• d e s i r e f o r t h e f u t u r e . b l o g s p o t . f i

lauantai 24. lokakuuta 2015

Electronic Cigarette.

 • Hello, My sweet little Bats ಌ !

" Jos sä pystyt ton sähkötupakan avulla lopettamaan
tupakan polton, niin mä sponsoroin koko homman ! "

Ja näin minä tartuin Hra. M 'n heittämään haasteeseen, ja voin
ylpeänä sanoa, että olen ollut lähes 3 kuukautta tupakoimatta !

- - -  - - -

Ennen Hra. M 'n sanoja en ollut suunnitellutkaan tupakoinnin lopettamista. Kyllä minä olin sitä joskus aiemmin yrittänyt, vähentämistä ja lopettamista, mutta ei siitä koskaan tullut mitään, kun ei minulla yksinkertaisesti ollut intoa ja tahtoa moiseen koitokseen. Tupakoinnin lopettaminen tuli minulle itsellenikin siis täysin yllätyksenä. Ja niin, totta tosiaan; Minä lopetin tupakoinnin kuin seinään, kertaheitolla. Kun sähkötupakkani saapui, en ostanut enää yhtäkään askia tupakkaa, tai edes polttanut yhtäkään. Tai no .. Kerran ! Kun sähkötupakan litkut loppuivat yhden vuorokauden ajaksi, ostin yhden askin tupakkaa. Mutta; Hyi Helvetti .. En pitänyt siitä, en sitten lainkaan ! En todellakaan samoin kuin ennen. Tupakan polttaminen oli jotain aivan järkyttävää. Poltin tupakkaa tuon vuorokauden, sillä nikotiinipurkat ovat jotain aaaivan kamalaa. Niitä pitää jauhaa jatkuvasti, ja niistä tulee aivan järkyttävän huono olo. Mutta tosiaan; Onneksi sitä kesti vain yhden vuorokauden, jonka jälkeen palasin helpottuneena takaisin sähkötupakointiin. Ja siinä olen pysynyt. Minä, joka poltin tupakkaa 10 vuotta. Huhhuh, ei voi muuta sanoa. En olisi odottanut pystyväni tähän näin helpoti ja nopeasti, mutta niin vain kävi. Ja olenhan minä aika pirun ylpeä itsestäni ! Kiitos rakkaani, Hra. M ♥ 

- Nykypäivänä tupakointi tuntuu kuvottavalta, ja pelkkä sen 
hajukin etoo. Miten ihmeessä jatkoin niinkin monta vuotta ? 
Loppuenlopuksi, mitä minä siitä oikein sain ? En oikeastaan 
yhtään mitään, jos sitä näin jälkeenpäin tarkemmin ajattelee ..


Mutta miten tupakoimattomuus on minuun vaikuttanut ? Kahden kuukauden jälkeen luulisi huomaavan monia erilaisia muutoksia, mutta en minä nyt ihan niin menisi sanomaan. Mitään huomattavaa muutosta ei tapahtunut, mutta voivathan pienetkin asiat tuntua suurilta. Esim. se, että minulla on oikeasti kynnet ! Siis KYNNET. Kynnet, jotka eivät lohkeile ja liuskoidu jatkuvasti. Kynnet, joita voi oikeasti sanoa pitkiksi. Ra-kas-tan kynsiäni. Aivan ihanaa, että tupakoinnin lopettaminen sai jotain näinkin upeaa aikaiseksi. Vaikka tämä onkin pieni asia, minulle se on suuri. Myöskin keltaisuus on kadonnut niin kynsistäni kuin hampaistani, ja hiuksenikin tuntuvat paljon vahevemmilta, eivätkä ne irtoile niin pahoin kuin aiemmin. Myös kasvojeni iho tuntuu ja näyttää paljon paremmalta nykypäivänä.

Moni väittää, että tupakoinnin lopettamainen lihottaa. Kyllähän haju- ja makuaisti paranevat, ja tätä myöten myöskin itse ruokahalu, mutta voin todeta, ettän ole lihonut tupakoinnin lopettamisen myötä. Olen itseasiassa laihtunut 4 kiloa siitä, kun lopetin tupakoinnin, sillä samaan aikaan päätin päästä eroon ylimääräisestä rasvasta, joka kehossani todetusti on ollut. Ei siis ongelmaa lihomisen kanssa, vaikka ruoka maistuukin paljon, paljonpaljon paremmalta, kun on saanut makuaistinsa taas takaisin ! Tupakoinnin lopettaminen ei siis lihota, ellet sinä sitä itse halua. Hyvinkin yksinkertaista. Muita vaikutuksia en ole laittanut merkille, ainakaan toistaiseksi. Mutta pikkuhiljaa minä ja elimistöni palaudumme.

- - -  - - -




- - -  - - -

ಌ Quit, Eris Von Sin.
• See you in your Nightmares •


5 kommenttia:

  1. Itse olen ollut kohta miltein vuoden ilma tupakkaa sähkäröökin avulla. Onnistui myös kertaheitolla pääsemään irti ja samat tunteet, että miten olen voinut ikinä polttaa.. Se haju on kuvottava. Itse olen huomannut saman eron, että kynteni ovat vahvistuneet todella paljon. Minulla ne myös lohkeilivat pahasti. Muutamassa kuukaudessa huomasin, että ei sitä hengästy enää yhtään samallatavalla kun tupakoidessa. Kesällä töihin pyöräilessä 5km ja perille saapuessa en ollut lainkaan hengästynyt mistä olin todella yllättynyt. Tupakoidessa olisin ollut melkein vainaa perille päästyä ja jalat aivan hapoilla, koska lihakset ei olisi tupakoinnin takia saanut tarpeeksi happea. Vaan eipä enään :) Sähkötupakkaan siirtyminen on kyllä ollut mahtava ratkaisu. Itse aloitin 12mg nikotiinia ja nykyään höyryttelen 6mg. Vähentelen sitä mukaan kun siltä tuntuu. Omana tavoitteenani on sitten joskus päästä eroon myös sähkötupakasta, mutta sen kanssa en pidä kiirettä.

    Jo röökistä irti pääseminen tämän avulla on voitto. Täältä tulee aimo annos halauksia hyvästä valinnasta :)

    - Iina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tooodella paljon ♥ !

      Fyysinen kuntoni on tällähetkellä pahempi kuin koskaan, joten se vaikuttaa kyllä siihen, miten tupakoinnin lopettamisen hyödyt tulevat huomatuksi .. Mutta kaikki aikanaan :) On kyllä ihan käsittämätöntä, miten pahalle tupakka lopettamisen jälkeen haiseekaan ! Hyh Hyh ja Yöks Yöks.

      Poista
  2. Moikka. Mua kiinnostaisi tietää, mitä tuollainen setti suunnilleen maksaa, tai mistä itse hankit sähkötupakkasi? Käryteltyä on tullut melkein tuo sama 10 vuotta, alkais olla pikkuhiljaa aika päästä eroon.

    -S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen sellaisia kuin, puff, happy juice ja sauhupuoti. Hyviä kauppoja ja nopea toimitus.

      Poista
    2. Anteeksi kamalasti, unohdin aivan tyystin vastata ! Mutta tosiaan; Esimerkiksi FinnVapen sivuilta löytyy ihan perus aloituspakkaus, sillä on hyvä aloittaa :) Piti vielä tarkastaa M'ltä. Hinnat vaihtelevat aika paljon, mutta seuraavan linkin takaa löytyy muutamia aloituspakkauksia. http://www.finnvape.com/category/14/aloituspaketit Toivottavasti tämä selvensi edes jonkin verran :D M sanoi, että hän tilasi ensimmäisenä tämän; http://www.finnvape.com/product/834/finnvape-ce5-bvc-aloituspaketti-poistunut-valikoimista

      Poista