• desireforthefuture.blogspot.fi

torstai 11. joulukuuta 2014

Vartaloni raa'an itsetuhoisuuden jäljiltä.

Seison suuren kokovartalopeilin edessä harjaamassa hiuksiani, jotka pudottelevat suihkun jälkeisiä pisaroita hartioilleni, josta ne valuvat rintaani pitkin ja katoavat ympärilleni kiedottuun pyyhkeeseen. Lasken harjan kädestäni ja avaan pyyhkeen solmun kietoakseni sen uudestaan tiukemmin ympärilleni. Pyyhe kuitenkin tippuu lattialle. Kumarrun nostamaan sitä, mutta katseeni osuu peilin peilaamiin jalkoihini. Nousen kumarasta, mutta en nosta pyyhettä. Jään katselemaan alastonta vartaloani. Vartaloani, joka on täynnä erikokoisia arpia. Niitä on kaikkialla. Kasvoissa, kaulassa, käsivarsissa, ranteissa, reisissä, säärissä, nilkoissa. Olen jo niin tottunut arpiini, etten yleisesti ottaen normaalisti enää edes kiinnitä huomiota, kun katson itseäni peilistä. Ne ovat jo jotain niin "normaalia", mutta nyt, pitkästä aikaa minä katselin itseäni tarkemmin.
   Vaikka koen harmia, olen samalla myös ylpeä itsestäni. Olen nimittäin ollut pian vuoden olematta itsetuhoinen. Tammikuun lopussa vietän "vuosipäivääni". Mutta onko tämä tapa kokonaan poissa elämästäni ? Voiko se vielä palata ? En ntiedä, en todellakaan tiedä. Toivon että ei, mutta silti pelkään. Pelkään, jos tapahtuukin jotain minkä johdosta romahdan, minkä johdosta sydämeni särkyy, minkä johdosta aloitan jälleen tavan josta olen ollut kuivilla pian vuoden ajan. Toisaalta, en minä voi olla niin heikko. En minä voi olla niin heikko että retkahtaisin yli vuoden kuivilla olon jälkeen. Vai voinko .. ? En tiedä, ja se pelottaa. Mutta eihän tulevaisuudesta koskaan tiedä. Ehkä tämä on jo kokonaan ohi, vain menneisyyttä.
   Makaamme Jeren kanssa sohvalla katsomassa TVtä. Minulla on päälläni vain suuri yöpaitani ja alusvaatteet. Pidän paljaita jalkojani hänen sylissään. "I love you", kuulen Jeren sanovan ja käännän katseeni TVn ruudusta hänen kauniin sinisiin silmiinsä, joiden katse laskeutuu pian reidelleni. "And you, you, you, you and you" hän hokee tökkäämäällä sormellaan yksitellen oikean jalan reiteni paksuja arpia. Hymyilen hänelle. Vaikka kroppani on mitä on, hän rakastaa sitä sellaisena kuin se on. Hän rakastaa minua sellaisena kuin olen. Hän rakastaa minua niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin.

- - -  - - -



- - -  - - -

Eris kuittaa, xoxo 
• See you in your nightmares 


 Eris WeHeartIt'ssä.
 Eris Instagram'ssa.

27 kommenttia:

  1. Hienosti kirjoitettu teksti, jotenkin tosi koskettava. Varsinkin tuo loppu ! Onnea 'vuosipäivälle' vaikka se onkin ensi vuoden puolella:)

    VastaaPoista
  2. Voihan olla että joskus vielä tulee joku hetki kun viiltelet, mutta ei se tarkoita sitä että se tapa alkaisi uudelleen. Se on vain sitten se yksi kerta ja siitä jatketaan taas eteenpäin. Mutta uskon että mitä enemmän tulee kuukausia ja vuosia täyteen, sitä helpompaa on olla viiltelemättä vaikka sellaisia hetkiä tulisikin että tekisi mieli.
    Vuosi on pitkä aika, olen varmasti tämän ennenkin sanonut mutta saat kyllä olla itsestäsi ylpeä. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinä ihanuus ♥ !
      Toivon kyllä että tämä olisi jo ohi, mutta eihän sitä koskaan voi tietää mitä elämässä tulee tapahtumaan .. Toisaalta olen ollut vahva ja täysin halutonkin satuttamaan itseäni näinkin pitkään, joten miksi en jatkossakin .. :)

      Poista
  3. Sinulla on ihana ihminen vierelläsi. Varokin työntämästä häntä pois. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on maailman ihanin ihminen vierelläni ♥ Enkä minä tahdo luopua hänestä ikinä !

      Poista
  4. Oona sä oot aivan ihana ja sä kirjoitat tosi kauniisti. ♥ Mullakin on tuo kyseinen 'vuosipäivä' tässä joulukuun lopulla, pitäisiköhän sitä oikein juhlistaa jotenkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, ♥ ! Vuosi on pitkä aika, onnea myös sinne ! :)

      Poista
  5. Todella upeasti kirjoitettu.Toivon todella, että näitä vuosipäiviä kerääntyy tulevaisuudessa paljo lisää. <3
    Ymmärrän kyllä pelkosi.Kohta kolme vuotta sitten sairastuin synnytyksen jälkeiseen ahdistukseen, joka paheni psykoosiksi.Joka päivä ajatus sairauden palaamisesta kummittelee mielessäni.Olen kuitenkin yrittänyt ajatella positiivesti, että "paraninhan" minä ensimmäiselläkin kerralla.Olen saanut yli puolet lääkeistä pois ja lääkkeiden tiputtaminen jatkuu edelleen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ♥ ! Huhhuh, kuulostaa todella epämiellyttävältä .. Toivottavasti sinullekin näitä vuosipäiviä kerääntyy tulevaisuudessa paljo lisää ! :)

      Poista
  6. Sulla on kyllä mahtava tyyli kirjoittaa asioista :) Ihan kuin välillä jotain tarinaa lukisi.

    - Tyttö Tampereelta

    VastaaPoista
  7. Ootpas lihonut paljon... :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'DDD En itseasiassa ole lihonut kiloakaan.

      Poista
  8. Teettekö te aina Jeren kanssa teidän 'rakkaudentunnustukset' englanniks?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yleisesti ottaen kyllä. Esim. Aamulla jos Jere tuo minulle kupin kahvia, sanon "I love you". Toisin tosin on ns. vakavammissa tilanteissa. Silloin sanomme kyllä "Rakastan sinua" :) Käytämme siis molempia, mutta eri tilanteissa.

      Poista
  9. Lol, hajosin tolle lihomis kommentille xd Mut siis piti jo aikoi sitte tulla kommentoimaa, et ihana postaus darling ja noit samoi pelkoi on mullaki iha päivittäi :c "Mitä jos, entä jos?" Mut pitää vaa toivoo ettei romaha tai käy mitään sellasta et palais taas entiseen :) <3

    Ps. Oisko eka kerta ikinä tai ainakaa pitkää aikaa ku viiltelyy liittyvä postaus ei nostanu kauheeta paskamyrskyä! Ihan parasta :>

    Love u ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rakas ♥ Tiedän että sä ymmärrät täysin mistä puhun ! :c Toivottavasti yhdessä pysytään kaidalla tiellä. Ja totta, ensimmäinen kerta kun paskamaiset kommentit ovat teillä tietämättömillä ! Ja se tuntuu ihanalta :') Tosin en tiedä tuleeko niitä tämän kommentin myötä, mutta väliäkö tuolla ! I love you too ♥ !

      Poista
  10. Ihana postaus! Luen satunnaisesti sun tekstejä, mutta oon huomannu ja nostan hattua kyllä, että kirjoitat rohkeista aiheista ja fiksusti. Miellyttävää luettavaa ja onnea tulevaan vuosipäivään! :D <3

    VastaaPoista