• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

keskiviikko 10. syyskuuta 2014

"Äiti, miksi tätillä on kalju?"

"Rakas, ei toisen ulkonäköä voi tuollatavalla kommentoida, varsinkaan sen toisen kuullen." Näin kävi keskustelu, jonka äiti ja tytär kävivät minun kävellessäni heidän ohitseen kirpputorilla. Lapset muutenkin tuijottivat minua kuin haltioituneina, lopulta törmäten pöytään tai toiseen tuijottavaan lapseen. Eivätkä vanhemmatkaan ihmiset voineet olla tuijottamatta, yrittämättä edes peittää sitä. Eli tosiaan, minäpä leikkasin sivukaljut takaisin! Jostain syystä ne aina palaavat osaksi hiustyyliäni, ei niistä kauaa voi olla erossa kun ne jo haluaa takaisin. Ja minä yksinkertaisesti ra-kas-tan hiuksiani !


Olen aiemminkin kirjoittanut naisen kaljuudesta, ja minulla onkin paljon kokemusta siitä, miten naiseen reagoidaan jolla on pää edes osaksi kalju. Viimeksi minulla oli tällaiset molemminpuoleiset kaljut vuoden 2011 alussa. Silloin .. No, sain kuulla hyvinkin raakaa negatiivista kommentointia Sijaisäitini puolesta, mutta se ei haittaa minua enää. Silloin olin aivan murtunut, mutta enää nykypäivänä minä en välitä muiden mielipiteistä todellakaan niin paljon kuin tuohon aikaan. Nyt olen paljon itsevarmempi ulkonäköni suhteen. Ihan sama mitä muut sanovat ja mitä mieltä muut ovat. Nämä ovat minun hiukseni, tämä on minun pääni, ja se on minun oma päätökseni mitä niille teen ! :) Tähän väliin linkkinä yksi postaus teille luettavaksi tuolta vuodelta 2011, jolloin ensimmäisen kerran leikkasin sivukaljut, ja jolloin olin surun musertama kuulemistani lannistavista sanoista: Ulkonäköni on minulle niin helvetillisen tärkeä ja arka asia. Postaus sisältää myös pari videota, muistakaahan tsekata myös ne !

Joidenkin mielestä kaljuus (kokonaan tai osaksi) on käsittämättömän epänaisellista ja rumaa, ja joidenkin mielestä minäkin olen nyt ruma, mutta jokaisella on oma mielipiteensä, sille ei voi mitään eikä sitä voi muuttaa. Eikä siihen olisi tarvettakaan. Pääasiahan on, että ihminen on itse tyytyväinen ulkonäköönsä. Ja totuushan on se, ettei kukaan voi määritellä sitä, millainen nainen on kaunis ja naisellinen, millainen ruma ja epänaisellinen. Ei kukaan, on vain mielipiteitä. Jokainen nainen on tavallaan kaunis, oli hän sitten kalju tai perkele ihan mitä vain ! Niin, eipä minulla muuta tälläkertaa, loppuun vielä kuvia nykyisistä hiuksistani. Myöhemmin luvassa parempilaatuisia kuvia, kunhan vain jaksan laittautua, enkä vain poseerata märissä hiuksissa ja ilman meikkiä Hello Kitty pyjamassa .. :')



- - -  - - -

Oona kuittaa, xoxo 
• See you in your nightmares 


13 kommenttia:

  1. Ihana oot ja nätti! ❤ Sopii hyvin! :D
    Mun mielestä kalju tai siili tai puolikalju tai sivukalju jnejne voi olla todella kaunis, näyttävä ja naisellinen! Se voi tuoda ihan uudella tavalla esiin omia piirteitä ja korostaa niitä, ei tee mitään inttijäbää vaikka olis kaljua. :P

    Arvostan tosi paljon ihmisiä, joilla on rohkeutta ja itsevarmuutta olla ihan niin kuin tykkää. Mahtavaa! ^___^

    ~ Frillycakes ~

    VastaaPoista
  2. Hienoa että uskalsit leikata nuo kaljut ja näyttää siltä miltä haluat, välittämättä muiden mielipiteistä! Olet varmasti rohkaiseva esimerkki monelle ja noi tosiaan sopii sulle hyvin :)

    VastaaPoista
  3. On ihanaa saada näin positiivisia ja tsemppaavia kommentteja, kiitos tytyt ♥ !

    VastaaPoista
  4. Pitäisi just muistaa, että ongelma on aina katsojan silmissä, eikä kohteessa itsessään tuollasen asian suhteen. Haluat olla oma itsesi, etkä halua satuttaa ketään. Ei kenenkään pitäisi ottaa itteesä toisen hiusten leikkuutta tai muutenkaan ulkonäköä. Itse näytän "keskiverto" tyypiltä ja saan silti lokaani niskaan ulkonäöstäni välillä. Joskus olen liian laiha. Joskus olen liian lihava. Joskus olen kalpea ja joskus en. Uskon ja ymmärrän, kyllä miksi ihmiset pahottavat mielensä tollasista kommenteista. Pitäis kuitenkin muistaa, että kaikkia ei voi eikä pidä miellyttää vaikka näyttäisi miltä, niin kliseistä kun se onkin. Ja kyllähän järki sanoo, että jos toisella on tarve kommentoida epärakentavasti ja haukkua toista, ei sillä itsellään ole kaikki ihan hyvin. Eihän mekään puututa siihen miltä muut näyttävät? Silloin ongelma on itse haukkujassa eikä kohteessa itsessään, kun ei pitäisi kenenkään muun elämään vaikuttaa toisen oleminen saati hiustyyli. Eri asia, jos olisit ajellut jonkun toisen pään tämän tahtomattaan. Saakeli sentään! Hienoa, että olet päässyt tosta 2011 vuodesta eteenpäin itsevarmuudessasi. Jesss, just mahtavaa! Tsempit sulle. 8)

    VastaaPoista
  5. (tämä nyt on ehkä enemmän kommentti siihen vanhempaan juttuun mutta mutta...) minä en kylla ymmärrä miten sinun hiukset on kenenkään muun asia! tuo 'ajattele nyt muita ihmisiä' on ihan typerin kommentti jota olen koskaan kuullut jonkun muun ulkonäöstä. sanoisin että se on se kommentoija joka on todella itsekäs eikä kommentin kohde. ARGH. haluaisin mennä menneisyyteen ja huutaa sijaisäidillesi. ♥ ♥ ♥ oona on tyylilyyli ja pää-asia on että OONA TYKKAA ja oona on tyytyväinen hiuksiinsa. kaikki muut saa mutista itsekseen.

    VastaaPoista
  6. Musta noi on hassut noi tossa ylhäällä olevat lyhkäset kohat :) mutta sopii sulle tosi hyvin. OOn muutenki aina ihaillut sun tyyliä täällä blogissa.. oot niin super kaunis. :)

    VastaaPoista
  7. Näytät upealta ! Mullakin oli sivukalju kun tapasin nykyisen poikaystäväni mutta kun rupesin sitä nyt haikailemaan takaisin oli komentti heti "et vitussa, se on ruma." Mutta valinnat täytyy aina tehä ite, tyylin pitää olla sellainen mistä itse pitää, aivan sama mitä muut sanoo. Go girl ! :>

    VastaaPoista
  8. Mulla on ollu viimeisen puoltentoista vuoden aikana moneen kertaan toinen sivu tai kummatki sivut kaljuna ja en oo saanu osaksi mitään kummastelua tai sitten en oo ikinä kiinnittäny huomiota :D Ainut joka on ollut järkyttynyt mun hiuksista on ollu oma äiti :D

    VastaaPoista
  9. Yhdyn ensimmäiseen kommenttiin! Naisellisuuttaan voi korostaa myös näin, samoin miehillä pitkät hiukset voi korostaa miehisyyttä! :)

    VastaaPoista
  10. Täällä kans tykkääjä! Itelläni oli muutama vuosi sitten hyvin pitkään sivusiili tai sivu lähes täysin posliinikalju, sain kummastuneita katseita kyllä, mutta en muistaakseni saanut negatiivista palautetta (ainakaan suoraan kukaan ei sanonut, tai jos kadulla jotkut siitä supisivat, en kuullut :D) Rakastin niitä yli kaiken, kunnes päädyin vetämään koko pään 3mm siiliksi. :) Puolet luokkalaisista katto niinkun oisin järkeni menettänyt, ja teki niiden mieli sanookkin jotain mut ehkä ne tiesi jo siinä vaiheessa et ärähdän jotain.. :D
    Välillä on sivusiiliä ikävä, koko pään siiliä ei niinkään (se kasvatusoperaatio....). Tässä on nyt vastaan tullu samantyylisiä hiuksia kun mitä sun on, ja ai että jos oisin lesbo niin panisin.
    Musta noi sopii sulle jopa paremmin kun kokopäätukka, jonka tajuun typeräksi sanaksi heti kun sen kirjotin. Plus että ei sunkaan naisellisuutes hiusten myötä oo lähtenyt, niinkun ei kenenkään muunkaan! Inhoon sellasta ajattelutapaa. :/
    Perhana kun tuli taas pitkä kommentti... Anyway, hyvältä näytät! :>

    VastaaPoista
  11. Yhtä lailla jokainen mies on tavallaan komea.

    VastaaPoista