keskenään kun ihmettelevät venytyskoruja.
    On myös kehuttu. Naapuri sanoi, että jos ei tuntis vois pelätä, mutta oon kuulemma mukavimpia nuoria ketä tavannut.
    Parturina toimiessani paras oli kun pieni poika sanoi äidilleen että hänkin haluaa punaisen tukan ja samanlaisen lävistyksen kuin minulla (septum). Ja onhan näitä muitakin, nämä päällimäisenä mielessä

    VastaaPoista
  5. "Halloween meni jo" on aika klassikko :D Ei vaan, shokkivärisestä päästä, lävistyksistä, New Rockeista ja venytyksistä huolimatta en ole koskaan kuullut tuntemattomien huutelua mistään tälläsistä. Tyypillisin kommentti on edelleen "hyvä perse" joltain tuntemattomalta juopolta keskellä yötä. Tai et pienet lapset selittää bussissa mun hiustenväristä.

    VastaaPoista
  6. Hyvin samantapaisia kommentteja. Töissä, vaikka muutoin omasta mielestäni olen hyvin pliisu tylsässä meikkivoide+ripsari meikissä, asiakkaat välillä ihmettelevät hiusteni väriä tai sitten saan kauheasti kehuja siitä. Aina jaksetaan ihmetellä, että MIKSI pukeudun näin tai noin ja bileissä jaksetaan aina naureskella, miten "Satanican korvat sulaa", kun ei hevi soi (ihan kun en muka muuta kuuntelisi). Se on hauskaa, miten jostain musiikkimaustakin voi vetää kauheita johtopäätöksiä. Itseäni ei haittaa yhtään bileissä soiva popitus, mistä en ehkä niin välitä, mutta auta armias jos bileissä oiskin pelkkää metallia nii johan se poraaminen alkaisi -.-' Sitten väitetään, miten alternative ihmiset on muka niin ahdasmielisiä tulemaan pois siitä "omasta jutustaan" välillä. Huoh.

    No mut joo toi meni vähä aiheen vierestä :D Lapset aika lailla pelkäävät tai ihmettelevät, mutta jotkut saattaa olla tosi innoissaan jostain vaatteestani tai hiuksistani. Yleensä ihan hyvää kommenttia olen saanut suoranaisesti, mutta paheksuvia katseita sitäkin enemmän.

    VastaaPoista
  7. Ei oikeastaan keiltäkään muilta tule sanomista kuin pikkutytöiltä: "Kato, äiti, mitkä punaiset hiukset! Mäkin haluun!"

    VastaaPoista
  8. Yleisisimmät negatiiviset kommentit pää-asiassa miehiltä liitttyy AINA lävityksiin, mun kohdalla siis :) Tyyliin: " nätti tyttö, mutta kamalat rojut naamassa", "Voisin vaikka pyytää sua ulos, mutta toi romuläjä naamassa ei sovi sulle/kellekkään".... Eli monesti lähinnä siitä kuin ne "romut" naamassa jotenkin muka pilaa kasvot. Hupaisaa :D Lapset taas on ollu ihania, katsellu ja ihaillu ja kyselly että eikö sua satu kun noi menee naaman sisään :DD

    VastaaPoista
  9. Kirkkaanpunaisella parinkymmenen sentin mittaisella irokeesillä ja sivukaljuilla sain kaikki pikkulapset pelkäämään ja vanhemmat ns. "täti-ihmiset" katsomaan hyvinkin kieroon. Itse lähinnä naureskelin aina ihmisten reaktioille (joihin useimmiten vaikutti myös että näkyikö arvet jne) sillä musta on aina ollut hauska herättää erilaista huomiota. Mieleenpainuvin ulkonäköön liittyvä kohtaus oli kyllä se kun kävelin normisti kouluun revityissä mustissa farkuissa, nahkatakki päällä, täynnä ketjuja ja niissä jo mainituissa punaisissa hiuksissa jotka sojotti kohti taivasta, kun mua vastaan pyöräili ehkä 40 ikävuoden paikkeilla oleva mies pikkutytön kanssa. Mies ja tyttö jäivät molemmat tuijottamaan ja mies huusi perään jotain "hieno juttu" -tasoa olevaa kommenttia peukalo pystyssä ja leveä hymy kasvoilla. Paransi kyllä päivää :)

    VastaaPoista
  10. mulle on alettu laulaan Turmareiden "Teurastajaa" rappukäytävässä, kun törmäsin hieman sievässä oleviin naapurinjätkiin. aluksi meinas tirahtaa kyynel, "niinkö kauheelta näytän?", mut sit aloin nähdä asiassa hauskankin puolen, ja lopulta vaan nauratti :D

    lapset tosiaan tuijottaa kaupassa pitkään, ja happamat mummot, mut oon ottanut asenteen et hymyilen kaikille jotta niille jäis ees vähän enemmän kuva ettei kaikki tatuoidut, lävistetyt ja "erilaiset" ihmiset oo tyyliin "niitä mummonpotkija saatananpalvojia", tai muuta :D

    VastaaPoista
  11. Kuulostaa hyvin tutulta tuo saamasi negatiivinen huomio!

    Hiljattain sain kuulla eräältä mieheltä, että minulla on niin paljon meikkiä, että näyttää kuin kasvoni murenisivat. Hän oli kuulemma tavannut juuri kauniin naisen, jolla ei ollut meikinhäivääkään ja silti näytti uskomattoman hyvältä.

    Eräs juoppo pysäytti minut kadulla ja kehui kroppaani. Sanoi: "Olet ihan hyvännäköinen. Et ihan Miss Suomi, mutta vaatemalliksi voisit sopia, kun olet hoikka ja näin." Eli hyvä kroppa, mutta niin ruma, etten kelpaisi missiksi..

    Ennen minulla oli tapana piirtää kauneuspilkku. Joku äijä koki tarpeelliseksi tulla sanomaan: "Sulla on hieno kauneuspilkku!"

    Kerran menin tekemään baarin jälkeen tuttavuutta erään ihmisen kanssa. Hän vaikutti välttelevältä ja poissaolevalta. Kysyin, miksei hän halua jutella. Hän vastasi: "No, kato nyt itseäsi!"

    Myös sukulaisilta/perheenjäseniltä olen saanut paheksuntaa ulkonäkööni liittyen.

    VastaaPoista
  12. Vaikkei mun tyyli ole kovinkaa erikoinen, niin oon silti saanut kuulla monesti mun lävistyksistä kaikkea hyvää ja huonoa :D Musta on törkeetä sanoa tollasta sulle tai kenellekkää, olisi enemmi hiljaa jos ei ole mitää hyvää sanottavaa.

    VastaaPoista
  13. Näinä päivänä kun on oma tyyli jo liikkunut vähän "normaalimpaan" suuntaan, niin aika harvoin saa enää kuulla palautetta... Mutta pikkulapset tuijottaa tatuointeja ja korvavenytyksiä kyllä, viime viikolla pikkutyttö käveli päin lyhtypylvästä kun ei malttanut katsoa eteensä <3 Smileyn takia vanhemmat ihmiset ovat luulleet ett mulla on roska suussa, isäni pyysin että lakkaan hymyilemästä xD
    Mua ei muiden reaktiot haittaa, musta on hauskaa herättää ihmisissä vähän kummastusta.. :)

    VastaaPoista
  14. Mulla pukeutuminen on yleensä aika perusrokkaria, mut hiuksista on tullu, jos ei mitään sanoja, niin katseita kylläkin.
    Esimerkiksi kun mulla oli koko pää siilinä, niin katso kyllä perus kotiäititantat oikeesti ihan vitun halveksuvasti tai muuten vaan tosi tuimalla ilmeellä :D Tais joku baarissa kysyä, että olenko lesbo ja miksen halua näyttää naiselta.
    Vihreet hiukset kun oli, olin homepää ja ne oli kuulemma "hämmentävät", en tiiä tarkottiko se nyt sit hyvällä vai pahalla.
    Muista shokkivärihiuksista en ookkaan kuullu sit oikeestaan mitään negatiivista.
    Myös venytyksestä on ulkopuolisilta tullut hyi vittua ja ompas kamala yms tällasia.

    Aikoinaan, kun pukeuduin oikein omaperäisesti (en edelleenkään silti häpeä sitä) niin tuli kyllä huutelua. Huorittelua ja tällasta. Mut mitäs pienistä :D

    VastaaPoista
  15. Mä oon tosi harvoin kuullu negatiivista sanaa, tai sitten oon vaan suodattanut ne suoraan pois. En mä niihin jaksais muutenkaa takertua, kun ei ne mun päivää pelastaakaan vois.

    Kerran kun odotin kaveria juna-aseman luona niin yks perhe tuli mua vastaan ja sen perheen äiti tuli mun luokse sanomaan näin:
    "Hei anteeks! Sulla on ihan helvetin hieno tyyli! Mä arvostan tosi paljon! Pidä toi! Tosi magee!"
    Ja tais se jotain muutakin sanoa, mutta toi "Helvetin hieno tyyli" jäi mieleen :D Se oli tosi kiva. Jäin vähän hämmästelemään ja olis tehnyt mieli halata kys. naista, mutta sanoin vaa nätisti kiitos ;D

    VastaaPoista
  16. Juu kyllä mullekin on tultu Jeesuksen apua tarjoamaan ja heti monta kertaa, sillä asun alueella jossa on aika paljon lestadiolaisia. Ainakin silloin, kun olin vielä yläasteella, mun uskottiin olevan saatananpalvoja :D päin naamaa ei tosin tultu sanomaan mitään, katteltiin vaan nokkavartta pitkin tai sitte vaihtoehtosesti kampattiin sun muuta, mutta mun isälle oli joku yli-innokas vanhempi käynyt ilmaisemassa huolensa...

    VastaaPoista